Page 1 of 7 12346 ... LastLast
Results 1 to 30 of 181

Thread: Tanker i September

Lonse's Avatar
    Lonse is offline Familiær bionørd med snuden i bøger og missepels

Tanker i September

Kø kørsel på vej ned mod tunnelen, hvor jeg selvfølgelig skal have skiftet bane, hvis ikke jeg også vil en tur ind gennem midtbyen, der er fyldt med de nye studerende
    Jeg fortrød måske en lille bitte smule, at jeg havde lovet at køre Claus og en kollega i lufthavnen hertil morgen!
    Mvh. Lonnie, og kattene Jeppe og Mille

Re: Tanker i September

I dag skal vi fejre Mortens farmor, som bliver 100! Det glæder vi os til og har fundet stadstøjet frem
    Imens vil jeg gå med lidt dårlig samvittighed overfor de andre, som knokler løs med at stille bure og alt det andet op i Hedensted - jeg ved jo ikke rigtig, hvornår jeg kan være fremme. Sorry folks

Venligst
    Dorthe

3. Grin galath er blevet i godt humør af dette indlæg

Sv: Tanker i September

Det bliver nu godt at få lidt kortere hår, så af sted til frisør
    Pia B - Med forbehold for stavebøffer og faletejl
    Qui dormit non peccat
    Kig også forbi www.devouee.dk eller min hjemmeside for ørkenrotterne

5. Grin Lonse er blevet i godt humør af dette indlæg

Sidste dag på Island i denne omgang, det har været dejligt, men det bliver også godt at komme hjem til misserne igen
    Autoriseret reparatør af frugt, grønt og eksotiske dyrearter

www.skattekat.dk

7. Grin Dorthe R., Marianne, Lonse, Enki er blevet i godt humør af dette indlæg

Quote Originally Posted by Skattekat View Post
    Sidste dag på Island i denne omgang, det har været dejligt, men det bliver også godt at komme hjem til misserne igen
    Spørgsmålet er, om de synes, det bliver rart at få dig hjem. Du forkæler dem måske ikke lige så meget som passerne Eller, vent - nå jo, det gør du nok
    Venlig hilsen Ingrid

9. Grin velfa, Skattekat, Marianne, Lonse, HolmeInc er blevet i godt humør af dette indlæg

Ny computer og Windows 10...det kan jeg ikke li'
    Det er slet ikke til at finde ud af med mine foto
    Rikke har lavet billeder på skrivebord...men det er slet ikke som på den gamle computer...øv....
    Jeg hader nyt....
    Hilsen Lisbeth

„Life is like a box of chokolate. You never know what you gonna get.“

Enki's Avatar
    Enki is offline Elefantastisk regnbuesild med solokat og spredte kropsdele
    Nordsjælland, i en lille lejlighed fyldt med farver.

Quote Originally Posted by Coon Danica View Post
    Ny computer og Windows 10...det kan jeg ikke li'
    Det er slet ikke til at finde ud af med mine foto
    Rikke har lavet billeder på skrivebord...men det er slet ikke som på den gamle computer...øv....
    Jeg hader nyt....

Lige præcis den del af Windows 10, havde jeg også meget svært ved, så jeg åbner mine billeder via stifinder, og så trykker jeg på mappen med billeder, så ser det ud som før (mener ikke der er forskel, eller også er den så lille, at jeg kan leve med det).
    Hilsner Ea, Emina og Alvin - Singlesild med Superkatte
    All you need is love... and cats

12. Tak Coon Danica har takket for indlægget

Quote Originally Posted by Enki View Post
    Lige præcis den del af Windows 10, havde jeg også meget svært ved, så jeg åbner mine billeder via stifinder, og så trykker jeg på mappen med billeder, så ser det ud som før (mener ikke der er forskel, eller også er den så lille, at jeg kan leve med det).
    Via stifinder?
    Jeg er så dum som et bræt
    Hvad er stifinder?
    Hilsen Lisbeth

Jeg ved ikke, om jeg helt forstår, hvad I mener med billeder? Hvis det er, fordi startskærmen er fyldt med apps, kan man lynhurtigt slå det fra og få skrivebordet frem med sit sædvanlige udseende. Hvis det er, fordi Windows overtager visningen af fotos (for Windows 10 overtager alle tilknytninger til billeder og dokumenter m.m.), så kan man også lynhurtigt ændre det

Er det denne her, I ikke bryder jer om (se bort fra baggrunden, som bare er hos mig)? Det kan være, jeres ser anderledes ud, men princippet?

