![]() |
|
|||||||
| Forside | Bliv medlem | Info-boxen | Medlemsliste | Fora | Søg | Dagens indlæg | Marker fora som læste | Om kattegale |
| Adfærd, træning og opdragelse Her kan du snakke om alt der vedrører adfærdsproblemer og træning af katte |
![]() |
|
|
Trådværktøj | Søg i tråden |
|
|
|||
|
|||
|
Min kat er væk! -Hvorfor?
Hej alle kattegale !
Fredag morgen (d. 5/3) blev min kat sat udenfor, som den nu gør hver dag, når vi forlader huset. Sidan da har den ikke været hjemme. Den plejer normalt at være inde næsten hele dagen, når det er weekend. Den er blevet set både fredag og lørdag, men ikke af os. Kan det være fordi den er kommet i løbetid, og så er ude sammen med nogle hankatte? Her på det seneste har den nemlig ikke fået p-piller, fordi den på et tidspunkt var drægtig, men mistede killingerne. - Hvis dette er tilfældet, hvornår kommer den så tilbage, og kommer den tilbage? Den har ikke halsbånd, da den hele tiden taber det, og er ikke øremærket. Håber i kan hjælpe mig! (Der er sat efterlysning igang) P.S Lad venligst være med at komme med kommentarer, som f.x Hvorfor sterilliserede du den ikke?! Giv den p-piller med det samme igen bagefter! osv. - Jeg ved det, men det er ikke de svar jeg søger nu! Savner utroligt meget min søde misser !MVH. |
|
|
||||
|
||||
|
Sv: Min kat er væk! -Hvorfor?
Jeg kan ikke holde min mund.
![]() Når du ved det hele, hvorfor er din kat så ikke steriliseret. Hvordan kan du finde på at sætte er fertil kat uden for din dør. Kunne du ikke mærke på den, at den var i løbetid... Hvad vil du have, at vi skal svare.... |
| Følgende brugere giver Mona Jensen ret i dette indlæg | ||
Alice, Annette O, Chicabee, conninissen, Coon Danica, danpia, DK Thomani, DK*DeLaCour, Eva, Hanne P, Jane, Joy, Marianne H, Mie, PiaR, Quanti´s, Vivi_Fletcher | ||
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Måske det ville være en ide at beskrive katten, og hvor den er blevet væk fra ? Jeg ser du ikke ønsker kommentarer om hvor vidt det er fornuftig at lade en fertil kat løbe frit rundt - Det vil jeg respektere, osse selvom jeg brænder lidt for at fortælle min holdning til det
|
| Følgende brugere giver Alice ret i dette indlæg | ||
|
|
||||
|
||||
|
Ingen kan svare på, hvornår din kat kommer tilbage - eller om den i det hele taget kommer tilbage. Du kan blot håbe at nogle folk er så venlige at bringe den hjem til jer, når/hvis den bliver fundet.
Mht. det andet, så er jeg fuldkommen enig med de andre, men respekterer at du ikke vil høre andres mening om dette. (Selvom det nok i sidste ende ville være bedre for din kat - og dine nerver)
Annette Der kan se sig selv i spejlet ![]() Jeg benægter ikke, at kvinder er tåbelige - Gud skabte dem, så de passer til manden. Men stadigvæk: Des mere jeg ved om mænd - desto mere holder jeg af katte. |
| Følgende bruger giver Annette O ret i dette indlæg | ||
|
|
|||
|
|||
|
Mona: Ingen tegn på løbetid
Om det er fordi den er i løbetid den ikke er hos os? |
|
|
||||
|
||||
|
Det er meget muligt.
Annette Der kan se sig selv i spejlet ![]() Jeg benægter ikke, at kvinder er tåbelige - Gud skabte dem, så de passer til manden. Men stadigvæk: Des mere jeg ved om mænd - desto mere holder jeg af katte. |
| Følgende bruger giver Annette O ret i dette indlæg | ||
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Det er tiden nu... |
| Følgende bruger giver Mona Jensen ret i dette indlæg | ||
|
|
||||
|
||||
|
Den kan være i løbetid - så kan de være væk i en uges tid.
Den kan ligge død et eller andet sted - så får du aldrig vished, for ingen ved det er din kat. |
| Følgende brugere giver Vivi_Fletcher ret i dette indlæg | ||
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Måske kommer den drægtig hjem .......Måske kommer den skadet hjem, og måske kommer den hjem og er smittet med en eller anden sygdom ....Jeg fornemmer du er MEGET glad for din kat, så jeg forstår ikke, hvorfor du ikke har tænkt på de farer der er ? Ønsker du killinger siden hun ikke er neutraliseret ? P-piller er noget møj, det er absolut ikke sjældent at man ser cancer, selv ved kortvarigt brug af p-piller. |
|
|
|||
|
|||
|
Hvis den bliver sat udenfor hver dag kan det jo også være den har fundet et varmt sted at komme ind, så prøv at kontakte naboer for om den enten er flyttet ind hos dem eller har fundet et lunt hjørne og er blevet lukket inde.
