De Kattegale Debatterer  

Tilbage   De Kattegale Debatterer > De kattegale snakker om katte og meget meget mere > Off topic - på slap line

Off topic - på slap line Alt det der ikke hører til i andre kategorier.

Svar

Trådværktøj Søg i tråden
Gammel 08-02-2010, 22:12
Gry Gressbakkens avatar
Gry Gressbakken Gry Gressbakken er offline
Humørfyldt Bramfri Kattefreak

Sted: Først på Amager :)
Alder: 28
Send en besked via MSN til Gry Gressbakken
Er politikere også "bare" mennesker?

Idag har der været en del i nyhederne om vores statsminister.

Han er blevet kritiseret for at tage på ferie med sin familie blandt andet - altså uden for folketingest fastsatte ferie.

Ud over det bliver der nævnt et eksempel hvor statsministeren aflyste et møde med 80 ambassadøre, fordi hans datter havde forstuvet sin fod - er det okay?

Hvad synes du?

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om det med ferien, jeg må indrømme at jeg ikke rigtigt har sat mig ind i om der er noget kritisk han skal tage sig af eller se til.

Men jeg synes ikke det er i orden det med hans datter. En forstuvning kommer man ikke engang på skadestuen med. Man bliver ikke hjemme fra skole eller arbejde. Det gør møgondt ja! Men jeg synes lidt det er noget pjat at aflyse et møde med 80 mennesker over.

Det synes jeg altså er mangel på respekt for alle de mennesker der er kommet langvejsfra for at diskutere vigtige politiske ting.

Jeg vil nok sige at hvis man vælger at være politiker og kommer højt op i heirakiet, så må man vel indse at der ER tidspunkter hvor ens arbejde må gå ud over familien på nogle punkter.

Er jeg helt ude i hampen her?
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Svar med citat
Gammel 08-02-2010, 23:24
Blunkys avatar
Blunky Blunky er offline

Sted: Stedet er tæt på holbæk:)
Alder: 20
Sv: Er politikere også "bare" mennesker?

Jeg må indrømme at jeg er af samme holdning. Han har jo valgt os, folket. af sin egen frie mening. Så må han også træffe de valg der gør at han er en leder. Lige pt. efter min mening er han bare en dansker. Ikke en leder. og heller ikke en værdig kandidat af at være statminister.
Svar med citat
Følgende bruger siger tak til Blunky for dette indlæg
Følgende bruger giver Blunky ret i dette indlæg
Gammel 08-02-2010, 23:26
Eifes avatar
Eife Eife er offline
NatteTjatter

Sted: Århus
Alder: 26

I betragtning af længden på folketingets sommerferie, så synes jeg han kunne tage at holde sin ferie der.

Og enig med dig mht. datterens forstuvede fod.

Det er et krævende job at være minister, men det vidste han på forhånd

"Curiosity killed the cat, and satisfaction brought it back."
Svar med citat
Følgende bruger siger tak til Eife for dette indlæg
Følgende brugere giver Eife ret i dette indlæg
Gammel 08-02-2010, 23:33
Gæst

sikke en gang vrøvl i kommer med ...

Syntes han gør et kanon job den kære Løkke. Kan godt for stå han siger trænger til en ferie , med alle de timer han er på.

Bliver virkelig vred med alle de ting man hører i pressen, som vi snakket om her hjemme i aften hvis man ville finde negativ ting så kan man det også.

Syntes lige man glemmer og se på betalings balanchen aldrig har den set så fin som den gør nu. Syntes der er mange andre ting som de har gjort godt. Det er ikke en nem tid han er i med den finas krise.

Men lad endelig S, SF of enhedslisten komme til så får vi road price, flere afgifter, højer skatter, landbruget bliver helt kvalt , bilerne bliver dyre.
Som en skrev så fint på Tv2 hvis Helle kommer til så ser vi som den gang Anker Jørgensen sad på tronen.
Svar med citat
Gammel 08-02-2010, 23:33
Bodil Bodil er offline

Sted: fyn

jeg kan også kun give dig ret gry.
bare tænk på en topchef i erhvervslivet, gjorde han/hun det samme så var de da fluks forhenværende topchef......
Svar med citat
Følgende bruger siger tak til Bodil for dette indlæg
Følgende bruger giver Bodil ret i dette indlæg
Gammel 08-02-2010, 23:36
Blunkys avatar
Blunky Blunky er offline

Jeg ønsker ikke en helle lort t. på tronen.
Alt jeg ønsker er at vores statminister gider at få hånden ud af hans røv og lede.
Cmon. Lad os indse det. Ja måske er vores betalings balanchen fin og på rette kurs..
Men, han er jo ingen leder. Han er alt for dansk og almindelig til at kunne lede dette land.

Sidst redigeret af Battlestar den 09-02-2010 klokken 12:27 Anledning: hovsa - forkert knap jeg fik trykket på
Svar med citat
Gammel 08-02-2010, 23:39
Gæst

Citat:
Oprindelig postet af bazan Vis indlæg
Jeg ønsker ikke en helle lort t. på tronen.
Alt jeg ønsker er at vores statminister gider at få hånden ud af hans røv og lede.
Cmon. Lad os indse det. Ja måske er vores betalings balanchen fin og på rette kurs..
Men, han er jo ingen leder. Han er alt for dansk og almindelig til at kunne lede dette land.

Det er at han er dansk og alm er godt for så er han på øjn højde med folket en god leder er en som er i øjn højde med sin med arbejder ....

Han har lavet fejl , men har så sandelig gjort et stort arbejde og det glemmer for at se ...
Svar med citat
Gammel 08-02-2010, 23:41
Blunkys avatar
Blunky Blunky er offline

Problemet er at der er en fin grænse mellem at være almindelig og være FOR almindelig. Der er jo INTET det udstråler lederskab fra hans side!

Han var jo aldrig en leder fra start af.
Svar med citat
Gammel 08-02-2010, 23:51
Panda Panda er offline
Skriverettigheder midlertidigt inddraget

Skeem du får det til at lyde som om at vi bare bedømmer ham baseret på de seneste hændelser, og lader os rive med på det der sker på Tv... Havde du spurgt om det samme for et halvt års tid siden ville mit svar stadig være at Lars Løkke simpelthen er for svær at tage seriøst i den rolle som han har påtaget sig. Og tja.. på det allersidste har det altså mere eller mindre udviklet sig til et klovne-show alt sammen. Så come on. Han er sikkert et rigtigt fint menneske, men i modsætning til hans forgænger er det ikke kun hans udseende og sjove engelsk, men han har haft lidt for meget trouble på så kort tid :P
Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 00:03
Gry Gressbakkens avatar

Hey venner - vi må jo ikke diskutere politik generelt så hvis ikke vi holder os til trådens emne så bliver det bare lukket igen.

Jeg ville egentlig ikke diskutere Lars og hans parti og hans holdninger og hvad han har gjort i forhold til sine forgængere eller mangel på samme - jeg ville bare høre jer hvor i mener grænsen går.

Er det okay at være statsminister og prioritere sine børn fremfor embede, eller familie (og ferie) fremfor arbejde?

Er der nogle job hvor det er okay at gøre det og nogle job hvor det ikke er? Jeg synes egentlig det er en meget interesandt debat den her for det er lidt som at skulle tage stilling til om man er forældre eller embedsmand. Vælger man det ene fravælger man det andet - sådan GROFT set.

Ja jeg synes altså stadig det er noget frygteligt pjat det med datterens fod - og var foden så slem at den krævede forældrestøtte så mener jeg at moderen som "kun" er lære burde have taget fri.

FØR der nu er nogen der kaster sig frådende over mig ved at jeg skriver kun, så husk lige at jeg satte det i anførselstegn. Det jeg mener med det er at det er en HEL del lettere at finde en vikar for en folkeskolelære end det er at finde en "vikar" for danmarks statsminister.

