Arbejdsmiljø (startet fra Fotografier - uden katte)

Pral, jeg er blevet flyttet fra min gamle plads på et 6 mands kontor til dette, bum bum
Larmede jeg så meget det må klart være en hentydning



Udsigt har jeg også fået, røven af en Frode L bil

11 Synes om

Ja så kan du jo tænke over det :wink::wink:

1 Synes om

Dig larme… Nope det kan ikke være det :slight_smile:
Og tillykke med eneværelset, det er så dejligt med ro på arbejdet.

Dit eget kontor! Det er en luksus, kun visse chefer tildeles nu om dage ellers.

1 Synes om

Ja jeg skal kun dele med fire andre, der arbejder på ander tidspunkter end mig

Jeg har nu altså også eget kontor, sååå

2 Synes om

Tæller eget kontor når det er i hjemmet :thinking: Altså hvis det kun er chefer der har det :grin:

3 Synes om

Larmer du også :wink:

Ja det er super, vi skulle ha været 7 på det kontor jeg sad på, så dette er en lettelse, samt jeg får betydeligt mere lavet når jeg er lidt alene, at skulle samle kvalitets rapport med et sted mellem 100 - 200 billeder og få skrevet rigtigt leverandør på er meget vigtigt, en forstyrelse glemmer jeg hvor jeg var kommet til og kommer til at skrive at kartoflerne var kommet fra en forkert leverandør, og så er jeg ikke i høj kurs hos indkøberne

faktisk er jeg megakedelig på arbejde. Jeg sætter mig på min stol og arbejder. Så nej jeg larmer faktisk ualmindelig lidt, men jeg gider ikke andres kavlen og snakken privat og og og og så jeg bad om at få et kontor eller de kunne se døren smække. De valgte så at give mig et kontor :wink:

Eget skrivebord er luksus :besvimer: Hos os sidder vi i åbne kontormiljøer, der også fungerer som gennemgangslokaler. Og for at det ikke skal være løgn, pakker man sine ting i et skab hver dag og finder en ny plads den næste. Billeder på væggene må der heller ikke være - har arkitekterne bestemt. Fagre nye verden :s: Hvor fedt er det at sidde og ringe rundt til borgere og samarbejdspartnere, mens 25-30 personer lytter med :rolleyes2:

Min arbejdsplads (den ene ende af en fløj - den er lige så lang den anden vej):

De der arkitekter glemmer vist ordene mennesker og arbejdsmiljø.

Jeg bliver så harm når der i ‘smarthedens navn’ laves sådanne kontorer. Håber det er nogke år gammelt, syntes nemlig jeg hører at det er ved at gå op for diverse arbejdsgivere at mindre kontorer med max 4-6 personer er noget mere behageligt og effektivit end de åbne kontorer

Jeg har siddet i et sådant gennemgangskontor - det er skrækkeligt ineffektivt da du hele tiden bliver forstyrret og mister koncentrationen.

1 Synes om

Sådan er det egentlig også hos os. Vi har dog ikke et gennemgangskontor, men sidder 15-16 mennesker i samme rum. Folk sidder med høretelefoner på og ørepropper i ørerne for at forsøge at få ro til at koncentrere sig.

I princippet arbejder vi også med clean desk og ingen faste pladser, men heldigvis har vi pladser nok på kontoret, så vi ikke behøver at gøre det. Og så gør vi det selvfølgelig ikke, for hvem gør det af lyst.

Der hvor vi boede før, havde vi fået anskaffet nogle skabe, måske 1,5 m i højden. Der havde man et skab hver, som stod for enden af og mellem bordene. Det måtte vi ikke i det nye. Det skabte fysiske og psykiske barrier, lød det fra de kloge hoveder, der fandt på det. Ja, for pokker - det er da hele idéen med dem - at skabe fysiske og psykiske barrierer i et helt åbent storrumskontor, så man kan få fred til at arbejde.

