Page 18 of 20 FirstFirst ... 813151617181920 LastLast
Results 511 to 540 of 587

Thread: oh min kære Mijv

Sv: oh min kære Mijv

Quote Originally Posted by Mijv View Post
    Nu har jeg for sjov skyld været inde på den hjemmeside du linker til Sim Sim. http://www.medicanimal.com/

Hvis vi ikke lige tager efter fragten vil regnestykket se således ud:

Jeg fandt denne: Hills K/D vådfoder: 48x 85 grams poser til 26,99 britiske pund. I danske kr. svare det til 254,71 kr. Hvilket vil sige, at man giver ca. 5,30 kr pr. pose.

Den samme Hills K/D vådfoder fra min dyrlæge består af 12x 85 grams poser, hvor jeg mener at jeg gav 170 kr. Hvilket vil sige, at man giver 14 kr. pr pose.

Hvis mine regnekundskaber er nogenlunde, svare det til en trediedel billigere, at købe det igennem denne hjemmeside.

Angående fragten, kan jeg ikke finde den præcise fragt-pris. Jeg har oprettet mig, og tænkte, at fragten vil blive lagt oveni til sidst, men intet var sket, da jeg først kom til dankortbetalingen.
    http://www.medicanimal.com/viewusart...ntentId=110050 - Der kan du se den til DK, det vil helt sikkert veje over 1 kg, så fragten er 11,99 pund Hvis du bestiller for mindre end 129 pund.

Camilla ~ Kimilla Foto
    Opdateret D. 6 Juli - 2 nye album under katte.

Mijv's Avatar
    Mijv is offline Videbegærlig og målrettet Silke Mijver med egne ideer
    Jeg er flyttet til et dejligt hus på landet der ligger mellem Skive og Roslev med kun henholdsvis 4 og 5 km til Roslev og Jebjerg by.

Hmm tak Kamilla.

Dvs 115 kr (fragt prisen) + 254, 71kr = 369, 71 kr.

Så 7, 7 kr pr. 85 grams pose.

Omtrent halv prisforskel ved at købe over nettet frem for hos min dyrlæge..
    Silke og Mijv betyder alt for mig

Hmm tak Kamilla.

Ja det er da en prisforskel der kan mærkes i positiv retning
    Pia B - Med forbehold for stavebøffer og faletejl
    Qui dormit non peccat

Kig også forbi min hjemmeside for ørkenrotterne og den nye infoside for ørkenrotter

Hmm tak Kamilla.

Og hvis du kan slå dig sammen med andre eller evt købe stort ind,
    sparer du jo fragten hvis du køber for mere end £129
    Venlig hilsen Tea (... der drømmer om BAL n/a/b 21 )

Re: oh min kære Mijv

Jeg køber også udelukkende foder hos medicanimal.

Jeg kommer altid (let) over de £ 129,- og undgår dermed fragten.
    Kan godt forstå at du gerne lige vil prøve de forskellige varianter af på Mijv, men hvis du ved hun spiser vådmaden, så sats dog på det

Der er mange der ville elske at deres katte foretrak vådmad fremfor tørmad

Fortsat god bedring, det lader jo til det hele går den rigtige retning.
    Og sikke hun hygger i sengen, hvor er hun bare søød

Bedste Hilsner
    Pia, Charley & Chili OG Chayton

Marianne is offline Verdensvant dansemus med omsorgsgen for internatkattene

Netop pga priserne jævnført med dyrlægernes, kan jeg sagtens finde på at bestille foder derfra, også selv om jeg ikke når op på 129 pund. Det er MEGET at spare, selv med porto

Hvad gør du med kattene, nu når I ikke er hjemme i weekenden? Tager dem med? Lukker dem ud? Eller...

Mijv's Avatar
    Jeg er flyttet til et dejligt hus på landet der ligger mellem Skive og Roslev med kun henholdsvis 4 og 5 km til Roslev og Jebjerg by.