Jeg synes Lars virkelig trådte i spinaten ved at blæse på det møde. Der havde han altså en helt forkert prioritering. Problematikken er at han repræsentere vores land, det danske folk, og når han så bare udebliver grundet noget så småt som en forstuvet ankel - ja så sætter det for det første ham selv i et utroligt dårligt lys, men jeg synes også at det kaster en skygge over danmark og dansk politik.

Jeg skammer mig altså lidt over den episode. At jeg kan sige jeg har en statsminister der blæser på ambasadøre grundet en forstuvet ankel. Jeg synes sgu det er pinligt.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 00:30
Eifes avatar
Eife Eife er offline
NatteTjatter

Det må være en svær balancegang - hvornår det er børnene og hvornår det er arbejdet.
Hvis man har en grædende og utrøstelig datter i røret - såšer det nok fristende at smide alt for at være sammen med barnet. Men det dilemma må alle forældre vel kende. Og vælger man barnet for meget - så er det vel fyring?

Svar med citat
Følgende bruger giver Eife ret i dette indlæg
Gammel 09-02-2010, 06:56
Annette Os avatar
Annette O Annette O er offline
Kattegales Racertøs

Sted: Vestbjerg, Nordjylland
Alder: 37

Jeg ser ikke - og har aldrig set - Lars Lykke Rasmussen som en god statsleder. Han er for vag i hans udmeldinger, han er FOR almindelig og så har han altså lavet et par MEGET uheldige brølere.

Den sidste brøler, hvor han brænder 80 topchefer/ledere af, fordi hans datter har forstuvet foden, det er bare ikke i orden. En ordentlig leder finder en til at tage datteren afsted, og kommer så lige så snart der er mulighed for det, når der er et stort møde på samme tid.
Tilføjelse: Det var jo en evaluering af klimatopmødet han brændte af - Klimatopmødet gik jo ikke som forventet - hvilket er MEGET uheldigt.

At han er taget på ferie med konen og børnene, hmm tjaa det kan jeg så ikke blive såå voldsomt harm over. Det er selvfølgelig ikke i orden at landets leder foregår som et uheldigt eksempel, men det er bestemt ikke det der er tungen på vægtskålen for mit vedkommende.

En god leder er i mine øjne meget tydelig - og det er Lykke bestemt ikke.

Der kan se sig selv i spejlet

Jeg benægter ikke, at kvinder er tåbelige - Gud skabte dem, så de passer til manden.
Men stadigvæk:
Des mere jeg ved om mænd - desto mere holder jeg af katte.
Svar med citat
Følgende bruger siger tak til Annette O for dette indlæg
Følgende brugere giver Annette O ret i dette indlæg
Gammel 09-02-2010, 07:23
Marianne Hs avatar
Marianne H Marianne H er offline
Kattevelfærd og hæderlighed, først og sidst

Sted: København

Citat:
Oprindelig postet af skeem Vis indlæg
sikke en gang vrøvl i kommer med ...

Men lad endelig S, SF of enhedslisten komme til så får vi road price, flere afgifter, højer skatter, landbruget bliver helt kvalt , bilerne bliver dyre.
Som en skrev så fint på Tv2 hvis Helle kommer til så ser vi som den gang Anker Jørgensen sad på tronen.
Der er en fin grænse mellem denne tråds emne og det at debatere politik, dette indlæg krydser denne grænse, hold jer venligst til emnet, ellers bliver tråden låst

Svar med citat
Følgende brugere siger tak til Marianne H for dette indlæg
Følgende brugere giver Marianne H ret i dette indlæg
Gammel 09-02-2010, 07:47
Vivi_Fletchers avatar
Vivi_Fletcher Vivi_Fletcher er offline
Skarptandet indlægshaj

Sted: Amager
Alder: 40

Nej, jeg synes ikke det er i orden, at passe en datter med forstuvet fod, fremfor at lede et stort møde. Pigen har vel en mor, der kunne ordne den sag?

Jeg synes heller ikke det er okay at rejse på ferie udenfor skoleferien, når undervisningsministeren for kort tid siden, har bedt øvrige forældre i Danmark om at acceptere skoleferien!

Når man vælger jobbet som statsminister vælger man samtidig en arbejdsuge, der ligger langt over 37 timer - men ærlig talt ... det bliver man sgu også lønnet for!!!

På det private arbejdsmarked havde han fået sparket for længst.

Kuld født 19. juli, 2 vildtfarvede hanner og 1 vildtfarvet hun.
Svar med citat
Følgende brugere siger tak til Vivi_Fletcher for dette indlæg
Følgende brugere giver Vivi_Fletcher ret i dette indlæg
Gammel 09-02-2010, 07:49
Marianne Ks avatar
Marianne K Marianne K er offline
Sagsbehandlende-Kattemor-Med-Fotoblik

Sted: Midt i Ikast

Lars Løkke er jo ikke en leder valgt af folket.

Personligt synes jeg absolut ikke om ham. Han er en (s)vag person, som har trådt alt for meget rundt i spinaten. Han leverer bare ikke "varen" godt nok. Han er ikke en god repræsentant for vores land. Han er til grin i resten af verden for hans latterlige optræden. At hans datter har forstuvet en fod, det må der dælme være andre der kan tage sig af. Folketinget har så lang en ferie, så han må kunne planlægge efter det. Sådan må vi andre også gøre.

Nej, jeg kan ikke lide ham!

Marianne K
Svar med citat
Følgende bruger siger tak til Marianne K for dette indlæg
Følgende brugere giver Marianne K ret i dette indlæg
Gammel 09-02-2010, 08:59
Bamses avatar
Bamse Bamse er offline
Pædagogisk Britefreak

Sted: Randers

Jeg synes ikke det er okay, nogen af de ting han har foretaget sig, taget i betragtning af at han er statsminister.

Hvis man ser det lidt i perspektiv, så er lidt ligesom Barak Obama (Godt nok har Barak Obama også rollen som 'dronningen' i USA, men stadig noget hen af det sammen) og han ville ikke aflyse et så stort møde.
Jeg tror bare Løkke er godt og grundigt under tøflen der hjemme, så et interview med konen i går og hun sad bare og grinte af det. Undskyld mig, men ved hun overhovedet hvad det er hendes mand laver. Hun er godt nok en kvinde med ben i næsen, som har en vand med en rygrad som en regnorm!
Følgende bruger giver Bamse ret i dette indlæg
Gammel 09-02-2010, 10:59
birtherass avatar
birtheras birtheras er online nu
Hjælpeadmin og den der taler med hjertet

Sted: Syd for Alperne, PACA ;-)
Alder: 51
Send en besked via AIM til birtheras Send en besked via MSN til birtheras

Nej, politikere er ikke ''bare'' mennesker men valgte repræsentanter for befolkningen og bør efter min mening, fremstå som et godt eksempel.

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves
Villa til salg http://www.cannes-villa.dk
Svar med citat
Følgende bruger siger tak til birtheras for dette indlæg
Følgende brugere giver birtheras ret i dette indlæg
Gammel 09-02-2010, 11:29
Charlotte Oeh. Charlotte Oeh. er offline
Legesyg Kastratopdrætter

Sted: Glostrup
Alder: 41

Jeg mener, at politikere også "bare" er mennesker, men vel at mærke
mennesker som i en periode af deres liv har valgt - og er blevet valgt til -
at gøre en forskel og en særlig indsats for vores land.

Jeg mener, det forpligter at være folkevalgt - det er en tillid vælgerne har
vist en - til gengæld kan man også være sikker på, at der er kontant
afregning, hvis man ikke lever op til vælgernes forventninger.

Jeg synes, en statsminister skal signalere verdensmand, en der ved, hvor
vi skal hen, og ikke mindst hvordan vi kommer derhen. Han skal på den ene
side være en samler, en lytter, en taler og vigtigst af alt - han skal være
troværdig. Men på den anden side, skal han, for at være troværdig, ikke
fremstå som et "overmenneske" - hvad skal vi bruge et overmenneske til?
Alle har brug for at trække stikket ud - men selvfølgelig på det rigtige
tidspunkt - og der skal også være plads til familien.

