Årets havetråd 2017

I går brugte vi et par timer i haven i kampen med pikstenene…

Så langt nåede vi…

Så mange sten pillede vi op…

Og så meget mangler vi :surrender1:

Vi har lige fundet en pose havegødning i skuret.

Kære havekyndige - hvor længe må kattene ikke komme ud efter vi har brugt det?

[QUOTE=Lykke;1312546]Vi har lige fundet en pose havegødning i skuret.

Kære havekyndige - hvor længe må kattene ikke komme ud efter vi har brugt det?[/QUOTE]

Jeg har aldrig tænkt over at det skulle være et problem.
Principielt ville kattene jo kunne træde i noget og derefter slikke det i sig, meen en sundhedsrisiko; hmmm tror jeg ikke der er.
Hvad med om I strør det inden der er lovet en ordentlig skylle, så kommer både gødning i jorden og pusmisserne er vel ikke ude i regnen (det er vist kun mco der gider være ude i regnvejr)

netdyrlægen skriver dette 404

[QUOTE=HolmeInc;1312547]Jeg har aldrig tænkt over at det skulle være et problem.
Principielt ville kattene jo kunne træde i noget og derefter slikke det i sig, meen en sundhedsrisiko; hmmm tror jeg ikke der er.
Hvad med om I strør det inden der er lovet en ordentlig skylle, så kommer både gødning i jorden og pusmisserne er vel ikke ude i regnen (det er vist kun mco der gider være ude i regnvejr)[/QUOTE]

Bobbere og langhårede briter ved jeg også gerne er det :wink:

Men go ide - de kan jo bare være lukket inde mens det regner.

har købt så’n en 4i1 dims fra jemogfix til en tusse…buskrydder, græstrimmer (har jeg i forvejen) og det væsentlige …teleskopgrensav og - hækklipper…
har i årevis høstet naboens brændenælder med et trimmersystem fra bessertrim …det koster ca en 50’er hver gang - i trimmere that is - genialt til langt græs, men dyrt i drift til kraftigt ukrudt…
da jeg fik samlet den der 4i1 ting fik jeg den idé at prøve nælderne med hækklipperen, den kan vinkles i stort set den vinkel man skal bruge…og den er goooooo til nælderne …selvfølgeligt kan buskrydder klingen bruges, men det tager 1½ evighed

Brændenælder er helt bestemt noget en vis herre har skabt. Hader dem big time, traumeoplevelse fra jeg var lille… det var ikke den store gryde jeg faldt i…
Lyder som et godt stykke kram :wink:

I dag havde jeg Ane/Kasse på besøg, og vupti:

Et lille billede af en af vores kaprifolier.
Vi har lavet en lille portal ind til vores have (den del der ikke er indhegnet). Lige nu blomstrer kaprifolien og giver en skøøøøn duft.

[QUOTE=DK Lindvig;1312593]Et lille billede af en af vores kaprifolier.
Vi har lavet en lille portal ind til vores have (den del der ikke er indhegnet). Lige nu blomstrer kaprifolien og giver en skøøøøn duft.[/QUOTE]

Fantastisk smuk :hjerte:

Og sådan ser Lykkes have ud, når hun ikke ligger ned og tager billedet :stuck_out_tongue:

Jeg har selv været med til at pille sådan en hel gårdsplads (nå ja, en lille en af slagsen) op. Det var hårdt!

Det går så godt med div. ting jeg fik plantet - tomaterne og agurkerne er blevet vildt store og er allerede godt igang med at sætte tomater & agurker. :tihi:

Den største agurk

de andre er samme størrelse som denne.

Fra haven :savle:

Er der mon nogen der kunne tænke sig knolde fra Stor liljekonval :?

Fik slået mit gamle ferskentræ ihjel sidste år, og plantede et nyt; havde forventet at der gik et par år før det gav frugt, men i år så det sådan ud, efter en kraftig udtynding i de afsatte ferskner:

Grenene er slet ikke kraftige nok til frugt i de mængder - de vender normalt den modsatte vej - så nu har det fået en radikal beskæring, i håb om at træet på et tidspunkt når en dimension, der passer lidt bedre til ambitionsniveauet… :høhø:

Her sker der stadig noget i haven - lige så stille :slight_smile:

Og så: hvad er det?

I fjerner alt, eller hvad?

Her står den vist på hækklipning i weekenden. Ikke noget jeg sådan rigtigt ser frem til. Jeg har sådan set ikke noget imod at klippe hæk, men jeg er bange for, jeg ikke kan få det til at se ordentligt ud med min håndklipper. Og at ryggen siger fra på et tidspunkt.

Måske skal jeg håbe på, at en af mændende her omkring, som har gadgets og maskiner, får ondt af mig og klarer det på 10 min. med motorklipperen :høhø: Jeg fik i det mindste klippet toppen af naboens hæk i går. Det lovede jeg hende (uopfordret), at jeg ville, så hun ikke skulle bekymre sig om hegnet. Særlig kønt blev det ikke, men hun må jo rette det til på sin side, hvis det ikke er til at holde ud at se på.

[QUOTE=galath;1313310]

I fjerner alt, eller hvad?

Her står den vist på hækklipning i weekenden. Ikke noget jeg sådan rigtigt ser frem til. Jeg har sådan set ikke noget imod at klippe hæk, men jeg er bange for, jeg ikke kan få det til at se ordentligt ud med min håndklipper. Og at ryggen siger fra på et tidspunkt.

Måske skal jeg håbe på, at en af mændende her omkring, som har gadgets og maskiner, får ondt af mig og klarer det på 10 min. med motorklipperen :høhø: Jeg fik i det mindste klippet toppen af naboens hæk i går. Det lovede jeg hende (uopfordret), at jeg ville, så hun ikke skulle bekymre sig om hegnet. Særlig kønt blev det ikke, men hun må jo rette det til på sin side, hvis det ikke er til at holde ud at se på.[/QUOTE]

Ikke helt, men vi tynder en heeeeel del ud. I stykket vi er i gang med var der piksten og et par bede. Det laver vi om til græs og et bed.

Er det en fjollet vinkel eller har I gravet en masse jord væk?

Lå og daskede i min have.
Nede ved min sø med udsigt til sorte liljer og blå himmel

Fantastisk røde roser… meget flottere i virkeligheden end på billedet

Bagerst Barkarole, forrest Black Magic