Results 1 to 11 of 11

Thread: AnxiCalm

AnxiCalm

Jeg har læst alt hvad der er skrevet om AnxiCalm her på forum, og har også googlet det.
    Men jeg mangler lidt mere oplevelse/erfaring med produktet.

Hvor længe skal man give det, før end der er en reaktion?
    Og hvordan reagerer katten? Og hvordan var den inden?

Har det hjulpet på stress?
    - mvh PiaR

DK Robdrup
    - Norske Skovkatte

www.missebarnet.dk

Sv: AnxiCalm

Jeg mener, Helle Lenschow har brugt det...
    én af dem "man" ikke må lege med. fordi jeg ikke er "politisk korrekt" og tit går egne ukonventionelle veje

"You have brains in your head.You have feet in your shoes.You can steer yourself any direction you choose.You're on your own.And you know what you know.And YOU are the one who'll decide where to go"~Dr. Seuss

3. Enig lenschow er enig i indlægget

Jeg bruger det pt på Frederik, men han har ikke fået det så lang tid endnu (3 dage), så jeg synes ikke jeg ser nogen reaktion endnu
    Last edited by Vipstøsen; 09-08-13 at 10:51. Reason: stavefejl

Carina - en birmaslave

Ja det er et kosttilskud - tryptofan er det aktive stof. Hvis du googler det så kommer der mere frem. Det stof findes også i fx bananer. Og man giver det til grise, der bider hinanden med enorm effekt i landbruget nogle steder. I USA er det udbredt i adfærdsbehandling af særligt aggressive hunde plus ved stress.

Herhjemmer det stadig lidt ukendt.

jeg har brugt det flere gange selv på kattene og min hund hvis de skal noget jeg ved der stresser samt i sammenføringer. Da vi mistede vores elskede Eddie gik Fie i dyb sorg. Sorg tager tid, og jeg oplevede endelig at stå med et middel, der kunne bakke et dyr op i processen.

Jeg har også haft gode resultater ved flere klienter indtil nu - både hund og kat.

Jeg plejer at se en virkning inden for ca 3 dage - de siger, at det virker straks, men jeg fornemmer, at tryptofanen skal "nå hjernen" - det sidste har jeg INTET belæg for at påstå og en hjerneforsker ville sikkert korse sig, men jeg oplever en god virkning efter ca 3 døgn. En glad kat med løftet hilsehale og overskud og lyst til leg og kæl er det, som jeg ser.

Men lad os endelig få flere erfaringer på bordet - jeg læser også med, for det er ret nyt i Dk

Helene C's Avatar
    Helene C is offline DeliKAT Vettel-Racende Formel 1 Fan med hang til Tom K-Audi og et SMOKEnde sCOOP i hjertet

Re: AnxiCalm

Det lyd interessant.
    "Sladder anvendes oftest som nedsættende omtale af andre
    - en omtale der har til hensigt at skade"

Quote Originally Posted by lenschow View Post
    Ja det er et kosttilskud - tryptofan er det aktive stof. Hvis du googler det så kommer der mere frem. Det stof findes også i fx bananer. Og man giver det til grise, der bider hinanden med enorm effekt i landbruget nogle steder. I USA er det udbredt i adfærdsbehandling af særligt aggressive hunde plus ved stress.

Herhjemmer det stadig lidt ukendt.

jeg har brugt det flere gange selv på kattene og min hund hvis de skal noget jeg ved der stresser samt i sammenføringer. Da vi mistede vores elskede Eddie gik Fie i dyb sorg. Sorg tager tid, og jeg oplevede endelig at stå med et middel, der kunne bakke et dyr op i processen.

Jeg har også haft gode resultater ved flere klienter indtil nu - både hund og kat.

Jeg plejer at se en virkning inden for ca 3 dage - de siger, at det virker straks, men jeg fornemmer, at tryptofanen skal "nå hjernen" - det sidste har jeg INTET belæg for at påstå og en hjerneforsker ville sikkert korse sig, men jeg oplever en god virkning efter ca 3 døgn. En glad kat med løftet hilsehale og overskud og lyst til leg og kæl er det, som jeg ser.