Jeg tror på, at travle politikere (eller mennesker generelt) kan klare store
arbejdsmæssige pres ved at lade op og samle kræfter sammen med
familien. Han skal give den en skalde, når det gælder, og det gør det
nærmest hele tiden, men han skal også være et helt menneske, og det
bliver han ved at hente næring hos familien. Der skal også være et liv for
politikeren efter politikerkarrieren.

Men timing Tak!

Jeg ved ikke, om jeg har været gravet ned eller noget her på det sidste
- den der med den forstuvede fod er altså gledet forbi min opmærksomhed,
men det lyder, som en underlig beslutning at brænde 80 mødedeltagere af
på den bekostning. Og så får man (velfortjente) tæsk i pressen - og det,
må Løkke også have vidst, ville ske.

Til gengæld har jeg fornemmelsen af, at pressen lugter blod, så ALT skal
vendes og drejes imod Løkke. Det, synes jeg ikke, er superlækkert at være
vidne til, men sådan er det game nu engang.
Følgende brugere giver Charlotte Oeh. ret i dette indlæg
Gammel 09-02-2010, 12:25
Marina Marina er offline
Cand.cat. cum Cubix

Jeg har aldrig fattet at så utroværdig en mand som Lars Løkke blev udpeget som statsminister. Når man financerer sine "fornøjelser" via staten, og dermed faktisk bruger vores skattepenge til at kunne hygge sig for, har man i mine øjne for lang tid siden vist sig som en person der ikke er sin opgave værdig.
Hvilket han til fulde fortsat viser i stor stil.
Nej, man lader ikke tingene sejle og tager på ferie eller bruger sin datters fod som undskyldning for ikke at turde stå ved det man har sagt eller gjort. Derved lader man sine "kollegaer", Danmark og os i stikken.
Marina
Svar med citat
Følgende bruger siger tak til Marina for dette indlæg
Følgende brugere giver Marina ret i dette indlæg
Gammel 09-02-2010, 12:37
Abaddons avatar
Abaddon Abaddon er offline
Kridtsvingende Søndags-Cyklist

Sted: Jeg bor i et lille hus, udenfor Brande..
Alder: 25

Jeg er "kun" folkeskolelærer (ha ha Gry ).
Men helt generelt - lige meget hvilket job du har, så har man altså et ansvar. Havde barnet været syg, eller ude for et uheld eller sådan noget - så fair nok at man lige vil afsted.. Men en forstuvet fod... Jeg havde taget den over telefonen med barnet - talt med barnet, og ved godt det ikke altid er nok - men igen, man har altså et ansvar.

Men jeg synes også der er forskel. Jeg kunne nok godt finde på at spørge om ikke vi kunne rykke et planlægningsmøde til dagen efter - men sad der 10 mennesker, hvor de kom fra hele kommunen til et møde så havde jeg altså ikke aflyst det... Medmindre det var noget alvorligt.

Men nej. Når du bliver politiker - især statsminister, så mener jeg ikke man kan sætte sit privatliv som det første. Det er jo netop det han er valgt til ikke at gøre - hans arbejde, den tid han er statsminister er at vælge og leve for DANMARK, uden at tage stilling til hans privatliv. Groft sagt
Svar med citat
Følgende bruger siger tak til Abaddon for dette indlæg
Følgende brugere giver Abaddon ret i dette indlæg
Gammel 09-02-2010, 15:49
DaneXs avatar
DaneX DaneX er offline

Sted: Christianshavn, KBH K.
Alder: 32

Umiddelbart som jeg hørte det i radioavisen gennem dagen, så var problemet mere - eller ligeså meget - at han var taget på ferie uden for skolernes vinterferie med sine børn. Og at det ikke var så smart, når man sidder i så fremtrædende rolle og burde være et forbillede.
Følgende bruger siger tak til DaneX for dette indlæg
Følgende brugere giver DaneX ret i dette indlæg
Gammel 09-02-2010, 16:24
Eifes avatar
Eife Eife er offline
NatteTjatter

Citat:
Oprindelig postet af DaneX Vis indlæg
Umiddelbart som jeg hørte det i radioavisen gennem dagen, så var problemet mere - eller ligeså meget - at han var taget på ferie uden for skolernes vinterferie med sine børn. Og at det ikke var så smart, når man sidder i så fremtrædende rolle og burde være et forbillede.
Nej og da især ikke når man for nyeligt har givet DK's andre forældre e "reprimande" for at gøre det samme

Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 16:56
Legesyg Kastratopdrætter

Citat:
Oprindelig postet af Eva K Vis indlæg
Nej og da især ikke når man for nyeligt har givet DK's andre forældre e "reprimande" for at gøre det samme
Var det ikke undervisningsministeren?

Men okay - enighed i en regerings udmeldinger er nok ikke for meget at forlange
Gammel 09-02-2010, 16:58
GSAs avatar
GSA GSA er offline

Sted: Aalborg.
Alder: 42

Politikere er i mine øjne "bare" mennesker. Lige nøjagtig som du og jeg kan de fejle og disponere forkert, og lige som du og jeg har de et liv ved siden af det embede vi har overladt dem ansvaret for.

At en statsminister holder en lille uges ferie udenfor normal ferietid kan ikke bringe mit pis i kog.

Og tænk på, hvor mange timer statsministerens familie har måttet undvære farmand i forbindelse med forberedelse af og afholdelse af COP15. Jo - jeg under skam den familie en uge sammen.

Om en forstuvet fod berettigere til at aflyse et møde med 80 ambassadøre kan nok diskuteres. Men nu kender vi jo ikke de nærmere omstændigheder - måske havde mor eller anden familie slet ikke muligheden for, at være der for datteren netop denne dag? Har i tænkt på det?

Man bør tvivle på alt hvad man læser og tillade sig selv at stille ekstra spørgsmål. Når de så er besvaret da kan man bedre tage stilling til sagen.

Journalistik bliver mere og mere sensationsagtigt her i Danmark. Tænk bare på hvordan en stakkels mand for nyligt af offentligheden blev dømt skyldig for drab - og så viste det at den stakkels mand er uskyldig!

Knus Gitte
Svar med citat
Følgende bruger giver GSA ret i dette indlæg
Gammel 09-02-2010, 17:09
Battlestars avatar
Battlestar Battlestar er offline
HA'er tekniknørd og V8 motormouth

Sted: Storkøbenhavn
Alder: 29
Send en besked via MSN til Battlestar

Det er bare en no-go... og det gælder i øvrigt al ledelse på topplan... men ISÆR når det er vores nations ledere - for så er det i vores alles interesse at de ikke pludselig synes at en forstuvet fod er vigtigere end finanskrise og fyringer af sygepersonel...

SOm daglig chef for en virksomhed (og det gælder også min mand) der kan vi ikke tage ferie når vi vil eller udsætte møder fordi der går noget galt i hverdagen.. så må vi pine død finde en løsning der IKKE påvirker vores job.. - sådan er chef-livet og det ansvar har man... kan man ikke leve op til det skal man ikke være minister eller selvstændig erhvervsdrivende... så skal man finde sig et alm. job...

hvilket eksempel sætter man som daglig leder hvis man smutter i tide og utide? - i hvert fald ikke et eksempel der motiverer medarbejderne til at gøre et godt job..

At smutte på den måde kan man tillade sig som underordnet - og det i begrænset omfang... det er fuldstændig UACCEPTABELT som leder.. og især som minister...

Hvad har playstations og bryster til fælles....? Begge er skabt til børn.. men det er mænd der ender med at lege med dem...
Svar med citat
Følgende bruger siger tak til Battlestar for dette indlæg
Følgende brugere giver Battlestar ret i dette indlæg
Gammel 09-02-2010, 17:13
Abaddons avatar

I princippet er jeg nok lidt koldt - vil ALTID mene at man som statsminister må tænke længere end sin egen næse - man skal tænke på LANDET. Seriøst - hele verden kigger sgu skævt til den mand og dermed DK når han træder forkert.. Så må de jo have en barnepige.

