Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 30 of 33

Thread: Typer af loppemiddel

Typer af loppemiddel

Ja, hvad er det nu der er det bedste mod lopper pt.
    Er det Advantage eller Frontline combo? Og så have Capstar piller liggende også?
    Jeg regner med at jeg skal have købt loppemiddel hos dyrlægen på fredag.
    Jeg kan huske at jeg tidligere har læst på et forum at man kan købe de større portioner til hund og så fordele dem ud på kattene alt efter hvor meget de vejer (er godt klar over at Bayvantic, eller hvad det nu hedder, er totalt giftigt for katte). Men er det rigtigt at det er noget man kan gøre? Skal jeg have det til katte bliver det nemlig de helt dyre/store da Diego jo vejer 8½ kg. Og så er det andet forhåbentligt lidt billigere
    Mvh Eva K
    Curiosity killed the cat, and satisfaction brought it back

Sv: Typer af loppemiddel

Det er kun Advantage der virker her i huset!
    Mvh. Briterne Bamse og Basil og deres trofaste følgesvend.

Laina - Jeg har også for 5-6 år siden brugt frontline forgæves, så er ikke synderligt glad for det produkt heller
    Mvh Eva K

Vi plejer at købe Advantage i hundestørrelse og dosere det, så det passer til den enkelte kat.

Vi brugte månedligt frontline og Bølle blev aldrig helt fri for lopper, men så prøvede vi Advantage med en capstar-kur og så havde han ikke lopper i ca. 3 mdr. Ved ikke om han har fået lopper nede i Aabenraa, men der har ihvertfald haft en bedre virkning end Frontline combovet og hvad de ellers hedder..

Hilsen Louise, Freja og Bernie

Har i fleste ikke indendørs katte? Får de lopper selv om de ikke er i kontakt med noget ude fra?
    Jeg har 7-9-13 ikke haft lopper her i huset.
    Mange kærlige hilsner til alle fra Dina

"Forget glass slippers, this girl wears boots"

Hjælp en hest, støt
    www.nyt-hesteliv.dk

Et forhenværende medlem Gæst

ja det kan de via løbegården...

er der nogen der ved hvor advantage købes billigst??

Kh
    Anja

Quote Originally Posted by Troldegaarden View Post
    Har i fleste ikke indendørs katte? Får de lopper selv om de ikke er i kontakt med noget ude fra?
    Jeg har 7-9-13 ikke haft lopper her i huset.
    Ja, det kan de sagtens. Vi har indekatte som kommer i løbegård og vi har lige (efter at have været fri i 6 år ca.) haft lopper

Vi behandlede med Frontline før, men da vi så åbenbart blev angrebet alligevel, fik jeg anbefalet Frontline Combo eller Asvantage. Har så behandlet med Combo, og hvis det virker bliver det det fremover.
    Mange hilsener fra Annie

Everything is going to be allright In the end. And if it isn't allright - it isn't the end yet!

norwegianforestcat.eu - online community for Norwegian Forest Cat fanciers

Vi har i alle de år vi har haft Maine Coon ikke set en eneste loppe, og vi bruger ikke loppemidler forebyggende. Jeg kunne ikke drømme om at fylde giftstoffer i mine katte uden grund.

Om vi har været heldige over evne aner jeg ikke, men faktum er at vi ikke har set en eneste loppe, og vi har ellers masser af vildkatte rendende lige udenfor løbegården.

Skulle det ske der kommer en enkelt eller flere ind, så behandler jeg selvfølgelig, men jeg, kattene og min pengepung har det nu fint med ikke at forebygge. Det er gået godt i 7 år, så skulle det ske at vi må i gang med en kur, så overlever vi nok den.

Jeg har aldrig helt fattet fidusen i at forebygge noget som kan "helbredes" forholdsvis let, og kattene slipper for at få grimme giftstoffer i sig.

Quote Originally Posted by lille-my´s View Post
    ja det kan de via løbegården...

Kh
    Anja
    Quote Originally Posted by DK Thomani View Post
    Ja, det kan de sagtens. Vi har indekatte som kommer i løbegård og vi har lige (efter at have været fri i 6 år ca.) haft lopper
    Okay det havde jeg selt ikke tænkt på. Men så må det da være fordi der kan komme små dyr ind - altså mus?