Og ellers kommer den nok hjem om en uges tid i gravid tilstand. Marina |
| Følgende brugere giver Marina ret i dette indlæg | ||
|
|
||||
|
||||
|
Hvordan ved du overhovedet om katten er din? Når den ikke er mærket eller registreret har du intet bevis på det...
Det kan være der er en anden familie som ejer den i dagtimerne, og lukker den udenfor om aftenen. Ja, der er sørme mange måder at have kat på, må man sige. Hver sin smag. Den kan også være blevet indfanget som en vildkat af jeres kommune. Se om de har et indfangningprojekt i gang for tiden.
|
||||
|
||||
|
Man forstår jo godt, hvis katten har fundet et andet hjem, hvor den må være inde om dagen
og ikke er henvist til at rende rundt ude i kulden. Hvis den kommer tilbage, så vil jeg foreslå, at du får lavet en kattelem, så den selv kan vælge, om den vil være inde eller ude.
|
|||
|
|||
|
Hvis I bor i et villakvarter, så ville jeg tage en runde og ringe på hos folk
for at spørge, om de vil tjekke deres skure og kældre. Katte har det med at smutte ind sådanne steder, når de ser deres snit til det. Der kan jo også sagtens være nogle venlige mennesker, der har taget den til sig, fordi de ikke har kunnet se, hvor den hørte til. Politiet får også nogle gange indleveret hittedyr - har du kontaktet din lokale politistation? Jeg krydser fingre for, at du snart har din kat hjemme igen ![]() Har I ikke mulighed for at indrette en plads i jeres skur til hende i dagtimerne, så hun har et lunt sted i læ, hvor hun kan tage sin middagslur? Og hvor hun kan have noget foder og frisk vand stående? Når hun render rundt uden for jeres hus og ikke kan komme ind, ikke kan komme til sin mad og ikke kan tage en lur på sin yndlingsplads, så er det meget logisk, at hun søger et andet sted hen, hvor der er åbent for hende. Det ville vi nok også selv gøre
|
||||
|
||||
|
Citat:
Jeg kan sørme godt forstå hvis din kat har fundet sig et nyt hjem. Den kan og også være væk fordi den er på hankattejagt, fordi den måske er blevet lukket inde i et skur, fordi en er kørt over eller lignene. Der er mange muligheder... |
| Følgende brugere giver DK Thomani ret i dette indlæg | ||
|
|
||||
|
||||
|
Det her er ikke en " Jeg skal komme efter dig indlæg"
Men jeg synes, inden du vælger at få killinger. Tag til det nærmeste katteinternat, i juni - juli måned. Her er "kun" toppen af isbjerget, ( de katte og killingerne der er så "heldige" at være kommet der, bliver der taget hånd om) De mindre heldige bliver efterlagt, i skove, på rastepladser, Osv. Ikke at du vil gøre det, slet ikke. Men jeg synes inden man planlægger et kuld killinger, skal man tag et smut forbi et internat, helst i sommerferieperioden.
|
||||
|
||||
|
Jeg vil give de andre ret
Jeg er ikke i tvivl om at du er en fin misse-mor når du er hjemme og at du holder af din kat, men hvis du som du skriver sætter katten udenfor hver dag når du går - så tror jeg du har svaret... Hvis min mand satte mig ud i kulden med en jakke, uden mad og vand og kun sørgede for mig når han kom fra arbejde og ellers var hjemme - så tror jeg at jeg skiftede ham ud i ret hurtigt... Hvis din kat kommer hjem, så lad hende neutralisere så hun ikke får killingerne og i øvrigt ikke render så langt når hun er ude.. så er der større chance for at du får lov til at beholde missen
knus fra Battlestar og de 7 pelsbundterRamses, Sethi, Kheops, Obelix, Imhotep, Nefertiti og Cleopatra Hvad har playstations og bryster til fælles....? Begge er skabt til børn.. men det er mænd der ender med at lege med dem... |
| Følgende brugere giver Battlestar ret i dette indlæg | ||
|
|
||||
|
||||
|
og husk øretatovering (elternativt chip), når den alligevel er i narkose (sterilisation).
Held og lykke med at finde katten i god behold (selvom den nok er gravid) ![]() Redigeret: Forresten, vil du ikke nok være rar at opdatere, når du forhåbentlig har katten hjemme igen?
|
||||
|
||||
|
Når din kat nu kommer hjem (hvad jeg krydser fingre for), så kan du sagtens få den steriliseret hurtigt og dermed vil dyrlægen samtidig fjerne evt fostre, så du ikke skal have killinger. Gør dyrlægen opmærksom på, at katten muligvis kan være drægtig.