Jeg så lige i nyhederne at han sagde(frit citeret fra hukommelsen): Jeg er valgt for en periode som statsminister. Jeg skal være far hele livet..

Netop. Du er valgt - du har valgt selv at påtage dig jobbet. Man skal bare ikke tage sådan et job hvis man ikke kan varetage det - både i godt og skidt!

Det med at holde fri udenfor ferierne - det er bare - synes jeg som lærer.
Det er tarveligt at tage ferie nu - der er ikke lang tid til børnene har vinterferie!!!
Men det var ikke ham som minister der tog den beslutning så jeg i et aftenprogram - det var konen der ellers skulle gå alene hjemme i hendes ferie, og det ville hun ikke så de tog alle ferien med hende
Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 17:15
Abaddons avatar

Citat:
Oprindelig postet af Battlestar Vis indlæg
Det er bare en no-go... og det gælder i øvrigt al ledelse på topplan... men ISÆR når det er vores nations ledere - for så er det i vores alles interesse at de ikke pludselig synes at en forstuvet fod er vigtigere end finanskrise og fyringer af sygepersonel...

SOm daglig chef for en virksomhed (og det gælder også min mand) der kan vi ikke tage ferie når vi vil eller udsætte møder fordi der går noget galt i hverdagen.. så må vi pine død finde en løsning der IKKE påvirker vores job.. - sådan er chef-livet og det ansvar har man... kan man ikke leve op til det skal man ikke være minister eller selvstændig erhvervsdrivende... så skal man finde sig et alm. job...

hvilket eksempel sætter man som daglig leder hvis man smutter i tide og utide? - i hvert fald ikke et eksempel der motiverer medarbejderne til at gøre et godt job..

At smutte på den måde kan man tillade sig som underordnet - og det i begrænset omfang... det er fuldstændig UACCEPTABELT som leder.. og især som minister...
Det kunne ikke siges bedre!
Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 17:15
GSAs avatar
GSA GSA er offline

Battlestar:

Mon ikke du ville forlade et møde, hvis en af dine kære - uplanlagt - eksempelvis kom på sygehuset? Chef eller ej.....

Knus Gitte
Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 17:16
Legesyg Kastratopdrætter

Citat:
Oprindelig postet af Abaddon Vis indlæg
Det med at holde fri udenfor ferierne - det er bare - synes jeg som lærer.
Det er tarveligt at tage ferie nu - der er ikke lang tid til børnene har vinterferie!!!
Men det var ikke ham som minister der tog den beslutning så jeg i et aftenprogram - det var konen der ellers skulle gå alene hjemme i hendes ferie, og det ville hun ikke så de tog alle ferien med hende
Er statsministerfruen ikke skolelærer
Gammel 09-02-2010, 17:22
Abaddons avatar

Citat:
Oprindelig postet af Charlotte Oeh. Vis indlæg
Er statsministerfruen ikke skolelærer
Jo det tror jeg - men det var det hun sagde i det program.. At hun ville komm etil at gå alene i hendes ferie, hvis ikke de tog afsted sammen.

Måske er hun på en skole der har vinterferie i uge 6 og hendes børn i uge 7??...
Er ret sikker på det var det hun sagde.

Og GSA - Jo, jeg ville også have forstået at han aflyste hvis hans datter eksempelvis havde været ude for en bilulykke eller hun var kommet slemt til skade og var på sygehuset. Men en forstuvet fod? Nej..
Men når der sidder et helt land og regner med en, så må man altså tænke udover en fod der gør ondt..
Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 17:30
Celinas avatar
Celina Celina er offline
Turbotastende smykkekunstner

Sted: Kastrup
Alder: 24
Send en besked via MSN til Celina

Jeg tror ikke det er meningen at vi skal diskutere ikke katterelateret politik herinde
Eller?
Gammel 09-02-2010, 17:32
GSAs avatar
GSA GSA er offline

Citat:

Og GSA - Jo, jeg ville også have forstået at han aflyste hvis hans datter eksempelvis havde været ude for en bilulykke eller hun var kommet slemt til skade og var på sygehuset. Men en forstuvet fod? Nej..
Men når der sidder et helt land og regner med en, så må man altså tænke udover en fod der gør ondt..
Jeg har selv prøvet at blive ringet op fra børnehaven, hvor jeg sad i et vigtigt møde med kunder, og fik beskeden at min søn havde brækket håndleddet og skulle på skadestuen. Farmand var desværre ude at rejse med sit job, hvorfor jeg pænt måtte overlade mødet til en kollega og huhej skynde mig ud af døren. På skadestuen kunne de blot konstatere, at intet var brækket - der var tale om en forstuvning......

Derfor er det min holdning, at man skal kende baggrunden før man dømmer!

Knus Gitte
Svar med citat
Følgende bruger giver GSA ret i dette indlæg
Gammel 09-02-2010, 17:36
Abaddons avatar

Citat:
Oprindelig postet af GSA Vis indlæg
Jeg har selv prøvet at blive ringet op fra børnehaven, hvor jeg sad i et vigtigt møde med kunder, og fik beskeden at min søn havde brækket håndleddet og skulle på skadestuen. Farmand var desværre ude at rejse med sit job, hvorfor jeg pænt måtte overlade mødet til en kollega og huhej skynde mig ud af døren. På skadestuen kunne de blot konstatere, at intet var brækket - der var tale om en forstuvning......

Knus Gitte
Men hvis du havde aftalt et møde, med 10 mennesker og du VISTE at din mand generelt havde et job, som krævede at du tog dig af børnene, så har man jo nok en backup..
Vi har på min skole haft diverse bedsteforældre, ældrene(voksne) søskende osv. til at hente elever som eksempelvis var blevet syge og skulle hjem. Hvis "almindelige" syge børn kan nøjes med deres bedstemor, kan et ministerbarn nok også klare det lige den dag der sidder 80 mennesker og venter på "far".

Han er i øvrigt i tv nu! På tv2...
Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 17:39
GSAs avatar
GSA GSA er offline

Ja, sidder og ser det

Det viser sig at der er tale om 4 ambassadører - ikke 80!

Knus Gitte
Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 17:43
Abaddons avatar

Citat:
Ja, sidder og ser det

Det viser sig at der er tale om 4 ambassadører - ikke 80!

Knus Gitte
Ja - det ændre altså en del af min opfattelse! Det tager tid for 80 mennesker at mødes igen.. 5 mennesker kan nu nok godt lige få et nyt møde i den nyeste tid.

MEN han sagde det lige selv: Det var hans kone som havde ferie i uge 5, og så tog de børnene ud i 4 dage.

Børn skal gå i skole, og det er ikke okay at tage dem ud for at tage på ferie - om man er minister, læge eller pædagog er ligemeget i den sag!
Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 17:44
Ritas avatar
Rita Rita er offline

Sted: Vi bor i en lille flække nær Holstebro
Alder: 33

Citat:
Oprindelig postet af Marina Vis indlæg
Jeg har aldrig fattet at så utroværdig en mand som Lars Løkke blev udpeget som statsminister. Når man financerer sine "fornøjelser" via staten, og dermed faktisk bruger vores skattepenge til at kunne hygge sig for, har man i mine øjne for lang tid siden vist sig som en person der ikke er sin opgave værdig.
Hvilket han til fulde fortsat viser i stor stil.
Nej, man lader ikke tingene sejle og tager på ferie eller bruger sin datters fod som undskyldning for ikke at turde stå ved det man har sagt eller gjort. Derved lader man sine "kollegaer", Danmark og os i stikken.
Marina
Uf over lidt statsfinancerede "fornøjelser", var der i hans tid som sundhedsminister jo også noget med nogle kræftpatienter, som blev syltet, og nogle privathospitaler som fik en overordentlig god betaling på statens regning..... nogle lidt belastende sager at have med i bagagen, tænker jeg - bare sådan ganske flygtigt!
Gammel 09-02-2010, 17:47
Legesyg Kastratopdrætter