Name:  appscreen.jpg
Views: 1025
Size:  54.4 KB
    Venlig hilsen Ingrid

15. Tak Coon Danica har takket for indlægget

Mine pseudotvillinger skal konfirmeres til maj, og jeg tror allerede, at jeg har fundet ud af, hvad jeg skal have på...
    Attached Images Attached Images  
    Katia, nu med multietnisk katteflok.

17. Grin velfa, Katho, Enki, Lonse er blevet i godt humør af dette indlæg
    Enki's Avatar

Via stifinder?
    Jeg er så dum som et bræt
    Hvad er stifinder?

Stifinder er en skrivebordsapp, hos mig ligger den i min værktøjslinje (den der ligger i bunden af skærmen), men jeg kan ikke huske om den lå der fra start af, eller om jeg selv har tilføjet den. Men ellers burde der ligge et "forstørrelsesglas", altså et forstørrelsesglas du kan klikke på. Når du klikker på den, kommer der et felt frem du kan skrive i, skriver du der i og trykker enter, så burde stifinder komme frem. Håber det gav mening og var brugbart for dig.

Prøvede lige at lave et billede af værktøjslinjen, med både stifinder og forstørrelsesglasset.

Name:  forklaring.jpg
Views: 1006
Size:  32.1 KB

19. Tak Coon Danica har takket for indlægget
    Enig velfa er enig i indlægget

Stifinder er en skrivebordsapp, hos mig ligger den i min værktøjslinje (den der ligger i bunden af skærmen), men jeg kan ikke huske om den lå der fra start af, eller om jeg selv har tilføjet den.
    Stifinder ligger i værktøjslinjen som default.
    Venlig hilsen Ingrid

21. Tak Coon Danica har takket for indlægget
    Lonse's Avatar
    Lonse is offline Familiær bionørd med snuden i bøger og missepels

Jeg har aldrig været utryg ved tanken om at en veninde, der ikke før har passet kattene skal passe dem, når vi skal til Wien, men er alligevel mere tilpas ved tanken i dag Hun har som hundemenneske stor respekt for Jeppe og hans signaler, fordi de er så anderledes end ved en hund, så hun spørger altid til om hun læser han rigtig I går, da hende og jeg sad med vores håndarbejde i hver vores ende af sofaen, bekræftede Jeppe at hun var absolut godkendt, ved lægge sig midt så lang han er midt i mellem os, med hovedet mod hendes ben og sove, det overbeviste også min veninde om at hun er god nok til ham
    Mvh. Lonnie, og kattene Jeppe og Mille

23. Grin Milles mor, Vipstøsen, velfa, Eva K, galath, Marianne, FinnFrode, HolmeInc, Enki er blevet i godt humør af dette indlæg

Hjemme hos misserne igen
    Var kommet hjem allerede kl. 8 i morges, men gik på hovedet i seng, for havde ikke sovet siden i går
    Kattene er glade for at have mig hjemme igen og især B'erne har brug for at putte sig ind til mig og blive nusset og kysset på
    Min bror har ikke længere en kat og jeg har kun rørt ved én kat på Island (en tilfældig kat på gaden), så jeg er i underskud for kattehår på både mit tøj og i øjne og næse ... arbejder på sagen

www.skattekat.dk

25. Grin Milles mor, Vipstøsen, Coon Danica, velfa, DorteH, HolmeInc, galath, Lonse, Dorthe R., solveig and 4 others er blevet i godt humør af dette indlæg
    Marianne is offline Verdensvant dansemus med omsorgsgen for internatkattene

En snegl på vejen er tegn på regn i Spanien... Eller i dette tilfælde på Monza banen

27. Enig Jim er enig i indlægget

Stifinder er en skrivebordsapp, hos mig ligger den i min værktøjslinje (den der ligger i bunden af skærmen), men jeg kan ikke huske om den lå der fra start af, eller om jeg selv har tilføjet den. Men ellers burde der ligge et "forstørrelsesglas", altså et forstørrelsesglas du kan klikke på. Når du klikker på den, kommer der et felt frem du kan skrive i, skriver du der i og trykker enter, så burde stifinder komme frem. Håber det gav mening og var brugbart for dig.