Samtidig med hun bliver steriliseret bør du øremærke hende og få hende registreret. Og som andre siger: Få dog en kattelem, så hun ikke tvinges til at være ude hele dagen - det er sgu synd, når temperaturen denne vinter har været ned på -10 grader visse dage. |
Alice, Ann K, conninissen, Coon Danica, danpia, DK Thomani, Eife, Eva, lenschow, Mona Jensen, Musashi, Sheer, SineGry | ||
|
|
||||
|
||||
|
Kære Camilla.
Hvorfor sætter du hende ud, når du kører om morgenen. Hvorfor er hun ikke inde ![]() Jeg er nu folkepensionist; men jeg arbejdede til jeg blev 65 år. Mine var altid inde i den tid, jeg var på arbejde. Det er lang tid for din misser at være ude. Vi har jo frostgrader hver dag.... |
|
|
||||
|
||||
|
De fleste mulige bud er vist givet... nogen kan have taget den, den har jo ingen tegn på at være ejet.
Den kan være kørt ned, røget igennem isen ved en å/sø el.lig ... Jeg skal nok holde mund om min mening med at smide katten ud hele dagen - fertil oven i købet.... |
| Følgende bruger giver Joy ret i dette indlæg | ||
|
|
||||
|
||||
|
Tror i øvrigt det er en dårlig ide at give katten p-piller, hvis du har mistanke om at den er blevet parret - det kan skade fostrene.
|
||||
|
||||
|
Hvor er CamillaG blevet af
![]() Hvis du ikke er her CamillaG - er det vist spild af tid at svare - |
|
|
|||
|
|||
|
Okay... Nu kan jeg simpelthen ikke holde kæft længere...
Frys mig, smid mig ud, giv mig en advarsel... men så har jeg i det mindste fået luft... og hvem ved - måske trænger mit indlæg igennem hos en eller anden? I Slutningen af januar spørger Camilla G om løbetider hos kat... hun ved tydeligvis ikke en hujende fis om dette og får nogle helt konkrete råd... Alice er også lige inde med en en opfordring om neutralisering... Men for tydeligt døve ører... katten skal have killinger! Basta... Siden må man - udfra Camilla Gs udtalelser i denne tråd - gå ud fra at katten er blevet parret og åbenbart også mistet kuldet igen... alt indenfor ca 5 uger og hos en kattejer der tidligere har vist at h*n intet ved om kattes fertilitet... Den arme hunkat smides derfor nu udenfor døren i håbet om at hun bliver drægtig igen! Det er i hvert fald, hvad *jeg* tillader mig at konkludere, når man lader en ikke neutraliseret hunkat rende løs uden i det mindste at hælde en p-pille i hende!!! Havde dette været en registreret opdrætter, ville sladderen om rovdrift på den stakkels hunkat sikkert allerede gå... men nu er det en huskat hos en uerfaren kattejer, og så skal "Vi være søde" Gu' F vil jeg ej!!! Camilla G... når din kat kommer hjem, så gør en af to ting... Tag den til dyrlæge... få den steriliseret og ØREMÆRKET og husk at få den registreret i Katteregisteret... Få en kattelem isat din dør, så din kat nkan komme indenfor også selv om du ikke er hjemme - eller endnu bedre hold den inde, når du ikke er hjemme... Allerbedst - indhegn din have! ELLER aflever den på det nærmeste internat, hvor man vil sørge for at den bliver neutraliseret og kommer ud i et hjem, hvor man vil passe på den!!! En ting du i hvert fald IKKE skal gøre, er at gennemføre planen om et kuld huskattekillinger... DU er nemlig slet ikke spor klar... Jeg har en ide om at at du bare mener, det kunne være ihh så hyggeligt og sødt! Og ja - det kan det skam også være... Men så henvend dig dog på det nærmeste internat og bliv fostermor for nogle af alle de killinger, der vil blive indbragt her i sommerperioden!!! De har langt mere brug for dine idylliske og urealistiske forestillinger og utopier, end din hunkat, der sikkert helst vil slippe for at være drægtig! Jeg håber naturligvis at din kat kommer hjem... Og jeg håber endnu mere, at du i det øjeblik den står i døren, vil ringe og aftale tid til neutralisering og øremærkning hos dr dyr!!! Men... jeg forventer det ikke... Tværtimod så regner jeg med at der om ca 5 måneder vil være et indlæg om, hvordan man kommer af med huskattekillinger, fordi der pt er så mange, at markedet er fuldt... Tja... |
| Følgende brugere siger tak til Ann K for dette indlæg | ||
Alice, Coon Danica, cæsar, danpia, dkkorat, Eva, Hanne P, Itzy Bitzy, Marianne H, Mie, Mona Jensen, PiaR, Quanti´s, Sheer, SineGry | ||
| Følgende brugere giver Ann K ret i dette indlæg | ||
Alice, Annette O, Beydana, conninissen, Coon Danica, cæsar, danpia, DK Thomani, dkkorat, Eife, Eva, Hanne P, Itzy Bitzy, Kaja, kamikaze, Lis Dahlstrøm, Marianne H, Mariehønen, Mie, PiaR, Quanti´s, Sheer, SineGry, Temple Bar | ||
|
|
||||
|
||||
|
Trist tråd
Næsten det mest deprimernede jeg har læst herinde. Tænk at der findes så ansvarsløse katteejere. Når man beder om et råd skal man sq da også gøre som man får afvide. Ellers kan det da være ligemeget. Og hvis man ik får det svar man ønskede så er der vel ik noget at tude over, nærmere noget at tænke over. Håber den lille kat har fundet en ny ejer der passer ordenligt på den
|
|
|
||||
|
||||
|
Jeg kan se Camilla ikke har været (logget ind) herinde siden "08-03-2010 21:31", hvor følgende indlæg blev skrevet.