Citat:
Oprindelig postet af Celina Vis indlæg
Jeg tror ikke det er meningen at vi skal diskutere ikke katterelateret politik herinde
Eller?
Ang. politik reglen. - De Kattegale Debatterer
Gammel 09-02-2010, 17:49
Ritas avatar
Rita Rita er offline

Sted: Vi bor i en lille flække nær Holstebro
Alder: 33

Hvad angår børnepasning, når der er sygdom, så er der bare nogle familier, hvor der ytpisk hænger på den ene forældre, fordi arbejdet hos den anden besværliggør det........ Personligt tænker jeg at det nok ikke er rimeligt for en statsminister at tage den slags fridage. Det var en forstuvet fod, vist oven i købet på en teenager. Er der egentligt ikke en grænse for, hvor gamle børn skal være for at man kan tage børns sygedage?
Gammel 09-02-2010, 17:51
Legesyg Kastratopdrætter

Citat:
Oprindelig postet af Rita Vis indlæg
Er der egentligt ikke en grænse for, hvor gamle børn skal være for at man kan tage børns sygedage?
Jo, der er - indtil barnet fylder 18 år.
Gammel 09-02-2010, 17:55
Eifes avatar
Eife Eife er offline
NatteTjatter

Charlotte - Om det var ham eller en anden kan jeg faktisk slet ikke huske. Men helt enig, har regeringen lige meldt det ud må statsministeren også hellere være et godt eksempel

Sidst redigeret af Eife den 09-02-2010 klokken 18:49 Anledning: glemte lige noget vigtigt
Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 18:00
Legesyg Kastratopdrætter

Citat:
Var det ikke undervisningsministeren?

Men okay - enighed i en regerings udmeldinger er nok ikke for meget at forlange
Citat:
Charlotte - Om det var ham eller en anden kan jeg faktisk slet ikke huske. Men har regeringen lige meldt det ud må statsministeren også hellere være et godt eksempel
Det var vist også det, jeg konkluderede
Gammel 09-02-2010, 18:10
Marina Marina er offline
Cand.cat. cum Cubix

Citat:

Knus Gitte

Når man vælger at blive en offentlig person og for hans vedkommende en offentlig instans, kan man næsten sige, forøvrigt til en enorm hyre med en temmelig stor pension i enden, kan man ikke tillade sig at "være et menneske som alle os andre". Det er måske hårdt at sige, men han har taget et valg og sagt ja til at varetage en tung og svær opgave hvor hans mindste skridt vil blive overvåget og dømt.
Hans væremåde er endnu en gang med til at underminere den tillid folk har til de folkevalgte politikere.

Marina
Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 18:19
Battlestars avatar

Citat:
Battlestar:

Mon ikke du ville forlade et møde, hvis en af dine kære - uplanlagt - eksempelvis kom på sygehuset? Chef eller ej.....

Knus Gitte
jo - hvis vedkommende var på intensiv og skulle opereres og det var spørgsmål om liv og død... så ville jeg...

hvis vedkommende var på skadestuen... absolut IKKE!! så ville jeg ringe til nærmeste familie og selv komme senere..

jeg har valgt det ansvar der følger med at være chef... og derfor ville jeg aldrig forlade et møde for mindre end virkelige kriser... ikke den slags småting!

Hvad har playstations og bryster til fælles....? Begge er skabt til børn.. men det er mænd der ender med at lege med dem...
Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 18:24
Marianne Ks avatar
Marianne K Marianne K er offline
Sagsbehandlende-Kattemor-Med-Fotoblik

Sted: Midt i Ikast

Citat:
Det er ikke helt rigtigt Der er i flere overenskomstaftaler, indføjet at retten til at afholde barns første sygedag ophører når barnet er fyldt eks. 15 år.

Marianne K
Svar med citat
Følgende brugere giver Marianne K ret i dette indlæg
Gammel 09-02-2010, 18:48
Eifes avatar
Eife Eife er offline
NatteTjatter

Citat:
Det var vist også det, jeg konkluderede
Ja, jeg ville bare sige at jeg var enig Men det glemte jeg selvfølgelig at skrive. Doh Og så ville jeg lige tilføje det med godt eksempel - udover enighed

Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 18:54
Mona Jensens avatar
Mona Jensen Mona Jensen er offline
Kind Hearted Cat Lover

Sted: Nordsjælland
Alder: 66

Jeg synes tråden er politisk.
Og som jeg husker det, har vi fået pålagt ikke at diskutere politik herinde.

Der diskuteres ikke kun, om Lars Løkkes handlinger er OK; men også synspunkter vedr. statsministerens politiske evner.

Svar med citat
Følgende brugere giver Mona Jensen ret i dette indlæg
Gammel 09-02-2010, 18:56
Gæst

ja jeg syntes den er meget politisk .... er ved at være noget harm om med den meddelse jeg har fået fra Marianne i dag.
Der er åbenbart forskel på folk syntes den her tråd skal lukkes
Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 19:05
Marina Marina er offline
Cand.cat. cum Cubix

Citat:
Oprindelig postet af Mona Jensen Vis indlæg
Jeg synes tråden er politisk.
Og som jeg husker det, har vi fået pålagt ikke at diskutere politik herinde.

Der diskuteres ikke kun, om Lars Løkkes handlinger er OK; men også synspunkter vedr. statsministerens politiske evner.
Der er da vel milevid forskel på at diskutere om et menneske udfører det job personen er valgt til og så at udtrykke politiske holdninger? Det er vel det der er forbudt, altså at udtrykke sine holdninger forøvrigt underligt forbud, men immervæk her mere et spørgsmål om etik og moral og ikke politiske meningsmålinger.

marina
Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 19:08
Marianne Hs avatar
Marianne H Marianne H er offline
Kattevelfærd og hæderlighed, først og sidst

Sted: København

Citat:
Oprindelig postet af skeem Vis indlæg
ja jeg syntes den er meget politisk .... er ved at være noget harm om med den meddelse jeg har fået fra Marianne i dag.
Der er åbenbart forskel på folk syntes den her tråd skal lukkes
Jeg opfatter denne tråd som en debat om moral og etik hos de mennesker der har påtaget sig et ansvar over for landet og dets borgere, det eneste politiske i denne tråd, som jeg oplevede det, var dit indlæg tidligere.

Vi er mange forskellige brugere, med forskellige udtryksformer, derfor er det nødvendigt med regler, så alle kan være her på rimelige vilkår, ind i mellem oplever jeg det som om nogle kun er her, for at overtræde flest mulige regler, eller at klage over andres udtalelser.

Er det et debatforum eller en børnehave ???
Svar med citat
Følgende bruger siger tak til Marianne H for dette indlæg
Følgende brugere giver Marianne H ret i dette indlæg
Gammel 09-02-2010, 19:11
Gæst

Citat:
Oprindelig postet af Marianne H Vis indlæg
Jeg opfatter denne tråd som en debat om moral og etik hos de mennesker der har påtaget sig et ansvar over for landet og dets borgere, det eneste politiske i denne tråd, som jeg oplevede det, var dit indlæg tidligere.

Vi er mange forskellige brugere, med forskellige udtryksformer, derfor er det nødvendigt med regler, så alle kan være her på rimelige vilkår, ind i mellem oplever jeg det som om nogle kun er her, for at overtræde flest mulige regler, eller at klage over andres udtalelser.

Er det et debatforum eller en børnehave ???

ja det kan man så spørge dig med det du skriver nu !
Denne tråd er politisk og den hænger på ingen måde sammen med regler som i laver midlertidig ........
Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 19:14
Mona Jensens avatar
Kind Hearted Cat Lover

Citat:
Der er da vel milevid forskel på at diskutere om et menneske udfører det job personen er valgt til og så at udtrykke politiske holdninger? Det er vel det der er forbudt, altså at udtrykke sine holdninger forøvrigt underligt forbud, men immervæk her mere et spørgsmål om etik og moral og ikke politiske meningsmålinger.

marina

En bruger skriver herinde.
Statsministeren skulle være blevet på ferie, så laver han ikke ulykker så længe.