Quote Originally Posted by Marianne View Post
    Netop pga priserne jævnført med dyrlægernes, kan jeg sagtens finde på at bestille foder derfra, også selv om jeg ikke når op på 129 pund. Det er MEGET at spare, selv med porto

Hvad gør du med kattene, nu når I ikke er hjemme i weekenden? Tager dem med? Lukker dem ud? Eller...
    Nej de bliver ikke lukket ud, når jeg ikke er hjemme, så de bliver hele weekenden derhjemme indendøre. Vi tager afsted i morgen (fredag), men først ved 17.00 tiden og er hjemme igen søndag. Så i reelteten er det kun en dag de skal være alene.
    Men da Mijv skal have sin medicin, har jeg fået min mor til at komme forbi og se til kattene og give Mijv hendes medicin.

Det eneste jeg tænker angående hjemmesiden er, om man så kan få varen refunderet, hvis det viser sig at katten ikke kan lide det? Ellers skal man jo selv garanteret betale fragten for at sende det retur igen, hvorimod du kan gå direkte hen til din dyrlæge med foderet, hvis katten ikke bryder sig om det

Mijv's Avatar

Nogle herinde fra Skive - Viborg området, som skal bestille ting hos medicanimal.com , så tænk lige på mig, så jeg selv kan få noget med Jeg kommer sku ikke over de 129 pund

Mijv's Avatar

Sv: Re: oh min kære Mijv

Quote Originally Posted by danpia View Post
    Jeg køber også udelukkende foder hos medicanimal.

Jeg kommer altid (let) over de £ 129,- og undgår dermed fragten.
    Kan godt forstå at du gerne lige vil prøve de forskellige varianter af på Mijv, men hvis du ved hun spiser vådmaden, så sats dog på det

Der er mange der ville elske at deres katte foretrak vådmad fremfor tørmad

Fortsat god bedring, det lader jo til det hele går den rigtige retning.
    Og sikke hun hygger i sengen, hvor er hun bare søød

jeg tænker bare...... selvom vådmad er godt, er det så noget man tager på af. Altså ikke bare holder vægten på, men tilføjer kalorier.

jeg tænker bare...... selvom vådmad er godt, er det så noget man tager på af. Altså ikke bare holder vægten på, men tilføjer kalorier.
    Vådmad ER godt ................Hvis jeg var dig ville det ikke bekymre mig spor, at Mijv ikke vil spise tørfoderet. Jeg har en kat som bliver 6 år om nogle dage, hun har aldrig i hendes liv spist tørfoder, og hun er kernesund ( har aldrig haft en eneste sygedag ). Hvis du mener Mijv skal have noget lidt ekstra fedende, kan hun så ikke drikke noget kaffefløde ?
    Alice

Mijv's Avatar

Quote Originally Posted by Alice View Post
    Vådmad ER godt ................Hvis jeg var dig ville det ikke bekymre mig spor, at Mijv ikke vil spise tørfoderet. Jeg har en kat som bliver 6 år om nogle dage, hun har aldrig i hendes liv spist tørfoder, og hun er kernesund ( har aldrig haft en eneste sygedag ). Hvis du mener Mijv skal have noget lidt ekstra fedende, kan hun så ikke drikke noget kaffefløde ?
    jeg tror på dig Alice, men inde i mit hoved, er vådkost bare noget, som mest består af vand. Det er derfor jeg ikke helt kan få det til at hænge sammen med, at det er et foder hun kan tage på af. Jeg har nok altid set det som et supplement til tørkosten.

Nåh det må jeg have ud af hovedet så.

Kaffefløde er en mulighed, men jeg har før prøvet at servere det for hende, og da blev det ikke drukket. Hun er en værre kræsenpind hende Mijv.
    Hun får så sin rødspættefillet hver dag.

Sim-Sim is offline Varmhjertet rummelig økologisk eksilkøbenhavner med skrappe meninger

Re: oh min kære Mijv

Så.....Bettina er der pakker på vej til Silke.

Den ene kasse vejer 5 kg og er sendt som pakke med t&t-nummer........den anden kasse vejer 2 kg og er sendt som alm "brev"....

Og lige en kommentar.......jeg ville ikke give en leversyg kat fløde af nogen art..........Mijv har jo også for meget galdesyre, det er ikke godt med fløde.