Hjælp en hest, støt
    www.nyt-hesteliv.dk

Den eneste gang jeg har oplevet lopper på mine katte, var da Mulle og jeg slæbte en eller flere med hjem fra dyrdoktoren, da hun fik fjernet gipsen fra forpoten....de var indekatte dengang...dyr fornøjelse

Jeg bruger Advantage forebyggende, de får alle d. 1-4 og igen d. 1-7 og jeg har ikke set en loppe på nogen af kattene i de 5 år jeg har boet her....det endda selvom jeg har pinddyr på foder

Mange tak alle sammen. Det lyder til at det bliver advantage jeg køber på fredag.

May-Britt - Har du fået at vide af dyrlægen hvilken dosering de skal have, eller står det på pakken, eller hvordan?

Troldegaarden - Jeg har en enkelt (min ældste) der kommer ud, resten er indekatte. I hvert fald til vi får indhegnet haven, så får de lov at komme derud

Meekocoons - Nej, hvem kunne da også drømme om at gøre det forebyggende.. Det er jo ikke ligefrem sundt det vi drypper dem med.
    Mvh Eva K

hør lige til hvad du skal give for det ved dyrelægen..

jeg har lige bestilt 4 pipetter til under 4kg og 4 pipetter til over 4kg altså til 8 katte(og så fik jeg et gratis termometer med i prisen)

incl fragt... 333 kr (det tror jeg er ok billigt)

Kh
    Anja

Anja -Hvor og hvordan bestilte du det?
    Mvh Eva K

Quote Originally Posted by Eva K View Post
    Mange tak alle sammen. Det lyder til at det bliver advantage jeg køber på fredag.

May-Britt - Har du fået at vide af dyrlægen hvilken dosering de skal have, eller står det på pakken, eller hvordan?

Troldegaarden - Jeg har en enkelt (min ældste) der kommer ud, resten er indekatte. I hvert fald til vi får indhegnet haven, så får de lov at komme derud

Meekocoons - Nej, hvem kunne da også drømme om at gøre det forebyggende.. Det er jo ikke ligefrem sundt det vi drypper dem med.

Øhhh det kan jeg og med Advantage slipper jeg for, at skulle give dem 2 forskellige præparater og kan nøjes med 1

Anne P - Okay, det har jeg aldrig tænkt at man kunne/burde. Det er jo noget af nogle giftstoffer vi kommer på den, så jeg ville da helst holde mig til kun at gøre det når nødvendigt. Hvad mener du med at du kan nøjes med et præparat når det er?
    Mvh Eva K

Anja -Hvor og hvordan bestilte du det?
    uha mig og så link....

men på nettet hos dette firma,oprettede mig som kunde,så får man altid
    5% rabat.
    leveringstiden skulle være mellem 1 og 3 dage.

http://www.med24.dk/husdyr/loppemidl...FVKF3godCnJ2Mg

tror det virker nu...

Kh
    Anja

Anja - Ah, tak for linket. Det må jeg lige undersøge så
    Mvh Eva K

Advantage kombineret med Program Vet, virker super

Frontline/Frontline combo røre jeg ikke!

Anne P - Okay, det har jeg aldrig tænkt at man kunne/burde. Det er jo noget af nogle giftstoffer vi kommer på den, så jeg ville da helst holde mig til kun at gøre det når nødvendigt. Hvad mener du med at du kan nøjes med et præparat når det er?

Mine er jo fritløbere og foruden pinddyrene (som er kendt for at være rene loppefabrikker), så har jeg jo flere vildkatte på foder (+strejfere der kommer igennem området), derfor forebygger jeg.....dog kun i loppeperioden.

Advantage tager også orm, så de piller slipper de for.....

NB.... sidder nu igen med en fornemmelse af, at jeg igen igen har fået byttet rundt på Advokate og Advantage.....og jeg gider ikke gå nedenunder og kigge

Nu er jeg godt nok ikke May-Britt

op til 4 kg 0,4 ml. over 4 0,8 ml
    Med venlig hilsen Hanne og co

www.tukenja.dk

Nu har vi endnu (7-9-13) ikke haft lopper.
    Men jeg ved fra dyrlægen at man skal ved loppeangreb bruge Frontline COMBO, når lopperne ER konstanteret.
    Hvis man bare vil forbygge er det alm Frontline.

