5 års jubilæum med min Sigga-mis (Sigga-spam)

Facebook har lige mindet mig om, at det i går var 5 år siden jeg tog på Kattens Værn. Bare lige for at kigge… hvorefter jeg pludselig befandt mig i en taxa med en kat i en transportkasse og mad, grus, kattebakke og kradsetræ i bagagerummet.

Sigga var ikke den kat, jeg havde drømt om. Hun var sort og havde tilsyneladende grå stær. Og hun var helt afmagret og havde tynd, pisten pels. Men hun havde brug for et hjem, og jeg havde brug for en kat. Midt i alle de andre kattes mjaven og tumlen, var hun rolig og hilste på mig med fast blik. Hun ville blive svær at formidle, sagde de - måske et trick?- men det skulle blive løgn. Den lille tynd kat passede lige ind i hullet i mit hjerte.

Siden blev hun tykkere og fik blank pels. Hun begyndte at lege. Og så kom opdagelsen: hun var faktisk rigtigt syg af sukkersyge. Efter specialkosten, insulin og en masse bekymringer for tobenet fandt vi den rigtige balance.

Sigga er blevet min katte-makker i tykt og tyndt. Hun tager togturene til mine forældre i stiv arm og er altid den samme. Vi har lige haft en alvorssnak her til morgen, og vi har lovet hinanden at tage 5 år til :hjerte:

Og så skal I da lige have et par billeder :slight_smile:

Første dag var meget udmattende…
image

Men allerede på 2. dagen var hun mere frisk :slight_smile:

Og efter denne fælles middagslur havde hun mit hjerte :hjerte:

image

Siden er det blevet til mange eventyr sammen :slight_smile:

30 Synes om

Til lykke med de 5 år - måtte der blive MANGE flere gode år til jer :slight_smile:

VH
Susanne

1 Synes om

Tillykke :slightly_smiling_face:

1 Synes om

Stort tillykke :tada:

1 Synes om

Hvor var det godt I fandt hinanden.:hjerte: Stort tillykke til jer begge.:thumbup:

1 Synes om

:heart_eyes: Smukke Sigga :heart_eyes:

Tillykke med jeres første 5 år sammen :paw_prints:

1 Synes om

Skøn historie! :hugs:
Og kæmpe tillykke med de første 5… :smiley: :+1:

1 Synes om

Stort tillykke :flag:

1 Synes om

Tillykke med jubilæet :blush: hvor var det godt I fandt hinanden :smiley_cat::heart:

1 Synes om

Stort tillykke til jer begge to :flag::hjerte:

1 Synes om

Tillykke!

Sigga er bare den sødeste missepige. :lovelove:

Jeg savner at passe hende. Vi hyggede os altid. :love:

1 Synes om

Vi savner også, at du kommer på besøg :slight_smile: Den nye kattepasser giver bare mad og medicin. Hun hverken putter eller leger… Og så er hun jo bare ikke Marie…

1 Synes om

Det er utrolig så rigtigt man kan vælge, uden at vide det på forhånd. :ballonbamse: Tillykke til jer begge to.

1 Synes om

Tillykke med hinanden og billeder af flotte sorte Sigga kan man aldrig få for mange af.

Hvorfor hedder hun Sigga?
Sødt navn bare ikke hørt det før, derfor nysgerrig :slight_smile:

1 Synes om

Tak :slight_smile: Hun blev kaldt Sigga på internatet, og jeg havde på det tidspunkt slet ikke nogen tanker om, at det kunne laves om - selvom hun kun havde været der et par dage. Og hun var fundet på gaden, så det må have været et navn de fandt på. Men det hørte ligesom bare med til “pakken” for mig. Hun var Sigga, en voksen kat, og hun var sin egen. Sådan har jeg det også lidt i dag. Hun er på en eller anden måde ikke MIN kat. Hun er min roommate, som er en kat :slight_smile: og man laver jo ikke sin roommates navn om :lol:
Hvis hun havde heddet noget helt frygteligt, ville jeg måske have ændret det. Men nu blev det sådan. Har siden mødt 2 mennesker, som hedder det:-).

PS. Det er i øvrigt ikke fordi hun kommer når man kalder… :roll_eyes:

7 Synes om

Selvfølgelig kommer hun da ikke når du kalder - man er vel en kat :lol:

Mine kan bestikkes; Theodor der skal jeg bare rasle med noget foder, så skal han nok finde vej ind fra haven. Fiona kan bestikkes med en drillepind - leg med hende og hun følger med. Eller gå med hendes transportkasse, så skal damen også nok indfinde sig - skulle jo nødig gå glip af en køretur. Chip er helt ignorant når det kommer til at komme når der bliver kaldt :slight_smile:

2 Synes om

Jeg har aldrig forstået, hvorfor folk ikke vil have sorte katte. Er der virkelig hold i den påstand, når det kommer til stykket? Og hvad skyldes det mon så? Men Sigga er den smukkeste sorte kat, man kunne ønske sig - i mange flere år :slight_smile:

3 Synes om

Der er lige nu, i usa, en bølge af folk som skaffer sig af med deres sorte katte fordi de ikke er gode at tage selfies med :angry:
Noget med at man ikke kan se deres ansigtsudtryk eller noget bullshit i den retning. :angry:

Tillykke med jeres 5-års jubilæum. Dejlig historie. Kan ikke huske den fra tidligere, men du har jo nok skrevet det :wink: … og krydsede poter for mange år til jeres makkerskab endnu! :heart_eyes:

1 Synes om

Tillykke til Sigga og dig, med de 5 års bofællesskab :flag: .
Jeg håber I får mange flere gode år sammen :hjerte::hjerte:

1 Synes om