Mijv får kogt rødspættefilet hver dag, fordi det virker galdedrivende, så fløde er en dårlig idé.

Quote Originally Posted by Sim-Sim View Post

Den ene kasse vejer 5 kg og er sendt som pakke med t&t-nummer........den anden kasse vejer 2 kg og er sendt som alm "brev"....

Og lige en kommentar.......jeg ville ikke give en leversyg kat fløde af nogen art..........Mijv har jo også for meget galdesyre, det er ikke godt med fløde.

Mijv får kogt rødspættefilet hver dag, fordi det virker galdedrivende, så fløde er en dårlig idé.
    Det forstår jeg ikke, måske der er forskel på mennesker og katte ?
    I forbindelse med at jeg havde gået med en uopdaget diabetes i længere tid, havde det bla. medført at min lever og mine nyrer havde lidt skade, jeg fik at vide af min læge at jeg skulle drikke masser af mælkeprodukter og gerne syrnede produkter, da mælkeprodukter indeholder både D og K vitamin som begge er gavnlige for leveren. Desuden fik jeg at vide, at jeg skulle spise 6 - 7 små daglige måltider .........Hvor der blev lagt vægt på små måltider for at skåne leveren fra at komme på overarbejde.

Jeg var lige tilbage i mine gemmer, da jeg kan huske jeg fik udleveret en spiseseddel for ting jeg gerne skulle spise og fødevarer som jeg ikke måtte spise. Og følgende står på min 'godt for leveren' seddel
    **Sojaproteintilskud Ved lettere leverproblemer vil der være et større proteinbehov end normalt, idet der er forstyrrelser i. Ved meget kraftige leverproblemer kan det være nødvendigt at nedsætte proteinbehovet. proteinomsætningen. (1,5 g protein/kilo kropsvægt er godt). Broccoli, grønkål, rosenkål, hvidkål og karse, grønkål Kålgrøntsager indeholder forskellige forbindelser som bl.a. indoler der aktiverer afgiftende enzymer i leveren. Indeholder også meget K-vitamin. Svesker, oliven, sesamfrø, æbleeddike, hindbær, brombær, blommer og jordbær Normalt gode fødevarer for leveren. A38, cultura, syrnede mælkeprodukter
    Alice

Sim-Sim is offline Varmhjertet rummelig økologisk eksilkøbenhavner med skrappe meninger

Re: Sv: Re: oh min kære Mijv

Det forstår jeg ikke, måske der er forskel på mennesker og katte ?
    I forbindelse med at jeg havde gået med en uopdaget diabetes i længere tid, havde det bla. medført at min lever og mine nyrer havde lidt skade, jeg fik at vide af min læge at jeg skulle drikke masser af mælkeprodukter og gerne syrnede produkter, da mælkeprodukter indeholder både D og K vitamin som begge er gavnlige for leveren. Desuden fik jeg at vide, at jeg skulle spise 6 - 7 små daglige måltider .........Hvor der blev lagt vægt på små måltider for at skåne leveren fra at komme på overarbejde.

Jeg var lige tilbage i mine gemmer, da jeg kan huske jeg fik udleveret en spiseseddel for ting jeg gerne skulle spise og fødevarer som jeg ikke måtte spise. Og følgende står på min 'godt for leveren' seddel
    **Sojaproteintilskud Ved lettere leverproblemer vil der være et større proteinbehov end normalt, idet der er forstyrrelser i. Ved meget kraftige leverproblemer kan det være nødvendigt at nedsætte proteinbehovet. proteinomsætningen. (1,5 g protein/kilo kropsvægt er godt). Broccoli, grønkål, rosenkål, hvidkål og karse, grønkål Kålgrøntsager indeholder forskellige forbindelser som bl.a. indoler der aktiverer afgiftende enzymer i leveren. Indeholder også meget K-vitamin. Svesker, oliven, sesamfrø, æbleeddike, hindbær, brombær, blommer og jordbær Normalt gode fødevarer for leveren. A38, cultura, syrnede mælkeprodukter
    Det er fedtet i fløde man ikke kan tåle hvis man har for meget galdesyre, så skal man have galdedrivende kost, og det er fx kogt rødspættefilet.