Hvis den ikke er politisk, så ved jeg ikke hvad.

Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 19:15
Abaddons avatar

Synes også dette er en tråd om moral og etik.

At NOGEN så ikke kan holde deres politiske meninger for sig selv, sætter jo nogle admins på arbejde.
Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 19:15
Gæst

Citat:
Statsministeren skulle være blevet på ferie, så laver han ikke ulykker så længe.

Ja det siger jeg også men der er åbenbart meget stor forskel på folk her inde .....
Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 19:25
Eifes avatar
Eife Eife er offline
NatteTjatter

Ja, jeg har i hvert fald på ingen måde holdt mig politisk til hvem og hvorfra statsministeren er.
Har forholdt mig til om han kan tillade sig at tage på ferie og droppe et møde pga. datterens forstuvede fod.

Svar med citat
Følgende bruger siger tak til Eife for dette indlæg
Gammel 09-02-2010, 19:25
Battlestars avatar

Citat:

Citat:
Oprindelig postet af skeem
Ja det siger jeg også men der er åbenbart meget stor forskel på folk her inde
Citat:
Oprindelig postet af Abaddon
Synes også dette er en tråd om moral og etik.

At NOGEN så ikke kan holde deres politiske meninger for sig selv, sætter jo nogle admins på arbejde.
nemlig... tråden er på ingen måde politisk... at enkelte ikke kan finde ud af at lade være med at snige parti-politiske holdninger ind - det er bare PLAT!! - fat det - det er imod reglerne..

at diskutere hvorvidt en højtstående embedsmand, landsleder, chef ect negligerer sit ansvar når han tager på hospitalet og på ferie i stedet for at passe sit job - det handler om ansvar - IKKE politik..

der er forskel på ansvar og parti-politik... så lad være med at blande tingene sammen...

Svar med citat
Følgende bruger siger tak til Battlestar for dette indlæg
Gammel 09-02-2010, 19:26
Abaddons avatar

Citat:
Ja, jeg har i hvert fald på ingen måde holdt mig politisk til hvem og hvorfra statsministeren er.
Har forholdt mig til om han kan tillade sig at tage på ferie og droppe et møde pga. datterens forstuvede fod.
Ja nemlig. Og jeg har så også forholdt mig til i forhold til hvilket job man har.

Men synes da vi alle skal forsøge at få en god debat om netop det - evt oprette flere tråde, så vi holder os til emnet her...
Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 19:45
Mona Jensens avatar
Kind Hearted Cat Lover

Citat:

marina

Dit indlæg nr. 19 harmonerer bestemt ikke med det, du giver udtryk for ovenfor.
I Indlæg 19 giver du jo netop udtryk for dine politiske meninger.

Svar med citat
Følgende bruger giver Mona Jensen ret i dette indlæg
Gammel 09-02-2010, 19:50
Eifes avatar
Eife Eife er offline
NatteTjatter

Mona - Ej, hun siger altså ikke noget om hvad hun politisk synes om Lars Løkke - Kun om ham som person.

Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 19:58
Mona Jensens avatar
Kind Hearted Cat Lover

Citat:
Mona - Ej, hun siger altså ikke noget om hvad hun politisk synes om Lars Løkke - Kun om ham som person.

Det synes jeg så er et definitionsspørgsmål af indlægget;
som jeg for øvrigt er aldeles enig i.

Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 20:04
Dorthe Andersens avatar
Dorthe Andersen Dorthe Andersen er offline
Lun Sturdicamperende Internetshopper

Sted: Danmark Centrum

Citat:
Oprindelig postet af Niels Peter Vis indlæg
Her til formiddag var vi nogle stykker, der blev enige om, at han for vores skyld kunne holde al den ferie, han vil, for så laver han da ikke ulykker så længe ...

NP
Nu har jeg godt nok lige stor-grinet af de fede bemærkninger ungerne i Årgang 0 fyre af kom med, men ovenstående bemærkning om en statsleder er fantastisk humor!

Svar med citat
Følgende brugere giver Dorthe Andersen ret i dette indlæg
Gammel 09-02-2010, 20:28
alleos7s avatar
alleos7 alleos7 er online nu
Kattenes Mother Theresa

Sted: Lige her, ved siden af min nabo, og overfor min genbo.

Jeg synes faktisk det er ret beskæmmende at man omtaler andre mennesker som ekskrementer, og at det faktisk får lov at blive stående.

Uanset om det er politikere man ikke er enige med, er det bare ikke iorden.
Følgende brugere giver alleos7 ret i dette indlæg
Gammel 09-02-2010, 20:46
Ann K Ann K er offline
RapMundet KatteUdstyrs Ekspert

Sted: Et lillebitte, gammelt hus i Rødovre

Citat:
Battlestar:

Knus Gitte
Det kommer meget an på hvad vedkommende bliver indlagt for!
Jeg ville naturligvis forsøge at skaffe mig oplysninger om dette, inden jeg traf en beslutning... Og en forstuvning eller blot mistanke om en brækket fod er ikek gyldig grund, når man er leder på top-niveau, og da slet ikke, når man ikke er eneforsørger!

Citat:

Knus Gitte

Ja... Et *børnehavebarn*! Et lille barn, der har brug for sin mor eller far... Der er en væsentlig forskel på det scenarie, du her beskriver... og så en stor teenager, der har slået sin fod!
Prøv at stille dig selv spørgsmålet om du var taget afsted, hvis farmand havde været hjemme? Mit gæt er, at det var du ikke...

Citat:
Men hvis du havde aftalt et møde, med 10 mennesker og du VISTE at din mand generelt havde et job, som krævede at du tog dig af børnene, så har man jo nok en backup..
Vi har på min skole haft diverse bedsteforældre, ældrene(voksne) søskende osv. til at hente elever som eksempelvis var blevet syge og skulle hjem. Hvis "almindelige" syge børn kan nøjes med deres bedstemor, kan et ministerbarn nok også klare det lige den dag der sidder 80 mennesker og venter på "far".
Meget enig... og så er det revnende ligegyldigt om det er 80 eller 4, der bliver brændt af på så løst et grundlag!
Vores lands Statsminister *vidste* at mødet var essentielt i forhold til at opnå en aftale og for vores lands anseelse... og sendte alligevel en (i mødedeltagernes øjne) underordnet.
Var mandens datter blevet indlagt med åbent benbrud og andre skader efter en påkørsel eller lignende... jo, så kunne jeg have forstået hvis han havde søgt en udsættelse af mødet til han havde nået at få en orientering evt selv havde været forbi hospitalet... men så ville jeg såmænd have forventet, at han var kommet tilbage og havde fortsat mødet... Mødedeltageren er jo også mennesker med familie - og den situation ville de have kunne forstå...
Men man skipper ikke bare et vigtigt møde under den slags forhandlinger uden at have en helt ekseptionel god grund!

Who needs a Therapist? I have My Sheltie!

Svar med citat
Følgende brugere giver Ann K ret i dette indlæg
Gammel 09-02-2010, 21:32
Eifes avatar
Eife Eife er offline
NatteTjatter

Citat:
Oprindelig postet af alleos7 Vis indlæg
Jeg synes faktisk det er ret beskæmmende at man omtaler andre mennesker som ekskrementer, og at det faktisk får lov at blive stående.

Det har jeg lige overset? Hvilket nr. indlæg?

Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 21:35
Marina Marina er offline
Cand.cat. cum Cubix

Citat:
Dit indlæg nr. 19 harmonerer bestemt ikke med det, du giver udtryk for ovenfor.
I Indlæg 19 giver du jo netop udtryk for dine politiske meninger.
Hmm, det kan jeg så ikke se. Jeg mener nu jeg giver udtryk for min forargelse over at nogle mennesker udnytter deres position til at sætte snablen i penge der ikke tilhører dem. Den holdning ville gælde kassedamen såvel som bankmanden og amtsborgmesteren
Er jeg så til højre eller venstre for omtalte person

Marina
Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 21:36
Eifes avatar
Eife Eife er offline
NatteTjatter

Citat:
Er du enig i indlægget som Marsini har skrevet, eller som jeg har skrevet?