Så man kan da håbe katten er kommet retur og at den bliver neutraliseret & øretatoveret.
|
||||
|
||||
|
Ann man må gerne komme ud med sin frustration så længe man snakker ordentligt
![]() Jeg erklærer mig enig med dig og resten af brugerne i tråden. Jeg har tit tænkt på om dem med inde/udekatte, der ikke har kattelem har undersøgt hvad katten egentlig laver når de ikke er hjemme om dagen Vores nabokat sidder bare og venter på at komme ind eller forsøger ihærdigt at komme ind til vores katte, som han jo kan se hygger sig i varmen. Vores staldkatte har mest været "indendørs" - altså i stalden denne vinter, da det har været koldt og meget af tiden er gået i deres opvarmede rum...så ikke engang boksene eller høloftet har været varmt nok.
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Bølle var altid (så vidt muligt ) inde når vi ikke var hjemme. Havde det virkelig dårligt, hvis han en dag ikke kom når vi kaldte - Men så åbnede vi vinduet på 1. salen. Men det var kun i yderste nødstilfælde.. Og syntes aldrig det var sjovt at køre nogen steder, hvis jeg ikke vidste hvad han lavede
|
|
|
|||
|
|||
|
Ja, men... Jeg har altså selv haft fritgående kat!
Jeg har oven i købet haft en huskat, hvor jeg planlagde at få et kuld killinger! Jeg har haft en huskat, der fik et kuld ikke planlagte blandingskillinger! MEN... Jeg har altid haft en kattelem... Min kat blev aldrig lukket ude! Og hvis vi vidste at vi skule noget blev den lukket inde... Det planlagte "ægteskab* blev aldrig til noget... min hunkat tæskede den stakkels hankat sønder og sammen! Hankatten var for øvrigt en flot og lækker Striber - ikke en eller anden blanding eller pseudoracekat! Parringen med racekatten var afgjort ikke planlagt!!! Men vores fritgående kat spyttede p-pillen ud! Jeg har siden lært, at man kan neutralisere selv om katten er drægtig - det vidste jeg ikke dengang for ca 14 år siden! Havde jeg vidst det, så var det sket! Vi var nemlig ikke længere indstillet på et kuld killinger... Det gør bare hamrende ondt langt ind i mig, at se den uvidenhed, der lyser ud af Camilla Gs indlæg... Både for hende - men så sandelig mest for hendes lille hunkat... |
| Følgende bruger siger tak til Ann K for dette indlæg | ||
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
|
|||
|
|||
|
HEEJ ALLESAMMEN!
MIN DEJLIGE KAT KOM HJEM I TIRSDAGS, OG HAR DET GODT! TIL ALLE JER DER IKKE FORSTÅR JEG LUKKER DEN UD! DEN VÆLGER SELV OM DEN VIL VÆRE INDE ELLER UDE OG NYDER AT VÆRE BEGGE STEDER. JEG ER EN AF DE PERSONER DER SYNES AT DET ER SYND FOR KATTE DER HOLDES INDE, DA DET IKKE ER DENS NATUR! IØVRIGT HAR DEN ET LEGEHUS HELT FOR DEN SELV, HVOR DER ALT HVAD DEN BEHØVER! - Og jeg har og har aldrigt haft brug for det skæld ud at min kat bliver sat ud, uden den har fået p-piller osv. som jeg også har skrevet mit indlæg. Men det er der alligevel nogen der ikke har kunnet acceptere, hvilket jeg synes er uhøfligt, når det eneste jeg søgte var svar på et spørgsmål. MEN ELLERS TAK TIL ALLE JER DER HAR GIVET ET SVAR UDEN AT HAVE KOMMENTERET. MVH. |
| Følgende bruger siger tak til CamillaG for dette indlæg | ||
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|||
|
|||
|
Du har slet ikke læst alle indlæggene i tråden. Har du måske det?