Men lad os endelig få flere erfaringer på bordet - jeg læser også med, for det er ret nyt i Dk
    Tryptofan er en begrænsende faktor i dannelsen af det hjernesignalstof der hedder serotonin, og som i måske ved et stof som mange depressionspatienter laver for lidt af. Hos mennesker - meget forenklet kan man sige at serotonin indgår i styringen af sindstilstanden/humøret, og det er meget forenklet. Hos mennesker mener man at serotonin som signalmolekyler har indflydelse på udvikling af angst, hvorvidt man er/bliver irritabel eller aggressiv, det styrer følelser som sorg/glæde. Jeg vil tro, det er ikke noget jeg ved, men at effekterne af en øget mængde serotonin i hjernen hos vores dyr også vil have nogle virkninger på humør/sindstilstand lig den man ser hos mennesker

Helle i forhold til det du skriver med at "nå hjernen" så er det ikke helt forkert. Syntesen af serotonin baseret på tryptofan som er i AnxiCalm sker mere eller mindre øjeblikkelig, men hjernen skal altså lige have lidt tid til at reagere. Jeg vil umiddelbart mene at man måske godt kan se en effekt allerede efter 3 dage, men jeg tror personligt med min viden om hjernen og signalsystemerne også at der kan gå længere tid. Jeg tror det er meget individuelt fra dyr til dyr. Fx. har Frederik været på AnxiCalm 3 dage nu... og ham ser jeg ingen effekt på endnu, men det er ikke ensbetydende med at jeg dømmer midlet ude.

Carina - en birmaslave

8. Tak FinnFrode, lenschow har takket for indlægget

Jeg har brugt det på min Liam der var aggressiv, han kunne ikke fordrage smagen af det og spruttede det ud over det hele når jeg gav ham det. Gav ham det nok en måneds tid og det hjalp måske. Noget hjalp i hvert fald efter Lenschow var her, men ved ikke hvad. Han holdt op med at være aggressiv, men det kom ikke igen da jeg holdt op med at give anxicalm, så måske det virkede?
    En kat, To kat
    Rød kat, Ko kat

10. Tak lenschow har takket for indlægget

Super med den gode forklaring Vipstøsen

Der er Thyphofan i Colostrum

Essential Amino Acids

Isoleucine 24.0 mg.
    Leucine 48.3 mg.
    Lysine 27.9 mg.
    Methionine 1.0 mg.
    Phenylalanine 24.0 mg.
    Threonine 35.5 mg.
    !! Tryptophan.8 mg. !!
    Valine 38.8 mg.

Vitamin

Vitamin A 16.7 IU
    Vitamin A from beta carotene 2.7 IU
    Vitamin C.027 mg
    Vitamin E.037 IU
    Vitamins from the B-complex:
    Folic Acid.0002 mg
    Vitamin B-5 (pantothenic acid).019 mg
    Vitamin B-2 (riboflavin).047 mg
    Vitamin B-1 (thiamin).003 mg
    Vitamin B-6.0024 mg
    Vitamin B12.0475 mcg

Article Source: http://EzineArticles.com/3953815

http://ezinearticles.com/?Colostrum-...end&id=3953815
    Det er bedre at forebygge end at helbrede
    Lis Dahlstrøm www.sundisk.dk

13. Tak dkkorat, Vipstøsen har takket for indlægget

Quote Originally Posted by Lis Dahlstrøm View Post
    Der er Thyphofan i Colostrum

Essential Amino Acids

Isoleucine 24.0 mg.
    Leucine 48.3 mg.
    Lysine 27.9 mg.
    Methionine 1.0 mg.
    Phenylalanine 24.0 mg.
    Threonine 35.5 mg.
    !! Tryptophan.8 mg. !!
    Valine 38.8 mg.

Vitamin

Vitamin A 16.7 IU
    Vitamin A from beta carotene 2.7 IU
    Vitamin C.027 mg
    Vitamin E.037 IU
    Vitamins from the B-complex:
    Folic Acid.0002 mg
    Vitamin B-5 (pantothenic acid).019 mg
    Vitamin B-2 (riboflavin).047 mg
    Vitamin B-1 (thiamin).003 mg
    Vitamin B-6.0024 mg
    Vitamin B12.0475 mcg

Article Source: http://EzineArticles.com/3953815

http://ezinearticles.com/?Colostrum-...end&id=3953815
    Tak for den viden Lis, så bør colostrum principielt have den samme virkning medmindre der er mere tryptofan i AnxiCalm... går lige ud og kigger

.... kæft hvor er det ringe! Producenten af AnxiCalm skriver ikke engang konc. af tryptofan på flasken. Det er ikke godt nok!

Carina - en birmaslave

Quote Originally Posted by Vipstøsen View Post
    Tak for den viden Lis, så bør colostrum principielt have den samme virkning medmindre der er mere tryptofan i AnxiCalm... går lige ud og kigger

.... kæft hvor er det ringe! Producenten af AnxiCalm skriver ikke engang konc. af tryptofan på flasken. Det er ikke godt nok!
    Jeg har for længe siden ved tilfælde opdaget at Colostrum virker bedre end Zylkene - kan ikke udtale mig om AnxiCalm
    Det er bedre at forebygge end at helbrede
    Lis Dahlstrøm www.sundisk.dk