Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 30 of 40

Thread: Visa/Dankort udløber

Visa/Dankort udløber

Jeg kan simpelthen ikke huske hvad sædvanen er, min Visa/Dankort udløber 1.1.12, skal jeg selv foretage mig noget, eller kommer der automatisk en ny. Jeg husker heller ikke om det ændrer kortnummer og kode.
    Alice

Re: Visa/Dankort udløber

Det skulle meget gerne komme af sig selv.. lol..jeg mener det bliver afsendt automatisk
    Med venlig hilsen Hanne og co

www.tukenja.dk

Sv: Visa/Dankort udløber

Sidst mit udløb kom der automatisk et nyt med posten. Koden var den samme men jeg kan ikke huske om kortnr også var det samme.
    Mange kærlige hilsner til alle fra Dina

"Forget glass slippers, this girl wears boots"

Hjælp en hest, støt
    www.nyt-hesteliv.dk

Tusind tak ....................Jeg panikkede da fuldstændig - Tænk hvis jeg pludselig får mit kort afvist
    Kan I huske hvor lang tid inden udløbsdatoen I fik et nyt kort tilsendt ? ...................Det er dælme da snart den 1.1
    Alice

Der kommer et nyt automatisk som du så skal aktivere inden 30 dage. Aktiverings anvisningerne er med og der er slet ingen ben i det. Normalt beholder du samme pin kode, men er du i tvivl så ring til din bank så du ikke ender med at stå uden kort den 1.

Desværre, jeg kan ikke huske det,, men kan huske at kortet kom tids nok..
    kortnummer er det samme

www.tukenja.dk

Kortnummer er ikke det samme.
    Det er årsagen til, at man forventer "panik", når et ret stort antal kort udløber 04-12 (det gør mit også). Alle steder, hvor du har sat til automatisk betaling (Storebæltsbro, PayPal, Zooplus etc etc), skal man ind og ændre oplysningerne.

Et forhenværende medlem Gæst

Der plejer at komme et nyt kort i god til til at aktivere det, inden det andet udløber

Quote Originally Posted by birtheras View Post
    Der kommer et nyt automatisk som du så skal aktivere inden 30 dage. Aktiverings anvisningerne er med og der er slet ingen ben i det. Normalt beholder du samme pin kode, men er du i tvivl så ring til din bank så du ikke ender med at stå uden kort den 1.
    Jeg skal dælme nok få den aktiveret ...................Jeg væbner mig lidt med tålmodighed, ingen grund til at panikke overfor Mette ( det hedder min bankrådgiver ) hvis det er noget der sker pr. automatik. Der er vist iøvrigt rigtig mange kort som har udløbsdato den 1.1.12 ( har jeg hørt )
    Alice

Quote Originally Posted by Vivi_Fletcher View Post
    Kortnummer er ikke det samme.
    Det er årsagen til, at man forventer "panik", når et ret stort antal kort udløber 04-12 (det gør mit også). Alle steder, hvor du har sat til automatisk betaling (Storebæltsbro, PayPal, Zooplus etc etc), skal man ind og ændre oplysningerne.
    Guuuud ........................Godt du nævner det, jeg har mit kortnummer sat op mange steder, og klart der går udu i det, hvis ikke man får ændret sit kortnummer.
    Alice

hmmm mit kortnummer var det samme

www.tukenja.dk

Re: Sv: Visa/Dankort udløber

Quote Originally Posted by Alice View Post
    Jeg skal dælme nok få den aktiveret ...................Jeg væbner mig lidt med tålmodighed, ingen grund til at panikke overfor Mette ( det hedder min bankrådgiver ) hvis det er noget der sker pr. automatik. Der er vist iøvrigt rigtig mange kort som har udløbsdato den 1.1.12 ( har jeg hørt )
    Det er nu ikke 1. januar, men i januar, det udløber. De giver sig selv noget tid at løbe på
    Mange hilsner
    Mette

Sv: Re: Visa/Dankort udløber

Quote Originally Posted by Hanne P View Post
    hmmm mit kortnummer var det samme
    Hvis kortnummeret er den samme, hvorfor skal den så udskiftes ? ....................Giver det mening ?
    Alice

Sv: Re: Visa/Dankort udløber

Hvis kortnummeret er den samme, hvorfor skal den så udskiftes ? ....................Giver det mening ?
    Nej - derfor der er nyt kortnr

Men jeg tror man kan vælge at bibeholde pinkoden - måske det nogen forveksler.