- Jeg har slet ikke haft brug for det, da det eneste jeg har fået ud af det her er skæld ud. DET ER MENINGEN AT MAN SKAL HJÆLPE ANDRE!!! Og alle dem der siger jeg ikke ved en **** om katte, så er ved jeg faktisk omvendt en del! Jeg ville bare have svar på hvor lang tid der gik før den kom tilbage, hvis den nu var i løbetid. Jeg ved godt alle de ting i har svaret mig. - Jeg havde sat sedler op i alle indkøbsbutikker i byen, kontaktet politiet og jeg har flere gange forsøgt at give hende halsbånd på. - Jeg regner med at der kommer killinger, men jeg tager det så bare som det kommer! |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Du skriver du ved en del om katte - ikke nok vil jeg tillade mig at sige. Katte og halsbånd er død farligt - især for udekatte. |
| Følgende brugere giver Lis Dahlstrøm ret i dette indlæg | ||
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Jeg synes det er RIGTIG dejligt, at din missepige er kommet hjem igen ......Og som du selv formoder, så er hun sikkert drægtig :-/. Så hermed et godt råd - begynd allerede nu at lægge penge til side, de kære katte har det med at overraske os ............Mit første kuld resulterede i kejsersnit og efterfølgende yverbetændelse, det blev lige 8000,-kr ned i dyrlægens lommer. Desuden er det rasendes dyrt at opfostre et kuld killinger til de kan rejse hjemmefra som 12 ugers.
|
| Følgende brugere giver Alice ret i dette indlæg | ||
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
For du er den største, så du bestemmer jo. De siger bare den mening, katten ikke selv kan give udtryk for. ![]() Og er nu synd for de killinger...jeg har selv tilbragt tid på et internat, der er virkelig mange uønskede killinger. Men killingerne er da de heldigste, for så snart de bliver voksne, vil ingen have dem - katte, der er dejlige og charmerende, kærlige og imødekommende. Der er bare ikke marked for dem.
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ønsketænkning at tro det er sikkert - iøvrigt også helt unødvendigt - få øremærket den i forbindelse med den bliver steriliseret - så har du mange mindre problemer: Killingerne, løbetider, strefture, p-pillernes bivirkninger, udgiften til dem og at katten hænger sig selv. |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Så ro på, og lær at se realistisk på situationen. Læs tråden igennem igen.
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() Dengang vi ikke havde loppemiddel til at putte i nakken på katte, gav jeg min kat et loppehalsbånd på. Han kom hjem efter 2 dage hoppende på 3 ben med elastik halsbåndet rund om det ene forben. Halsbåndet havde gnavet sig dybt ned i hans kød, alt pels omkring var væk og det havde givet ham et åbnet sår. Jeg har ikke advarer nok om brugen af halsbånd, til udekatte.
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Hvorfor dog få det kuld killinger, når du netop nu har muligheden for at få hende steriliseret og få kuldet fjernet med det samme ![]() Jeg kan oplyse dig om, at et kejsersnit i dyrlægevagten på Kbhs Dyrehospital koster 12.000 kr. Så får hun killinger, så kryds fingre for, at intet går galt. |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
jeg overhovedet brugte tid på at svare, når du efterfølgende kan sige, at du slet ikke har haft brug for at læse tråden igennem ![]() Ja, det kan godt være, at det er meningen - som du skriver - at man skal hjælpe andre, men så kunne du da i det mindste starte med at hjælpe os andre af med den frustration, vi nu sidder med - og det kan du gøre ved som trådstarter i respekt for os andre at læse vores svar! I øvrigt jordens sværeste spørgsmål - for ingen kunne jo reelt svare dig på, hvornår din kat kom hjem - men alle følte altså med katten og tænkte derfor over deres svar til dig.
|
|||
|
|||
|
Hmmm, jeg har bare fået det at vide af en fra en dyrebutik, og jeg formoder at de har forstand på det? - Åbentbart ikke..
|
|
|
||||
|
||||
|
Det er jo intet nyt i at dem der sælger varer lovpriser dem.
Det er altid en god ide at sætte sig ind i det selv - dyrehandleren har forstand på at sælge, og ikke meget mere. Er ked af at skuffe dig - men sådan er det. |
|
|
|||
|
|||
|
Og Charlotte...
Hvad kan man forvente når den største procentdel bare har brugt tiden på at skælde mig ud? Men jeg vel dog lige sige, at jeg har læst det igennem der IKKE var rent kritik. - Og det har jeg faktisk også skrevet før, tak til dem der har svaret uden at kritisere mig. Og du er en af dem, så tak til dit indlæg.. Havde også tænkt på at den kunne være blevet lukket inde, så da jeg sat sedler op, skrev jeg da også lige at man gerne måtte tjekke i skure m.m. ![]() MVH. |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Det hjælper da ikke din kat vi sidder og giver dig ret. Må indrømme jeg syntes det er frustrerende du kun kan se det fra een side: DIN - spild af andres tid. |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
bruger tid på et give dig et svar (og jeg skældte ikke ud!), så forventer jeg rent faktisk, at du i det mindste læser det, eftersom du er trådstarter. Og hvis du ikke overkommer at læse det, behøver du måske ikke offentligt proklamere, at du slet ikke behøver at læse de skrevne indlæg. Det er at misbruge folks tid. Og så er jeg faktisk fløjtende ligeglad med, om der så er en større procentdel, der har skrevet noget andet - jeg personligt har jo brugt min tid på dig - og faktisk på opfordring af dig.