Quote Originally Posted by anne p View Post
    Mine er jo fritløbere og foruden pinddyrene (som er kendt for at være rene loppefabrikker), så har jeg jo flere vildkatte på foder (+strejfere der kommer igennem området), derfor forebygger jeg.....dog kun i loppeperioden.
    Nu spørger jeg sikkert meget dumt men hvornår er loppe perioden?

Hjælp en hest, støt
    www.nyt-hesteliv.dk

Quote Originally Posted by Troldegaarden View Post
    Nu spørger jeg sikkert meget dumt men hvornår er loppe perioden?
    Fra omkring april til oktober

Tak Anne - det viste jeg godt nok ikke.

Hjælp en hest, støt
    www.nyt-hesteliv.dk

taina's Avatar
    taina is offline Orientalsk Inspireret Journalist med Dansefødder og Husmis

Da jeg brugte Frontline, kunne min veninde fortælle, at de havde fået "kæledyr" med hjem. Træls. Nu bruger jeg Avantage, det lader til at tage det.

Jeg har brugt dem til hunde, som jeg har delt på mine to katte, men det er håbløst, når den ene går i hys-mode, når hun skal dryppes, og jeg som regel kommer til at smide resten væk. Så fremover bliver det nok bare til hankatten, og så håber jeg, at det kan holde det værste væk. Er der nogen, der har prøvet at bruge det på den måde?

I øvrigt har jeg fået at vide i dyrehandlen, at Frontline (måske combo?) også tager tæger, hvilket Advantage ikke gør. Og at Frontline (stadig måske combo?) skal gives hver tredje måned, hvor Advantage er hver måned.

mvh. tina

Taina - Tæger er et insekt du ikke har nogen interesse i at holde væk. Flåter (som desværre ofte kaldes tæger) er blodsugende, men ikke det store problem som lopper er, da de ikke bruger katten som permanent vært, som loppen gør, men bare et måltid hvorefter de falder af.

Eneste bekymring ved flåter er overførsel af borreliose, men jeg har endnu til gode at høre om en kat smittet med det. Har katten 20 flåter fremfor 2 er det selvfølgelig også et problem
    Mvh Eva K

taina's Avatar
    taina is offline Orientalsk Inspireret Journalist med Dansefødder og Husmis

Eva, tak for rettelsen

Jeg er nu MEGET interesseret i at holde flåter (og andre vamle blodsugende kræ) væk, fordi jeg bare er et sart lille pus, som får en begyndende kvalme, når jeg mærker den slags kræ på mine dyr. Mine katte har (7-9-13) ikke haft nogen, men hvis de får, skal man slet ikke undre sig, hvis jeg stiller hos dr. dyr og beder ham om at pille den af Nå, men jeg er også bare sær på nogle områder...

Så hvis bare det dersens frontline kunne tage lopperne også, så var jeg klart på det!! I øvrigt luftede jeg ordene resistens og frontline over for min dyrlæge, som ikke mente, at det havde noget på sig - men jeg kan da se her i tråden, at der er flere, der ikke får nogen effekt ud af det.

mvh. tina

Min dyrlæge holder så på, at lopperne er immune overfor Frontline og ProgramVet....

Quote Originally Posted by En forhenværende bruger View Post
    Jeg har aldrig helt fattet fidusen i at forebygge noget som kan "helbredes" forholdsvis let, og kattene slipper for at få grimme giftstoffer i sig.
    Det havde jeg heller ikke, før jeg fik en kat med svær loppe-allergi.

At se sin kat være ét stort åben sår fra halerod til op midt på ryggen og hele vejen ned af begge sider, p.gr.a. et enkelt loppebid, fik mig til at behandle forebyggende.

Jeg bruger advantage, og køber den store til hund, og deler ud.

Man skal bruge 0,1 ml. pr. kg. legemsvøgt, og en så lige en ekstra streg (0,1 ml) til sprøjten.

Køb en sprøjte der rummer 1 ml. og find en sygeplejerske der har mulighed for at få en kanyle i "selvregulerende lønforhøjelse".

PS. man kan lave samme nummer med advocate hvis man har fået øremider eller spoleorm.