Sv: Re: Sv: Visa/Dankort udløber

Quote Originally Posted by Temple Bar View Post
    Det er nu ikke 1. januar, men i januar, det udløber. De giver sig selv noget tid at løbe på
    Okay, jeg troede det var den 1......................Men det er da fordi jeg ikke har tænkt mig om, man skriver jo altid kun 1.1.12 i udløbsdato feltet.
    Alice

Re: Sv: Re: Sv: Visa/Dankort udløber

Okay, jeg troede det var den 1......................Men det er da fordi jeg ikke har tænkt mig om, man skriver jo altid kun 1.1.12 i udløbsdato feltet.
    Nej, du skriver 01/12 - første måned i 2012 Du skriver aldrig en specifik dag
    Mange hilsner
    Mette

Sv: Re: Sv: Visa/Dankort udløber

Jeg har aldrig set et udløbsfelt hvor der var dato osse. Der er kun måned/år. Altså 01/12 i det tilfælde.

jeg har så en gang været ude for et sted der ville ha' en STARTDATO osse. men da jeg plottede dagens dato (eller altså f. eks. 12/11 ind, så godtog den det )

Jeg har for nylig fået nyt visa/Dankort, det kom fra min bank selvom det jeg havde ikke var udløbet endnu, men det var noget med en bedre chip/større sikkerhed. Jeg fik nyt kortnummer (ergh lige som det andet lå 100% på rygmarven) men beholdt gudskelov min pinkode. Og nu har jeg da heldigvis fået lært det nye kortnummer så man ikke skal sidde og fiske selve kortet frem hver gang man skal købe noget online *L*

Jeg var spændt på de steder der bruger Verified By Visa, om der ville være noget problem, men den godtog glad det nye kortnummer osse

Tidligere var jeg indbildsk, men nu er jeg fuldkommen! NU MED ÆRTEBÆLG!

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Visa/Dankort udløber

Quote Originally Posted by Temple Bar View Post
    Nej, du skriver 01/12 - første måned i 2012 Du skriver aldrig en specifik dag
    Yeps, det er det jeg skriver, og det vil så i realiteten betyde at kortet kan bruges i hele januar 2012 ?
    Alice

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Visa/Dankort udløber

Yeps, det er det jeg skriver, og det vil så i realiteten betyde at kortet kan bruges i hele januar 2012 ?
    ja

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Visa/Dankort udløber

I dit indlæg skriver du nu
    man skriver jo altid kun 1.1.12 i udløbsdato feltet

Men ja, jeg ville ikke forvente, at det udløb før med udgangen af den måned, der fremgår.
    Mange hilsner
    Mette

Jeg mindes altså ikke, at mine kortnumre på hverken Visa/Dankort eller Mastercard er blevet ændret. Udløbsmåned og år er i sagens natur nye og også sikkerhedskoden, men ikke kortnummeret.

Og nu måtte jeg lige tjekke - jeg har nemlig næsten lige fået nyt af begge dele, og det er de samme kortnumre på dem begge (altså som på de gamle kort). Kan det være forskelligt fra bank til bank, hvordan man gør? Men ellers er det jo også alt nok til at skabe kaos, at udløbsmåned og år samt sikkerhedskode er ændret.
    Venlig hilsen Ingrid, som holder hus for Tykke Chili, Asani-musen og Lille Krummelure.
    - og savner Cinnamon, Abasi og Black Magic

"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Ghandi

Det kyder godt nok underligt at du har to kort med samme nummer. Det lyder forkert hvis jeg må sige det. Der skulle jo ikke gerne være mere end ET kort med det samme nummer, og uanset udløbsdato vil der jo være et vist overlap, og så har du to Visa/Dankort med samme nummer? Det lyder ikke rigtigt altså. Er du sikker på det ikke er kontonummeret? Er det godt nok det der står med ophøjede tal foran på kortet der er det samme? Og helt det samme, ikke bare de første 8 cifre som dels siger at dette er et dansk visakort (4571) og at det - i mit tilfælde - er udstedt af Arbejdernes Landsbank (5381) - de sidste 8 tal har i al fald været nye hver eneste gang jeg har fået nyt kort (og jeg havde en pung med magnetlukning der ødelage tre kort i træk inden jeg fik lagt to og to sammen...)

Battlestar's Avatar
    Battlestar is offline Red-hot-Bastet, 007-trekkie, jule-coon-serie samlende KG-catmin

Quote Originally Posted by TrekkieGrrrl View Post
    Det kyder godt nok underligt at du har to kort med samme nummer. Det lyder forkert hvis jeg må sige det. Der skulle jo ikke gerne være mere end ET kort med det samme nummer, og uanset udløbsdato vil der jo være et vist overlap, og så har du to Visa/Dankort med samme nummer? Det lyder ikke rigtigt altså. Er du sikker på det ikke er kontonummeret? Er det godt nok det der står med ophøjede tal foran på kortet der er det samme? Og helt det samme, ikke bare de første 8 cifre som dels siger at dette er et dansk visakort (4571) og at det - i mit tilfælde - er udstedt af Arbejdernes Landsbank (5381) - de sidste 8 tal har i al fald været nye hver eneste gang jeg har fået nyt kort (og jeg havde en pung med magnetlukning der ødelage tre kort i træk inden jeg fik lagt to og to sammen...)
    kort kan sagtens have samme nummer - der er så vidt jeg ved en algoritme der stemme mellem kortnummer, år, udløb og sikkerhedskode... og hvis det er muligt så beholder man kortnummeret

det er samme princip for vores personnumre - der må gerne være flere børn født samme sag fordi de sidste 4 cifre kan løse algoritmen i flere forskellige kombinationer
    knus fra Gitze og