|
||||
|
||||
|
Citat:
Vi skal vel ikke sidde og klappe dig på ryggen, når vi synes at din behandling af katten er kritisabel? Det kan godt være, at du ved mere om katte end hele det samlede forum - men det kan man bestemt IKKE læse ud fra dine indlæg. ![]() ![]() ![]()
|
|||
|
|||
|
Citat:
Der er ikke noget at give ret i, det er et spørgsmål. |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Man kan jo ikke læse ud fra en tekst hvor meget jeg ved om katte????????? |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Og hvordan skulle vi så svare på det? Vi er da ikke synske. Det er da godt at katten er kommet igen - men straks mindre godt, at du tilsyneladene intet har lært af, at den var væk og du gik og var urolig. ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ej for pokker - du har længere oppe selv fortalt om din ekspertise på kat. Hvordan skal vi kunne svare dig på hvordan fertile udekatte gebærder sig - tror ikke der er andre end dig der herinde der har fertile udekatte til om man så kan sige fri afbenyttelse |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Og Charlotte... Hvad kan man forvente når den største procentdel bare har brugt tiden på at skælde mig ud? Men jeg vel dog lige sige, at jeg har læst det igennem der IKKE var rent kritik. - Og det har jeg faktisk også skrevet før, tak til dem der har svaret uden at kritisere mig. Og du er en af dem, så tak til dit indlæg.. Havde også tænkt på at den kunne være blevet lukket inde, så da jeg sat sedler op, skrev jeg da også lige at man gerne måtte tjekke i skure m.m. ![]() MVH. ![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Jeg passer min kat godt, den har det godt, og jeg gør det bedste for den.. |
|
|
||||
|
||||
|
Jeg kan fortælle dig jeg har haft en kastreret udekat - den sidste. Den største sorg jeg har oplevet var da han sporløst forsvandt. Uvisheden - den nager og piner stadig 16 år efter ...
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Jeg ved hvordan det er når ens højtelskede kat forsvinde. - Få dage varer så længe, som en evighed!Min mis kom jo heldigvis tilbage
|
|
|
||||
|
||||
|
|
| Følgende brugere giver DK Thomani ret i dette indlæg | ||
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
![]() Og så er du jo blevet en erfaring rigere på det område - en erfaring, som heldigvis ikke kostede dig dyrt, men som du til gengæld kan lære af
|
||||
|
||||
|
Jeg erkender at der er forskellige måder at holde kat, og forskellige opfattelser af den.
At man bevist lukker en fertil kat ud og tilmed går rundt og er urolig og ked af det, er trist. At man blot tænker "fint, at den kom hjem denne gang!" er i mine øjne endnu mere trist. For mig betyder den tanke, at katten ikke er mere værd: Man kan altid få en ny, det er jo bare en kat, katte bliver jo væk, katte bliver kørt over- men sådan er det jo...... osv Men jeg kan jo tage fejl - forerstiller mig bare, at de fleste vil lære af situationen, når nu man har gået og været bekymret..... Hilsen Rita - som i sin barndom oplevede at miste mange elskede katte til trafikken mm - og som voksen holder kat anderledes!
|
|
|||
|
|||
|
TIL ALLE JER..
