Results 1 to 17 of 17

Thread: Anbefal en symaskine

1. Anbefal en symaskine

Jeg kunne godt tænke mig at lære at sy!

I starten mest småting: Nye hængekøjer til kattene, reparation af tøj, oplægning af bukser og den slags. Senere måske udvidet til burgardiner, tøj og sådan.

Hvilken symaskine vil passe til mit behov? Jeg ved INTET om det. Aner ikke hvad budgettet er. Det må gerne være en brugt maskine

Sv: Anbefal en symaskine

Du vil blive overrasket over at det letteste arbejde faktisk er burgardiner
    Lige så snart du begynder at tale om direkte at kreere tøj, så skal der lidt mere til end, hvad du kan få fingre i i det nærmeste Bilka...
    Jeg vil anbefale mærker som Bernina, Pfaff og Husquarna... hold dig fra Singer, det holder ikke det der loves!
    Find allerhelst en rigtig symaskinebutik - de kan hjælpe og råde dig på bedste vis...

Her sys der på en PFAFF Classic Style Quilt model 2027... Den har tjent mig rigtig godt de sidste ca 8 år - kun lige med et årligt tjek
    Maskinen er anskaffet pgr dens uovertrufne evner som quiltemaskine...
    Udstyr til katten? Klik på mit banner

You can't blend in when you were born to stand out.
    Normal is an illusion. What's normal for the spider is chaos to the fly.

Jeg har også en PFAFF den er over 20år gammel. Det er en jeg har fået af min mor, da hun skulle have ny engang. For nogle år siden fik jeg den renset og justeret ved en fagmand og bagefter kørte den som ny. Jeg kan kun anbefale en PFAFF.
    Venlig Hilsen Anja

"The time spent with cats is never wasted" - Sigmund Freud

4. Sv: Anbefal en symaskine

Pfaff Select 3.0 - kender I den? Har fundet en brugt til en ok pris, tror jeg.

Lige den model... nej.
    Men overordnet er PFAFF et af de bedre mærker mht slidstyrke og den slags... Så hvis den er billig nok, så ville jeg da slå til
    Udstyr til katten? Klik på mit banner

You can't blend in when you were born to stand out.
    Normal is an illusion. What's normal for the spider is chaos to the fly.

6. Sv: Anbefal en symaskine

Kom til at bestille en Pfaff Select 4.0 igår Nu håber jeg, at jeg kan finde ud af at bruge den

En Pfaff er nærmest umulig at slide op Den virker bare og bliver forøvrigt ved med det

Tillykke med maskineriet
    Hilsen Luise
    <a href=http://www.sugieh.dk target=_blank>http://www.sugieh.dk</a>

Jane - tager du så allerede imod bestillinger?

(Tillykke med maskinen)
    Skrevet af Hanne

9. Sv: Anbefal en symaskine

Quote Originally Posted by DK Lindvig View Post
    Jane - tager du så allerede imod bestillinger?

(Tillykke med maskinen)
    Haha... Jeg har ikke syet siden jeg tog symaskinekørekortet i 4. klasse, så jeg skal nok lige øve lidt Men Joan har lovet at lære mig det

Helene C's Avatar
    Helene C is offline DeliKAT Vettel-Racende Formel 1 Fan med hang til Tom K-Audi og et SMOKEnde sCOOP i hjertet

Re: Anbefal en symaskine

Je jeg følger lige med! Jeg vil også SÅ gerne have en maskine så jeg kan lære at sy burgardiner, tæpper osv til det daglige brug.
    "Sladder anvendes oftest som nedsættende omtale af andre
    - en omtale der har til hensigt at skade"

Blabl's Avatar
    Blabl is offline Skræddersyet Rødtop med hang til flade kasser og blitz

Pfaff går man ikke galt i byen med.

Som Ann K også skriver - Hvis man holder sig til Pfaff, Bernina og Husqarna, så får man en god maskine. Man skal holde sig fra de billige fra supermarkederne. De syer som regel af h.... til.
    MVH Simone

Helene C's Avatar
    Helene C is offline DeliKAT Vettel-Racende Formel 1 Fan med hang til Tom K-Audi og et SMOKEnde sCOOP i hjertet

Re: Anbefal en symaskine

altså, jeg skal jo lige spare op til en, og den kommer under de fleste omstændigheder først efter at Cooper er kommet hjem den 19 august (det er trods alt vigtigere at han kommer hjem end at jeg får en symaskine, og ellers kan min mors nok lånes hehe...)

Jeg har ikke siddet med en symaskine foran mig siden jeg i 4 klasse - eller deromkring - tog et sykørekort, som jeg med nød og næppe bestod.
    Syning på en maskine har som sådan aldrig interesseret mig, men efter at jeg har fået snuden inden for udstillingsverden, og set alle de helt utrolig smukke burgardiner, har jeg fået lidt blod på tanden.

Hvilken maskine anbefales til en som mig?

Blabl's Avatar
    Blabl is offline Skræddersyet Rødtop med hang til flade kasser og blitz

Sv: Re: Anbefal en symaskine

Quote Originally Posted by Helene C View Post
    altså, jeg skal jo lige spare op til en, og den kommer under de fleste omstændigheder først efter at Cooper er kommet hjem den 19 august (det er trods alt vigtigere at han kommer hjem end at jeg får en symaskine, og ellers kan min mors nok lånes hehe...)

Jeg har ikke siddet med en symaskine foran mig siden jeg i 4 klasse - eller deromkring - tog et sykørekort, som jeg med nød og næppe bestod.
    Syning på en maskine har som sådan aldrig interesseret mig, men efter at jeg har fået snuden inden for udstillingsverden, og set alle de helt utrolig smukke burgardiner, har jeg fået lidt blod på tanden.

Hvilken maskine anbefales til en som mig?
    Uha, det synes jeg er svært at sige. Så synes jeg du skal tage i en symaskineforretning og få hjælp til at vælge, hvor du også kan se de forskellige.
    MVH Simone

Helene C's Avatar

Re: Sv: Re: Anbefal en symaskine

Quote Originally Posted by Blabl View Post
    Uha, det synes jeg er svært at sige. Så synes jeg du skal tage i en symaskineforretning og få hjælp til at vælge, hvor du også kan se de forskellige.
    Det lyder meget fornuftigt. Det tror jeg at jeg vil gøre når det bliver aktuelt for mig.

15. Sv: Anbefal en symaskine

Yay! I dag har jeg også lært at sy på min maskine, da Joan kom og var meeeeeget tålmodig med mig Og at skifte tråden og det hele! Stof til første projekt er indkøbt

Jeg synes det er meget lettere at sende en mail med en bestilling til "en eller anden"

17. Sv: Anbefal en symaskine

Quote Originally Posted by Vivi_Fletcher View Post
    Jeg synes det er meget lettere at sende en mail med en bestilling til "en eller anden"
    Hahah, ja, men tilfredsstillelsen er ikke helt den samme