Jeg tror ikke, Bettina får Mijv til at spise de ting, du nævner...........altså det du skulle/kunne spise.

Mijv har forhøjet bilirubintal........og for meget galdesyre.
    Mijv får k/d, der også gives til katte med nedsat nyrefunktion, fordi det har et lavere proteinindhold end alm kattefoder.......men protein af en bedre kvalitet.... som jeg husker det fra indholdsfortegnelsen/min dyrlæges forklaring, da jeg selv havde en kat med leverbetændelse........

Hovsa ................Jeg var måske for hurtig ude med at tilråde kaffefløde.
    Jeg kan se i mine papirer at jeg først fik 'tilladelse' til at drikke mælk, senere i mit forløb ( da min lever var begyndt at rette sig ). I starten da min lever var meget syg, skulle jeg spise/drikke syrnet mælkeprodukter, og senere i forløbet alm. mælk for at få alle de D og K vitaminer som muligt.

Det gode ved lever skavanker er jo at en lever kan rettes op igen, hvilke vores nyrer ikke kan. Så de skader jeg fik på nyrene er uoprettelige, hvorimod min lever var tilbage på 100% i løbet af 3 måneder.
    Alice

Sv: Re: Sv: Re: oh min kære Mijv

Det er fedtet i fløde man ikke kan tåle hvis man har for meget galdesyre, så skal man have galdedrivende kost, og det er fx kogt rødspættefilet.

Jeg tror ikke Bettina får Mijv til at spise de ting du nævner...........altså det du skulle/kunne spise.

Looool ...............Mijv vil sikkert se underlig ud, hvis hun fik serveret noget hvidkål med hindbær på . Jeg mener nu heller ikke min madplan kan eller skal overføres på en kat, og derfor skrev jeg osse at det sikkert ikke kunne eller skulle sammenlignes ................Never mind, maden har en kolosal betydning for en syg lever.
    Alice

Re: Sv: Re: Sv: Re: oh min kære Mijv

Looool ...............Mijv vil sikkert se underlig ud, hvis hun fik serveret noget hvidkål med hindbær på . Jeg mener nu heller ikke min madplan kan eller skal overføres på en kat, og derfor skrev jeg osse at det sikkert ikke kunne eller skulle sammenlignes ................Never mind, maden har en kolosal betydning for en syg lever.
    hahahahaaaaaaaaaaaa, ja, med det Bettina har skrevet her i tråden om hvad Mijv kan lide og bare HADER........så tror jeg ikke det ville lykkes.

Jeg ville selv synes, at det hele ville smage godt, jeg er glad for alle de ting du nævner..........

Korrekt, at maden er alfa/omega for en syg lever..........det er derfor rigtig godt, at Bettina har fuldt tjek på det nu og ved, at Mijv skal have sin k/d, som hun spiser........tja...lidt i hvert fald.......og den kogte rødspætte, som Mijv bare elsker.

Mijv's Avatar

Dejligt, det lyder super skønt. Det er jeg helt skker på at Silke nok skal blive rigtig glad for Silke og hendes ejer siger allerede pænt tak på forhånd.
    Jeg fortsætter med den vante diæt uden fløde. Men hvis du har nogle gode ideer til hvordan jeg får fedet Mijv mere op, så må du endelig sige til.

Faktisk virker det som om, at Mijv har taget lidt på. Jeg har endnu ikke fået hende vejet (vi har ikke en vægt), men når man løfter på hende føles hun lidt tungere.

Vi glæder os til at modtage pakkerne.

Mijv's Avatar

Altså, nu spiser Mijv rent faktisk popcorn (Gjorde hun forleden dag ) og det var altså hendes ejer, der så mest mærkelig ud i hovedet , så hvorfor ikke også de overnævnte ting. Det var lige før at jeg skulle prøve at servere det for hende, ene og alene kun for at se hendes reaktion.