Min dejlige kat kom jo heldigvis tilbage. Her er nogle svar til alle jeres spørgsmål. Hvorfor svarede jeg ikke i lang tid? Min kat kom tilbage i tirsdags, og jeg har haft travlt med at passe og pleje hende, og nusse og pusse om hende. Hvorfor lukker jeg hende ud i vinterkulden? Det er kattes natur at komme ud. Hun elsker at være ude. - I sne, som i solskin. For hende ville det være rent dyreplageri at holde hende inde. Jeg har prøvet at holde hende inde om natten, men hun vækker mig for at komme ud. Hun er en lille opdagelsesrejsende ![]() + Hun har et dejligt legehus, som hun har adgang til hele tiden. Fyldt med de ting hun behøver. Hvis i siger det er synd for hende, hvad så med dem der har katte, som KUN er udekatte? Og hvordan skal vildkatte så overleve? Til dem der ikke mener jeg ikke ved noget om katte. - Hvordan kan i vide det? I siger i kan læse det ud fra mit indlæg. Hvad er det nu for noget vås? Faktisk går jeg meget op i katte, og ved en del om dem. I kender mig overhovedet ikke nok til at kunne vudere det! Og hvis nogle skulle være i tvivl.. Så ELSKER jeg min kat så uforståeligt højt, og kunne ikke forestille mig at hun ikke skulle være ved mig. Jeg vil altid gøre det bedste. KATTE ER FORSKELLIGE OG HAR FORSKELLIGE BEHOV! JEG KENDER MIN KAT BEDST, OG GØR HVAD JEG VED ER BEDST FOR HENDE!!! Accepter det, eller lad være. Skæld mig ud, kritiser mig, kald mig for en dårlig passer, træd på mig... Gør hvad i vil, jeg ved jeg gør det rigtige, og katten har det godt. ....Jeg forlader nu tråden.... TAK TIL DEM DER HAR GIVET ET ORDENLIGT SVAR TIL MIG, UDEN AT TRÆDE PÅ MIG. - Til jer andre.. Tja, hvad ved i om det??.. MVH. |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
I Dyrehandlerbekendtgørelsen stilles i dag krav om, at dyrehandlere skal have ”den fornødne viden” om en række relevante forhold. Det Dyreetiske Råd finder, at denne formulering ikke er tilstrækkelig præcis. Rådet vurderer, at der er behov for at stille lovmæssigt krav om tilstrækkelig uddannelse af dyrehandlere. = mange dyrehandlere har ikke tilstrækkelig viden jeg syntes heller ikke det er i orden at kat lukkes ud en hel vinterdag - og det har intet med inde/ude katte at gøre... Jeg har boet med katte der har haft udeadgang hele mit liv. (bla. 10 år med fritløbere...) Men altid med kattelem/adgang til at komme ind i varmen. Legehus med indlagt varme regner jeg ikke med du har ? En rigtig isoleret kasse kan være en løsning...men altså hvorfor ikke en kattelem ? Omkring det med killinger - det er jo dit valg - men kan kun opfordre dig til at tænke dig godt om. Lav en afvejning af om du har råd - og om du har lyst til at bruge penge & tid på det....for det er altså mange penge det koster bare med mad & grus....(killing spiser dobbelt af en voksen kat...) og hvis noget går bare lidt galt.... der var sådan et godt link med budget over hvad det koster at have killinger - nogle der kan huske hvor det er ? mener basis omkostninger var omkring 3500 kr. pr killing - dvs får din hunkat 4 killinger = 14.000 kr. måske er der andre ting du hellere vil bruge penge på ? jo killinger er søde ect. - men altså der er tonsvis af arbejde og udgifter der følger med, og når du skal af med killinger så tager det MEGET tid at finde nye hjem.... måske er der ting du heller vil bruge din tid på ? og hvad hvis du ikke kan komme af med killinger ? så koster det hele endnu mere...og har du lyst til at have 3-4 katte ? de bliver voksne lynhurtigt.... du vil ikke have din voksne kat indenfor om dagen - killinger kan du jo ikke sætte udenfor....så tænk også på det; 3mdr + med kat/killinger i huset 24-7 og husk der nu er en lov omkring hvornår killinger må sælges - ikke før de er 12 uger...så det er minimum 3 mdr med killingræs i hele hytten - og det er hvis du er heldig og finde nye hjem til dem alle.... og igen; det koster mange penge - selv hvis du laver 'netto' løsning med det hele...ikke vaccinerer, ikke tager killinger til sundhedstjek, bruger det billigste mad ect - så vil det stadig koste mange mange penge - for grus og mad kan man kun spare på til en vis grænse så tænk over om der måske er noget du vil få meget mere glæde af at bruge de penge på.... og 'oplevelsen med killinger' det er altså meget overvurderet....man kan få meget mere sjov for pengene på anden vis....(jeg taler af erfaring !) og hvis nu du alligevel vil have killinger: Så lav en kasse - og saml her alle kvitteringer for udgifter, lav et regnskab over udgifter - husk også at medregne den ekstra vask hver dag så killinger har rene tæpper, den ekstra rengøring, ting killinger ødelægger, vask af bakker, madskåle, etc, etc lav også et lille tids-regnskab...alle de ting du ikke fik lavet fordi der var killinger der skulle passes, rengøring ect. Når man har killinger tager man ikke bare en hel hyggeaften foran TV...det er som at have småbørn hvor man hele tiden skal rejse sig.. og så kom tilbage om 5-6 mdr og fortæl om det virkelig var det værd....sammenlignet med hvad du ellers kunne have brugt penge & tid på... |
| Følgende brugere giver Musashi ret i dette indlæg | ||
|
|
||||
|
||||
|
Musashi - Du taler desværre for døve øren, da trådstarter ikke bryder sig om at få råd, der ikke lige passer til det, hun helst vil, og derfor har forladt tråden...