Men prøv at sætte et eller andet kendt menneskes navn ind - det kan man sagtens. For indlægget omhandler ikke politik, men en kendt leders gerninger

Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 22:38
Gry Gressbakkens avatar

Jeg ved ikke helt hvor folk har det der med at det kun var 5 mennesker fra?

Jeg har det personligt så også sådan at det er hammer ligegyldigt om det var 1 eller 15 hvis denne person er kommet fra et andet land, og udeblivelsesgrunden er en forstuvet ankel

http://www.berlingske.dk/danmark/loe...-ambassadoerer

Berlingske plejer at være en lødig avis der ikke løber med halve vinde - dette er hvad DE skriver om det.
Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 22:42
birtherass avatar

Citat:
Oprindelig postet af Gry Gressbakken Vis indlæg

Jeg har det personligt så også sådan at det er hammer ligegyldigt om det var 1 eller 15 hvis denne person er kommet fra et andet land, og udeblivelsesgrunden er en forstuvet ankel

Berlingske plejer at være en lødig avis der ikke løber med halve vinde - dette er hvad DE skriver om det.
Gry, en Ambassadør er et lands repræsentant som bor i Danmark på en ambassade. Som eksempel kan nævnes den Russiske som ligger meget tæt på Østerport station

Svar med citat
Følgende brugere giver birtheras ret i dette indlæg
Gammel 09-02-2010, 22:49
Gry Gressbakkens avatar

Citat:
Oprindelig postet af birtheras Vis indlæg
Gry, en Ambassadør er et lands repræsentant som bor i Danmark på en ambassade. Som eksempel kan nævnes den Russiske som ligger meget tæt på Østerport station

Jojo - men ud over det siger de jo også:

Til mødet var ikke alene inviteret diplomater med sæde i København. Også ambassadører med såkaldt sideakkreditering til Danmark var mødt op. Det vil sige ambassadører, som bor i Sverige eller et andet land, men samtidig er ambassadører i Danmark. Omtrent ti af disse var rejst til Danmark for at mødes med statsministeren.
Svar med citat
Følgende bruger siger tak til Gry Gressbakken for dette indlæg
Gammel 09-02-2010, 23:07
birtherass avatar

Citat:
Jojo - men ud over det siger de jo også:

Til mødet var ikke alene inviteret diplomater med sæde i København. Også ambassadører med såkaldt sideakkreditering til Danmark var mødt op. Det vil sige ambassadører, som bor i Sverige eller et andet land, men samtidig er ambassadører i Danmark. Omtrent ti af disse var rejst til Danmark for at mødes med statsministeren.
Tak, det overså jeg lige

Svar med citat
Gammel 09-02-2010, 23:11
Gry Gressbakkens avatar

Citat:
Oprindelig postet af birtheras Vis indlæg
Tak, det overså jeg lige

hæhæhæ Det er helt okay søde Birthe

Du må bare pudse brillerne
Svar med citat
Gammel 10-02-2010, 06:10
alleos7s avatar
alleos7 alleos7 er online nu
Kattenes Mother Theresa

Sted: Lige her, ved siden af min nabo, og overfor min genbo.

Citat:
Det har jeg lige overset? Hvilket nr. indlæg?
Indlæg nr. 6
Gammel 10-02-2010, 07:56
Dorthe Andersens avatar

Citat:

Lige i denne sag, havde Berlingske ikke deres oplysninger i orden. Statsministeren forklarede i Godaften Danmark tirsdag aften hvad årsagen var til, at han aflyste halvdelen af sit fredagsprogram.

Svar med citat
Gammel 10-02-2010, 08:45
Temple Bars avatar
Temple Bar Temple Bar er offline
Paragrafrytter med hang til tandgrise

Sted: Slangerup

Citat:
Det kommer vist an på, hvor man er ansat - jeg har aldrig arbejdet et sted, hvor grænsen har været så høj I mine jobs har de været anset for at kunne klare sig selv under almindelig sygdom efter 14 år. Alvorlig sygdom er selvfølgelig en anden ting, men influenza m.v. behøver en teenager hverken mor eller far til at "overleve".

Svar med citat
Følgende bruger giver Temple Bar ret i dette indlæg
Gammel 10-02-2010, 09:21
Mona Jensens avatar
Kind Hearted Cat Lover

Citat:
Er du enig i indlægget som Marsini har skrevet, eller som jeg har skrevet?

Men prøv at sætte et eller andet kendt menneskes navn ind - det kan man sagtens. For indlægget omhandler ikke politik, men en kendt leders gerninger

Det fremgår altså tydeligt af mit indlæg.
Det er jo dit indlæg jeg svarer på....

"det er et definitionsspørgsmål af Marsinis indlæg - og for øvrigt er jeg aldeles enig m.h.t. Lars Løkke - underforstået med Marina"
Nu er det skåret ud i pap.

Svar med citat
Gammel 10-02-2010, 09:36
Mona Jensens avatar
Kind Hearted Cat Lover

Hvem har vi for øvrigt, som vil være statsministerposten værdig.

Svar med citat
Gammel 10-02-2010, 09:49
Vivi_Fletchers avatar
Vivi_Fletcher Vivi_Fletcher er offline
Skarptandet indlægshaj

Alder: 40

Citat:
Hvem har vi for øvrigt, som vil være statsministerposten værdig.
Det tror jeg er for politisk at svare på

Kuld født 19. juli, 2 vildtfarvede hanner og 1 vildtfarvet hun.
Svar med citat
Følgende bruger siger tak til Vivi_Fletcher for dette indlæg
Følgende brugere giver Vivi_Fletcher ret i dette indlæg
Gammel 10-02-2010, 10:24
Legesyg Kastratopdrætter

Citat:
Oprindelig postet af Temple Bar Vis indlæg
Det kommer vist an på, hvor man er ansat - jeg har aldrig arbejdet et sted, hvor grænsen har været så høj I mine jobs har de været anset for at kunne klare sig selv under almindelig sygdom efter 14 år. Alvorlig sygdom er selvfølgelig en anden ting, men influenza m.v. behøver en teenager hverken mor eller far til at "overleve".
Ja, jeg kan forstå, at det er overenskomstbundet, hvorvidt man har ret til
barns 1. og nu også 2. sygedag i 18 år.

I mit "firma" er det så 18 år. Jeg synes, det er en meget familievenlig
indstilling - også selv om ungerne sandsynligvis overlever uden .

Til gengæld har vi ikke så mange andre goder... Og her hvor jeg er ansat,
kan man i hvert fald heller ikke sige, at det er noget, der bliver misbrugt.
Det er yderst sjældent, at nogen har barns sygedag - og det er indtil
videre aldrig sket, at retten til fravær ved 2. sygedag er benyttet.
Gammel 10-02-2010, 10:44
Sheers avatar
Sheer Sheer er online nu
Videbegærlig katteelsker

Alder: 31

Statsministeren sagde på sit pressemøde i går formiddags at hans datter ikke har haft nogen forstuvet fod. Den forsuvede fod var en skrøne, som man ikke ved hvor er opstået.

Men han ville gerne holde grunden til at han var hos sin datter privat. Jeg synes faktisk det er lidt pinligt at I ikke har fået jeres facts straight, kære kattegale.
Gammel 10-02-2010, 10:48
Alices avatar
Alice Alice er online nu
No-nonsense britefan med sølvstænk

Sted: Næstved

Citat:
Oprindelig postet af Sheer Vis indlæg
Statsministeren sagde på sit pressemåde i går formiddags at hans datter ikke har haft nogen forstuvet fod. Den forsuvede fod var en skrøne, som man ikke ved hvor er opstået.