Prøvede lige at lave et billede af værktøjslinjen, med både stifinder og forstørrelsesglasset.

Name:  forklaring.jpg
Views: 1006
Size:  32.1 KB
    Mange tak

Jo, begge ligger her kan jeg se
    Men jeg skal ikke have trykket på noget
    Næste gang Rikke kommer herud skal hun få lov ( jeg skal snart passe Gusse og Clara...så...noget for noget )
    Hilsen Lisbeth

Enki's Avatar

Mange tak

Jo, begge ligger her kan jeg se
    Men jeg skal ikke have trykket på noget
    Næste gang Rikke kommer herud skal hun få lov ( jeg skal snart passe Gusse og Clara...så...noget for noget )

Lige de to, burde være rimelig ufarlige at trykke på, men kender godt den følelse.

30. Tak Coon Danica har takket for indlægget

Hvorfor melde sin mis/misser til i konkurrencer her..og ALDRIG afgive en stemme på de andre som er med her...DET har jeg aldrig helt forstået...
    Hilsen Lisbeth

velfa's Avatar
    velfa is offline Fannis juvelbesatte vejrhest med rock i ørerne og lak på kløerne

Re: Sv: Tanker i September

Hvorfor melde sin mis/misser til i konkurrencer her..og ALDRIG afgive en stemme på de andre som er med her...DET har jeg aldrig helt forstået...
    Jeg tror, at nogle folk glemmer at stemme.

Marie - Fanni & Mimi - de små blå badeænder.

33. Enig Enki, HolmeInc, Lykke, Løvehjerte er enig i indlægget

Quote Originally Posted by velfa View Post
    Jeg tror, at nogle folk glemmer at stemme.
    Jeg glemmer faktisk ofte at stemme. Ikke af ond vilje, men simpelthen fordi mine weekender ofte er så optagede af andet end Kattegale.

35. Enig Lykke, Eva K er enig i indlægget

Av, og nu opdager jeg, at jeg mod forventning har vundet denne uges konkurrence, og føler mig pludselig virkelig truffet. Mon jeg skal være det? Jeg er ikke så god til at aflæse hentydninger.
    Men jeg fik altså ikke stemt i denne weekend, for selvom jeg på forhånd havde udset mig hvilke billeder, jeg ville stemme på, fik jeg ikke gjort det fordi jeg - som mit billede også viser - også har menneskebørn.
    Jeg håber på forståelse.

Lykke's Avatar
    Lykke is offline Elskelig smilende farvelade med pip for pelsbolde...

Sv: Re: Sv: Tanker i September

Quote Originally Posted by Løvehjerte View Post
    Av, og nu opdager jeg, at jeg mod forventning har vundet denne uges konkurrence, og føler mig pludselig virkelig truffet. Mon jeg skal være det? Jeg er ikke så god til at aflæse hentydninger.
    Men jeg fik altså ikke stemt i denne weekend, for selvom jeg på forhånd havde udset mig hvilke billeder, jeg ville stemme på, fik jeg ikke gjort det fordi jeg - som mit billede også viser - også har menneskebørn.
    Jeg håber på forståelse.
    Jeg tvivler på, at du er den første, det er sket for

Jeg indrømmer også gerne, at hvis ikke der kommer en post så konkurrencen kommer op i nye indlæg, så har jeg glemt alt om den når vi kommer til fredag
    /Lykke

38. Tak Løvehjerte har takket for indlægget
    Enig Jeanette, Pernille DL, Eva K, velfa, Trine er enig i indlægget

Jeg glemmer faktisk ofte at stemme. Ikke af ond vilje, men simpelthen fordi mine weekender ofte er så optagede af andet end Kattegale.
    WHAT!?

Konkurrencen er en hyggekonkurrence. En mulighed for at dele billeder - og også ind imellem være lidt kreative med dem - inden for et tema. Det er helt igennem uforpligtende, også om man vil stemme eller ej.

Folk kan naturligvis som de vil holde øje med, hvem der stemmer på hvem, og hvem der stemmer i det hele taget, men det er ikke noget, vi skal diskutere - og slet ikke i tanketråden.