|
||||
|
||||
|
fandt den
![]() http://www.kattehandel.dk/pris.htm Her nedenfor ses forbruget ved et kuld på 4 killinger. Der er tale om huskatte og regnskabet starter 2 dage før fødslen. Altså indgår der ikke udgifter i forbindelse med parring og drægtighed. Fødslen var helt ukompliceret, og killingernes opvækst forløb normalt. Der er ført regnskab til killingerne blev 13 uger gamle. Fra killingerne var 6 uger gamle havde de og deres mor selskab af en hunkastrat. Det voksen-tørfoder, som der hermed blev adgang til er ikke med i regnskabet. Ligesom det killingefoder denne kat spiste heller ikke er trukket fra. Nogle af udgifterne kan desuden betragtes som "eengangsudgifter", de er dog med alligevel, fordi der sandsynligvis altid vil være udgifter af den slags ved et kuld. Nogle ting slides op og skal skiftes ud. Forbrug ialt: 1 ds. flydende KMR 1) 1ds. pulver KMR 2) Skumgummi (til fødekassen) 5 kg. Hill's killingefoder 4 kg. Royal Canin kitten 4 kg. Royal Canin Babycat L-Lysin 3) 37 ds. Hill's A/D 4) 2 ds. Hill's I/D 5) 19 poser Royal Canin convalescence support 4) 14 stk. kyllinger Div. Fisk - ca. 5,5 kg 8 ds. torskerogn Cremefraiche 12 portionsposer Nutro Choice killing 9 ds. Hill's killingefoder 41 ds. Nutro Choice killingefoder 6 ds. Iams killingefoder 45 ds. Animonda killingefoder 60 portionsposer Animonda killingefoder 2 ds. iams voksenfoder 7 ds. Specifik killingefoder 24 ds. Sheeba 15 mL ZooLac 5) 6 ps. Extreme Classic kattesand 6 poser kattegrus fra Føtex 3 poser kattegrus fra Metro Ormekur (Milbemax, Panacur) Legetøj 5 stk. Killingebakker 1 Dyrlægebesøg 6) 8 uger: Vaccination 7) 12 uger: Vaccination, neutralisering, øremærkning og registrering 8) Samtidig vaccination og FIV/FeLV-test af moderen 9) Behandling for øremider (Advocate) Sammenlagt beløber dette sig til 13.815,- kr. Dette er en udgift på 3.453,75 kr. pr. killing. |
| Følgende bruger siger tak til Musashi for dette indlæg | ||
|
|
|||
|
|||
|
Hvis du er her endnu...
![]() Har du en plan for katten, når den får killinger? Jeg tænker for at imødegå "katastrofen", når du står med fem små killinger, og din kat pludselig er væk i flere dage, fordi hun ved en fejl er lukket inde et eller andet sted - eller bliver væk af andre grunde.
|
||||
|
||||
|
Citat:
Enig Charlotte - men du glemte: Hun kan ret hurtigt efter fødsel gå ud og få nye "rogn" klart hun ikke gider killinger så - det andet er meget sjovere ... |
| Følgende bruger siger tak til Lis Dahlstrøm for dette indlæg | ||
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Jeg har også en kat, der bliver lukket ud. Men hun bliver absolut ikke smidt ud når det passer mig. Men når hun selv beder om det. Nu er jeg meget hjemme og mellem kæresten og jeg så er vi kun hjemmefra i få timer af gangen, for ellers ville jeg også få mig en kattelem. Nu har jeg f.eks. været ved at vaske her i eftermiddag og aften. Der møder jeg hele 3 af naboernes katte, der sidder ude og venter på at blive lukket ind. Indtilvidere har kattene ventet i 5 timer mens jeg har mødt dem, kan jeg regne ud. Det synes jeg altså er synd. Og det at du siger at hun normalt er inde hele weekenden - tror du ikke det tyder på at hun også gerne ville kunne komme ind i løbet af dagen? |
| Følgende brugere giver Eife ret i dette indlæg | ||
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Så der er mange måder, at holde kat på. Det er ikke kattens natur at være ude en hel dag i 10 graders frost. Jeg er faktisk helt sikker på, at samtlige vildtlevende katte misunder den brændeovn jeg har kørende, når det er koldt udenfor. |
|
|
||||
|
||||
|
Nu skal jeg ikke lege Admin, men måske har nye ikke set denne tråd her
![]()
|
||||
|
||||
|
Citat:
Den har jeg også tænkt på,for den bliver godt nok overtrådt mange gange
|
||||
|
||||
|
CamillaG, nu ved jeg tilfældigvis at du ikke er ret gammel og derfor er der sikkert mange af de ting du får at vide som du ikke er herre over, men som er noget dine forældre bestemmer.
Hvis du ønsker at lære noget om katte, så bør du læse alle de indlæg der er i denne tråd. Der er ingen der mener noget ondt med de råd de giver, de ønsker blot det bedste for katten. Derudover så kan jeg også se at du ikke har læst vores retningslinjer. Det at skrive med STORT ses som at råbe. Det er ikke noget vi bryder os om herinde og jeg håber at du for eftertiden vil undlade at gøre dette.
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
||||
|
||||
|
Birthe - Nice nok
Ellers skulle man jo også bare undlade at skrive et enkelt ord med caps lock/fed, for at være udenfor reglen
|
![]() |
| Trådværktøj | Søg i tråden |
|
|