Naaaj, den går nok ikke. Jeg må nok alligevel hellere følge diæten til fulde Men, hvor ville jeg gerne have set Mijv's ansigtsudtryk, hvis hun får det serveret.

Mijv's Avatar

Jeg tror ikke, Bettina får Mijv til at spise de ting, du nævner...........altså det du skulle/kunne spise.

Mijv får k/d, der også gives til katte med nedsat nyrefunktion, fordi det har et lavere proteinindhold end alm kattefoder.......men protein af en bedre kvalitet.... som jeg husker det fra indholdsfortegnelsen/min dyrlæges forklaring, da jeg selv havde en kat med leverbetændelse........
    Ved du hvad, det er egentlig rart med 'en, der kan hjælpe mig igennem alt dette her og kender næsten alt til Mijvs sygdomforløb, diagnoser og tal på papiret fra diverse undersøgelser igennem de sidste to måneder. Det er simpelthen guld værd, ikke at stå alene med det.

Der er rigtig mange der giver deres støtte og en hjælpende hånd, hvilket også er helt fantastisk. Det har betydet rigtig meget at folk har været der for mig og tænkt på Mijv og jeg, men at vide, at der er en person som kender til diagnosen med lever betændelsen og har været igennem samme forløb, får mig til at føle, at jeg ikke står helt alene om alt dette her.

Tusind tak Sim Sim

Tusind tak Kattegale

Re: Sv: Re: Sv: Re: oh min kære Mijv

Ved du hvad, det er egentlig rart med 'en, der kan hjælpe mig igennem alt dette her og kender næsten alt til Mijvs sygdomforløb, diagnoser og tal på papiret fra diverse undersøgelser igennem de sidste to måneder. Det er simpelthen guld værd, ikke at stå alene med det.

Der er rigtig mange der giver deres støtte og en hjælpende hånd, hvilket også er helt fantastisk. Det har betydet rigtig meget at folk har været der for mig og tænkt på Mijv og jeg, men at vide, at der er en person som kender til diagnosen med lever betændelsen og har været igennem samme forløb, får mig til at føle, at jeg ikke står helt alene om alt dette her.

Tusind tak Sim Sim

Tusind tak Kattegale
    Det skal du sørme ikke takke for Bettina, og du vil aldrig være alene om Mijv's sygdom........og forhåbentlig snart raskmelding

Jeg tror, at Mijv langsomt men støt vil tage lidt på, i takt med at hendes helbredssituation bliver bedre, så det skal du ikke bekymre dig om nu, mener jeg

Man kan jo også se, hvor mange kattegale, der læser din tråd og kommer med gode ideér til metoder til at få Mijv til at kunne spise sin k/d-tørfoder, og alle mulige andre råd, du er bestemt ikke alene Bettina.

Men, jeg er helt enig i, at du nu bare fortsætter med k/d-vådfoder, alt det hun overhovedet kan spise, det skal hun have. Også selvom du nogle gange må smide lidt ud, når det har stået og kødbidderne er blevet hårde. Så giv hende noget nyt.
    Og de elskede rødspættefilet'er......send mig lige dit kontonr, så sender jeg "nogle rødspættefilet'er", jeg kunne jo ikke lægge dem i kasserne......

Mijv's Avatar

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: oh min kære Mijv

Det skal du sørme ikke takke for Bettina, og du vil aldrig være alene om Mijv's sygdom........og forhåbentlig snart raskmelding

Jeg tror, at Mijv langsomt men støt vil tage lidt på, i takt med at hendes helbredssituation bliver bedre, så det skal du ikke bekymre dig om nu, mener jeg

Man kan jo også se, hvor mange kattegale, der læser din tråd og kommer med gode ideér til metoder til at få Mijv til at kunne spise sin k/d-tørfoder, og alle mulige andre råd, du er bestemt ikke alene Bettina.