Jeg kan ikke forhindre dig i at føle dig truffet, Katja, men jeg kan i hvert fald sige, at du ikke på nogen måde har gjort noget forkert
    Venlig hilsen Ingrid

40. Tak Løvehjerte har takket for indlægget
    Enig HolmeInc, velfa er enig i indlægget
    Grin velfa er blevet i godt humør af dette indlæg

Jeg håber på forståelse.
    Nej, du skal absolut ikke føle dig truffet...den var ikke til dig
    Det er mere når det er de samme som ligger foto ind ...men aldrig stemmer på andres foto der irriterer mig lidt.
    Jeg kan sagtens glemme at stemme selv...men ikke hver eneste gang jeg selv er med i konkurrencen
    Hilsen Lisbeth

42. Tak Løvehjerte har takket for indlægget
    Enki's Avatar

Jeg glemmer både at stemme og deltage med et billede. Ofte har jeg ikke et billede at deltage med, øv, men når jeg endelig har, glemmer jeg for det meste af lægge det op inden fredag. Denne gang nåede jeg det lige præcis, fordi Katho mindede om det i tanketråden. Men jeg kan rigtig godt lide at vi har denne lille konkurrence, og jeg får altid kikket billederne.

Jeg har sovet mere eller mindre, i 1½ døgn
    Flyveturen ta'r kun 3 timer, så det er begrænset, hvor meget jetlag man når at få, men vi skulle i luften kl. 01 (03 dansk tid), så der manglede en nats søvn ..
    Der skete noget i min lænd da vi var landet i går morges, var tissetrængende efter flyveturen, så finder et toilet som det første og da jeg rejste mig op igen, gik der et jag igennem min lænd og ned i det ene ben ... og det har drillet lige siden, dog ikke længere som jag, men som stationær smerte i min lænd
    Kedelig afsluttning på en ellers god tur og en streg i regningen hvis ikke det hurtigt forsvinder igen .. havde håbet, jeg ville lave en hel masse udendørs, når jeg var hjemme igen.

www.skattekat.dk

Jeg har en fedtblok til fuglende hængende ude i syrenen i forhaven. Den er ved at gå helt i opløsning. Den lavere sol ER meget varm, men at den ligefrem smelter, så det løber ned ad siderne, og store klumper falder ned i græsset, havde jeg ikke forudset Men så er der vel nogle af de fugle, der foretrækker at fouragere på jorden, der også får glæde af den.

Der sidder en lille musvit ude i træet. Den har haft held til at pille en større bid nød ud af beholderen, og nu sidder den på en gren og hakker i nødden, som den holder fast mellem kløerne
    Venlig hilsen Ingrid

46. Grin FinnFrode, HolmeInc, velfa, Marianne, Lonse, Dorthe R. er blevet i godt humør af dette indlæg

Jeg er vild med mine naboer!
    Er stadig gangbesværet, og kan mærke der kun er energi til enten tøjvask eller Netto i aften.
    Mangler bønner til min aftensmad, og spørger i FB-gruppen om nogen alligevel skal handle.

Sørme så, to dåser bønner leveret til døren!
    Venlig hilsen Tea (... drømmer om balinesere )

48. Grin Coon Danica, Lonse, velfa, Marianne, Marianne H, HolmeInc, Ravn, *DK Sugieh*, Enki er blevet i godt humør af dette indlæg

Jeg glemmer både at stemme og deltage med et billede. Ofte har jeg ikke et billede at deltage med, øv, men når jeg endelig har, glemmer jeg for det meste af lægge det op inden fredag. Denne gang nåede jeg det lige præcis, fordi Katho mindede om det i tanketråden. Men jeg kan rigtig godt lide at vi har denne lille konkurrence, og jeg får altid kikket billederne.
    Jeg fravælger faktisk ofte at deltage selvom jeg har et egnet billede, fordi at udover at jeg tit har for travlt til at huske at stemme, så har jeg, hvis jeg nu skulle gå hen og vinde, også nogle gange for travlt til at huske at starte en ny tråd op Så er det nemmere bare at stemme på jer andres billeder og blive glad for dem, for nyder konkurrencen og er glad for at den er der

50. Enig Jeanette er enig i indlægget

Så er starten gået på pawpeds G1 kursus - glæder mig til de næste 6 uger, fyldt med læring om katte, opdræt etc. er i højsædet. Eller som pawpeds selv skriver om formålet med deres kurser "protecting the health and wellbeing of all cats"

For dem som ikke kender G1 kurset, så kan I læse om det på pawpeds academy https://pawpeds.com/pawacademy/

52. Grin DK Lindvig, Tea er blevet i godt humør af dette indlæg