Men han ville gerne holde grunden til at han var hos sin datter privat. Jeg synes faktisk det er lidt pinligt at I ikke har fået jeres facts straight, kære kattegale.
Er det ikke lige meget ? ...........Spørgsmålet går vel på, hvornår sådan en 'svigt/pligt' er okay ?

Svar med citat
Følgende bruger siger tak til Alice for dette indlæg
Følgende bruger giver Alice ret i dette indlæg
Gammel 10-02-2010, 10:56
Sheers avatar
Sheer Sheer er online nu
Videbegærlig katteelsker

Alder: 31

Citat:
Oprindelig postet af Alice Vis indlæg
Er det ikke lige meget ? ...........Spørgsmålet går vel på, hvornår sådan en 'svigt/pligt' er okay ?
Så kan man vel lige så godt spørge om force majeure er et svigt?
Gammel 10-02-2010, 11:25
Dorthe Andersens avatar

Citat:
Oprindelig postet af Sheer Vis indlæg
Statsministeren sagde på sit pressemøde i går formiddags at hans datter ikke har haft nogen forstuvet fod. Den forsuvede fod var en skrøne, som man ikke ved hvor er opstået.

Han endte med at fortælle det var et forvredet knæ datteren havde - et knæ der var blevet forvredet et par dage før, men han uddybede dog ikke, hvorfor det egentlig var, at han havde behov for at holde fri.

Stakkels tøs, der sikkert bliver udfrittet i skolen om hvad der skete/hvordan/hvorfor osv. Det er vores politiske lederes familiers evige lod.

Svar med citat
Følgende bruger siger tak til Dorthe Andersen for dette indlæg
Følgende brugere giver Dorthe Andersen ret i dette indlæg
Gammel 10-02-2010, 11:54
Dorthe Andersens avatar

Jeg har interesseret fulgt de politiske kommentatorers udtalelser de sidste par dage vedr. statsministerens gøren og laden.

Den seneste analyse handlede om, at vi danskere på den ene side godt kan lide at en leder er "mennesker og familiefar", men det vægter mere for os, at vores øverste leder er klar til at ofre en hel del for vores land. Vi kan ikke lide at sige højt, at han helst gerne må brænde familien af, men vi opfatter det dog alligevel som en nødvendighed hans embede taget i betragtning.

Se, det synes jeg er rigtig interessant. Jeg tror det er rigtigt.

En statsminister må gerne aflyse noget for at ordne noget privat der er vigtigere. Hvordan han foretager vægtningen af vigtig/ikke vigtigt er det afgørende for om han i mine øjne kan tillade sig det.

Mange politifolk, offentligt og privatansatte ledere, chefer og selvstændige føler sig forpligtet i forhold til deres arbejde så meget, at et barns forvredne knæ (hvis det virkelig ER hele historien for det tror jeg ikke det er) bestemt ikke havde afholdt dem fra at tage deres møde, deres vagt osv. alligevel.

Jeg synes det er OK at en mand vægter sin familie, men faktisk vil der være andre ledere der er klar til at ofre noget der ligner 100% af sin vågne tid for at være den bedste statsminister. Sådan tror jeg faktisk Anders Foghs indstilling er/var til hans arbejde. Jeg synes disse offervillige og engagerede mennesker, skal have lov til at komme til fadet. Det er til vores andres bedste, når det handler om de mennsker, der arbejder for alle vores andres fælles bedste. Disse mennesker skal have lov til at udleve deres arbejdsmæssige passion og det må være deres eget ansvar om de kan blive enige med familien om, at arbejdet fx. over en 4-årig valgperiode kommer i 2. række.

Vigtige statslige affæres udfald kan ikke afhænge af privatpersoners hjemlige forhold denne morgen, denne fredag, denne dag. Vores andres velfærd skal ikke på den måde afhænge af, en mands vurdering, om én mand synes hans hjemlige forhold er vigtigere end alle os andre.

Jeg tror så bare ikke lige at Lars løkkes fredagsmøde var af afgørende betydning for nationens fremtid. Jeg har tillid til, at han ikke prioriterede datterens knæ fremfor nationens fremtidige sikkerhed og beståen.

Svar med citat
Gammel 10-02-2010, 12:03
Battlestars avatar

Citat:
Oprindelig postet af Dorthe Andersen Vis indlæg

Vigtige statslige affæres udfald kan ikke afhænge af privatpersoners hjemlige forhold denne morgen, denne fredag, denne dag. Vores andres velfærd skal ikke på den måde afhænge af, en mands vurdering, om én mand synes hans hjemlige forhold er vigtigere end alle os andre.
nej det kan de ikke - det BØR de i hvert fald ikke... jeg er helt enig..

men ministerens adfærd har bevist at vores statslige affærer altså desværre afhænger af hans datters evne til at gå på fødderne... og det er ekstremt uheldigt..

jeg opererer ikke personligt ikke med tillid til OM det var ok (i modsætning til den undersøgelse du refererer til) - jeg synes pr default IKKE det på nogen måde er i orden...

det dur bare ikke... "landet", "de mange", "the greater good" må og SKAL være mere vigtigt end et knæ eller whatever der nu måtte være af skærmydsler/uheld i hans familie... det kan ganske enkelt ikke være Danmarks problem!

Svar med citat
Gammel 10-02-2010, 13:22
Legesyg Kastratopdrætter

Citat:

(hvis det virkelig ER hele historien for det tror jeg ikke det er)
Det tror jeg altså heller ikke. Hvis det havde været det, så havde han haft
sine rådgivere til at korrigere sig i en vis fart. Tror jeg . Ellers er der da
også et eller andet galt med folkene omkring ham.

[Jamen, er de da blevet splitterravende tossede allesammen ]

Citat:

Jeg tror så bare ikke lige at Lars løkkes fredagsmøde var af afgørende betydning for nationens fremtid. Jeg har tillid til, at han ikke prioriterede datterens knæ fremfor nationens fremtidige sikkerhed og beståen.
Enig

Men jeg er til gengæld ret sikker på, at det er afgørende betydning for Løkkes fremtid...
Gammel 10-02-2010, 15:38
Eifes avatar
Eife Eife er offline
NatteTjatter

Citat:
Citat:
Det fremgår altså tydeligt af mit indlæg.
Det er jo dit indlæg jeg svarer på....

"det er et definitionsspørgsmål af Marsinis indlæg - og for øvrigt er jeg aldeles enig m.h.t. Lars Løkke - underforstået med Marina"
Nu er det skåret ud i pap.
Nej, det gør ikke Du kunne som du skriver det, være aldeles enig i både indlægget og definitionsspørgsmålet
Men tak for uddybningen

Svar med citat
Gammel 12-02-2010, 07:24
Blunkys avatar
Blunky Blunky er offline

Citat:
Oprindelig postet af alleos7 Vis indlæg

Og jeg tog min bipballe over den besked (ved ikke om man må sige s-k.i.d.e.balle??)
Svar med citat
Gammel 12-02-2010, 08:46
Ann K Ann K er offline
RapMundet KatteUdstyrs Ekspert

Sted: Et lillebitte, gammelt hus i Rødovre

Citat:
Oprindelig postet af bazan Vis indlæg
Og jeg tog min bipballe over den besked (ved ikke om man må sige s-k.i.d.e.balle??)
Hvilket åbenbart betyder, at du vil gøre det igen?

Who needs a Therapist? I have My Sheltie!

Svar med citat
Følgende bruger giver Ann K ret i dette indlæg
Svar

Trådværktøj Søg i tråden
Søg i tråden:

Avanceret søgning

Regler for at poste
Du kan ikke oprette nye tråde
Du kan ikke svare
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke redigere dine indlæg

BB kode er On
Smilies er On
[IMG]-kode er On
HTML-kode er Off

Gå til

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:28.

De kattegale samles på www.Kattegale.dk - Danmarks hyggeligste katteforum for alle dem der elsker katte.
Copyright ©2008-{}, Actionize Aps.
Katte-forum for alle de kattegale mænd og kvinder i Danmark