.
    Kheops.......Imhotep........Sethi..........Cleopatra.....Obelix.......Ramses...og....Nefertiri

Quote Originally Posted by Battlestar View Post
    kort kan sagtens have samme nummer - der er så vidt jeg ved en algoritme der stemme mellem kortnummer, år, udløb og sikkerhedskode... og hvis det er muligt så beholder man kortnummeret

det er samme princip for vores personnumre - der må gerne være flere børn født samme sag fordi de sidste 4 cifre kan løse algoritmen i flere forskellige kombinationer
    Hm. Det gi'r vel mening. Specielt nu hvor fluesmækkeren er uddød. Det kan da godt være det er forskelligt fra bank til bank så. Jeg har bare altid fået totalt nyt kortnummer (altså de sidste 8 cifre + sikkerhedskode selvfølgelig)

Den første jeg lige faldt over:

Udskiftning af kort
    Når du får udskiftet dit Dankort, eller VisaDankort, får det nye kort et nyt kortnummer. Hvis du har anvende dit gamle kort til fremtidige løbende betalinger som f.eks. forbrug på brobizz, tidsskriftabonnementer og mobil-parkeringsløsninger, er det vigtigt, at du oplyser dit nye kortnummer til disse forretninger.

http://www.sparekassenfaaborg.dk/Pri...ISA%20Dankort/

Battlestar's Avatar
    Battlestar is offline Red-hot-Bastet, 007-trekkie, jule-coon-serie samlende KG-catmin

det ser ud til at det er fast at skifte kortnummer for visa kort... uanset bank...

jeg har haft kort med samme kortnummer før - så om det er ny praksis ved jeg ikke...
    knus fra Gitze og

.
    Kheops.......Imhotep........Sethi..........Cleopatra.....Obelix.......Ramses...og....Nefertiri

Marianne is offline Verdensvant dansemus med omsorgsgen for internatkattene

Puuh ha - det er da godt nok ved at være tæt på at dit kort udløber.... Mit udløber i maj - men jeg fik nyt kort i sidste uge. Jeg fik ikke samme kort nr - men det er selvfølgelig samme pin kode.... Jeg aktiverede det og gik med det samme ind på zooplus for at ændre betalingsform Sjovt det lige var DEM jeg tænkte på først

Quote Originally Posted by Battlestar View Post
    det ser ud til at det er fast at skifte kortnummer for visa kort... uanset bank...

jeg har haft kort med samme kortnummer før - så om det er ny praksis ved jeg ikke...
    Jamen de kort med samme kortnummer, var det så et HÆVEKORT? Altså ikke et visa/Dankort men et debit-kort? For så kan det jo ikke helt sammenlignes

Mit udløber heldigvis først i 11/12 så der er knap et år til. Kortnummeret foran har altid ændret sig - pinkoden har kun ændret sig, hvis det gamle blev spærret grundet bortkommen pung eller tyveri.
    //Daisy

Quote Originally Posted by TrekkieGrrrl View Post
    Ja, nu har jeg ikke de gamle kort længere, så jeg kan jo ikke bevise det Men jeg skulle jo opdatere mit MasterCard på Zooplus, og det var altså kun udløbsmåned og -år, der skulle ændres - samt selvfølgelig den trecifrede kode, men den taster man vist ind hver gang på Zooplus, ikke sandt? I øvrigt er det de sidste fire cifre, jeg kan kende, da det jo som oftest er dem, man ser - på fx print-selv-DSB-billetter Men også på Zooplus. Resten er **** **** **** ud.

Jeg kan heller ikke se, at der skulle ske noget ved at have to kort med samme nummer. Der er jo kun et af dem, der er aktiveret på et givent tidspunkt, og sikkerhedskode og måned/dato er forskellige. Under alle omstændigheder er det mine kort begge to, så selv om jeg kunne og valgte at bruge dem begge, ville det stadig være min konto, det blev trukket på

Der står også på Nordeas website, at man skal underrette diverse steder, hvis man får udskiftet kortet. Men det forstår jeg, som hvis man får et helt nyt - altså fordi det gamle er blevet væk eller stjålet eller hvad nu. Det har jeg nemlig også fået engang, og da var kortnummeret nyt.
    Venlig hilsen Ingrid, som holder hus for Tykke Chili, Asani-musen og Lille Krummelure.
    - og savner Cinnamon, Abasi og Black Magic

"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Ghandi