Men, jeg er helt enig i, at du nu bare fortsætter med k/d-vådfoder, alt det hun overhovedet kan spise, det skal hun have. Også selvom du nogle gange må smide lidt ud, når det har stået og kødbidderne er blevet hårde. Så giv hende noget nyt.
    Og de elskede rødspættefilet'er......send mig lige dit kontonr, så sender jeg "nogle rødspættefilet'er", jeg kunne jo ikke lægge dem i kasserne......
    Mijv helbred virker i hvert fald til at gå i den rigtige retning. Jeg spurgte kæresten idag, om han ikke mente, at Mijv havde taget på, og ved at løfte hende, kunne også han konstaterer, at hun virkede til at have taget på igen.
    Dyrlægen har sådan en ordning, at jeg kan komme hen og få Mijv vejet gratis, så det vil jeg forsøge mig ad igen med mellemrum, så jeg har lidt mulighed, for at holde øje med hendes vægt.

Mange hilsener

Bettina

Mijv's Avatar

Jeg vil lige dele dette billede med Jer, som er taget af Mijv idag ude i vores have
    Dette syn af Mijv møder mig hver dag, og jeg håber at I vil give mig ret i, at hun ikke virker til at have det skidt på nogen måde.

Name:  IMG_20120809_212158.jpg
Views: 442
Size:  209.0 KB

Hun er fin Og jeg kan se hun skal til at gå Kalle i bedene *L*

Tidligere var jeg indbildsk, men nu er jeg fuldkommen! NU MED ÆRTEBÆLG!

Jeg vil lige dele dette billede med Jer, som er taget af Mijv idag ude i vores have
    Dette syn af Mijv møder mig hver dag, og jeg håber at I vil give mig ret i, at hun ikke virker til at have det skidt på nogen måde.
    Skønt billede. Nej, hun ligner bestemt ikke en kat på gravens rand.
    Med venlig hilsen
    Finn Frode

Indhegnet have eller løbegård? Find inspiration på Katteindhegning.dk

Mijv's Avatar

Quote Originally Posted by TrekkieGrrrl View Post
    Hun er fin Og jeg kan se hun skal til at gå Kalle i bedene *L*
    hmm "gå kalle i bedene." Beklager Lisbeth, men jeg er så dårlig til metafor Vil du forklare for mig, hvad det betyder?

Quote Originally Posted by FinnFrode View Post
    Skønt billede. Nej, hun ligner bestemt ikke en kat på gravens rand.
    Hun ved i hvert fald hvor de bedste sidde - og liggepladser er Ofte følger Mijv efter en, som en lille hund. Det er simpelthen så sødt

HeroldDesign's Avatar
    HeroldDesign is offline Tålmodig, kreativ, Asti-elskende Kattefarmsforstander med gen for grafik og kattevelfærd

hmm "gå kalle i bedene." Beklager Lisbeth, men jeg er så dårlig til metafor Vil du forklare for mig, hvad det betyder?

Du finder forklaringen her :
    http://www.kattegale.dk/forum/showth...ighlight=kalle

Fortsat god bedring med Mijv
    Venlig hilsen Elisabeth

Mijv's Avatar

Quote Originally Posted by HeroldDesign View Post
    Du finder forklaringen her :
    http://www.kattegale.dk/forum/showth...ighlight=kalle

Fortsat god bedring med Mijv
    hehe, nåh nu er jeg med Det gælder "bare" om at være up to date på kattegale, for at forstå meningen. Jeg læste indlægget fra Lisbeth sent om natten, og tænkte, at jeg nok bare var så træt at jeg ikke forstod den. Da morgenen kom læste jeg den igen, og forstod stadig intet Så var det altså ikke bare træthed

Ham Kalle er da en hærlig gut. Jeg kunne simpelthen ikke lade være med at grine, da jeg så billederne. Et syn for Guder !

Og tak for "god bedring" til Mijv.

Hvis hun vel at mærke må få det, kan du så ikke blande lidt havregryn i hendes rødspætte og kogevandet?
    Det giver lidt sul på sidebenene.
    Natravnen Hanne

er Mega frække, Mega dejlige, Mega ..... bare Mega

Re: Sv: oh min kære Mijv

Name:  IMG_20120809_212158.jpg
Views: 442
Size:  209.0 KB
    Hun er bare sååååååååå smuk, ..............