1 Synes om

Det er et helt nyt byggeri - kun to år gammelt: Skanderborg Fælled På mange måder en flot bygning og en god arbejdsplads, bæredygtig byggeri og alt det der. Men storrumskontorerne er ikke gennemtænkte. Ingen af mine kolleger trives med det.

22bnx1ur4fv88m9b_660_1000

1 Synes om

På mit gamle arbejde sad jeg lige hvor man går ud til kantinen. Gæt hvor mange gange i løbet af en dag jeg blev forstyrret… mange går nemlig og nynner for dem selv eller knipser med fingrene eller andet.
Vi havde på et tidspunkt nogle ude som skulle give et bud på en anden indretning, og de sagde, at de kunne se hvor mange gange vi løftede hovedet i løbet af den tid de observerede os.

Princippet om ikke at have en fast arbejdsplads gælder i øvrigt hele huset. Jeg har tit tænkt på om ikke jeg skulle prøve at sætte mig op ved siden af borgmesteren en dag :muhaha:

6 Synes om

Jeg har i hvert fald her i sommers lært, hvor vigtigt det er, at indkøberne har ret info …
Vi skulle have repareret speciallift hos en borger. Styreboks er i stykker, på alle papirer står der X firma forhandler den, så depot bestiller glad en styreboks hos x …
3-4 uger senere giver x så besked om, at det da slet ikke er hos dem vi kan købe styreboks, men det er y som nu forhandler dem, bare så for at få den forkerte styreboks hjem i første omgang, fordi de nu har fået nye numre af at skifte leverandør … kors altså!
Det tog 10 uger at få den rette styreboks hjem! :besvimer:
Fordi der ikke lige var en korrekt opdateret forhandler-liste … :doh:

Jeg stemmer HELT for at alle, som sidder med den slags opgaver har eget kontor og ro omkring sig :tihi:

Her sidder vi en 7-8 stykker på hvert kontor, så vi jo rigtigt kan “team samarbejde” om borgerne og nedbryde de faglige grænser, uddele erfaringer og viden om de svære borgersager og give konstruktive indspark.
Når man sidder opdelt på cpr-numre har man jo nogle borgere til fælles, og så kan man jo høre hvem der snakkes med i telefonerne, så man kan dele viden om borgerne - til borgernes bedste …

ja - det lyder jo super flot, ikke?

Bortset fra, at hvis to personer sidder og snakker om en sag, så forstyrrer det jo altså de 6 andre på kontoret! Og vi kan ikke alle 38 på denne etage bruge de samme to små mødelokaler konstant for at tage en 3 minutters drøftelse om en fælles borger.

Bare to-tre snakker i telefon, så venter jeg på at ringe ud, for det forstyrrer så meget, at jeg ikke kan høre det der bliver sagt i telefonen - det er jo halvdøve ældre mennesker vi skal råwe op i telefonerne. Ringer alles telefoner, så har jeg flere gange noteret mig nummeret og spurgt om ikke jeg måtte ringe op lidt senere, når der var ro på kontoret.

Nu ved jeg ikke, hvordan mit nye arbejdsmiljø bliver om 2 uger, men jeg håber ved gud ikke, at vi skal sidde 8 mennesker og råbe om kap i telefonerne - det er simpelthen ikke ordentligt over for hverken borgere eller medarbejderne.

Der er jo også den lille ting omkring persondata-forordningen.
Vi må jo reelt ikke dele data om borgerne med kollegaer, der ikke har brug for at vide det …
Men det er en umulighed at undgå, når man sidder på storrumskontorer! Og det er påpeget over for ledelsen, at vi dagligt kommer til at dele data om borgere med kollegaer, der ikke har brug for den viden … For ellers kan vi ikke snakke i telefon med borgere og pårørende, vende en sag med kollega i samme rum eller lige give en besked … :confused: Yay!

Så hils fra hans tidligere elev - Jørgen er folkeskolelærer oprindeligt.

Burde den arbejdsmiljø-snak ikke få sin egen tråd? @galath

3 Synes om