Årets havetråd 2018

De to, jeg fik af dig, klarer sig i hvert fald fremragende her på matriklen, og de har aldrig set en dråbe gødning. Begge har blomstret og sætter masse af nye blade.

1 Synes om

WAUW :heart_eyes:

1 Synes om

Enig - jeg har en stenbræk, som jeg nu af flere omgange har forsøgt at fjerne - gravet hvad der i min optik var “alt” op.
Den står i år, større end nogen sinde før… :face_with_raised_eyebrow:

4 Synes om

Øv :frowning_face:
Købte en ny Klematis for et par måneder siden, plantede den og har passet og plejet den efter alle kunstens regler … i går morges stod den så flot og fin med de første blomster, i dag ser den sådan her ud:

Ranken yderst til højre døde for en uges tid siden, jeg havde bare ikke lige fået den klippet af … kan den have en betydning?

Jeg tror det er varmen… står den i solen

Nope, den får tidlig morgensol og så igen den lille del aftensol der trænger igennem træerne …
Hvis det var varmen, ville den vel friske op igen ved at blive vandet?
Det gjorde jeg med det samme jeg så hvordan den hang med både blade og blomster, men den ser lige så ynkelig ud nu, flere timer senere …

Det kan tage tid… min far vander to gange om dagen mindst

1 Synes om

jeg ved med klematis at de drikker meget vand, de er meget sultne ift. gødning, og de er heller ikke begejstrede for at få sol på rodhalsen… det er umiddelbart hvad jeg kan bidrage med.

Jeg tror bare jeg ville klippe den døde af og så se om resten ikke overlever.

1 Synes om

Mit bud er også vandmangel - plantet for et par måneder siden betyder typisk begrænset rodnet, og så skal de dæleme ha’ meget vand for at overleve den sidste måned.
Tørkeskader kan vise sig meget akut - så jeg ville voldvande et par dage, og se om den retter sig…

Jeg synes ellers jeg har været over den med vandkanden, men nu får vi se, om den kommer sig …

Hmmmm… Har du mosegrise…?

Det tror jeg ikke … har ikke set tegn på det (har haft dem i en anden have)

det skal selvfølgelig ikke overgøres så den bliver for våd… så rådner den… det dør den også af.

1 Synes om

Er gået igang med et større Georgine Gearløs projekt i haven.
Bamserne skal have noget mere vand at lege med; that’s my story and I’m sticking to it!!

Dette er min inspiration

Så endelig efter et par års væven frem og tilbage hvordan jeg ville lave det, gik jeg i dag i gang med selve grave arbejdet.
Jeg stikker greben i min knastørre lerjord; tænk beton :open_mouth: og der åbner sig hjemmet til ca 1 trillomilloiard myrer og deres æg og deres larver og og og.
Bedet havde set lidt træls ud, men jeg troede det var varme og tørke; det var så fordi de små sataner fuldstændig havde undermineret det :venter: :nix:

Så jeg gik i gang med at grave deres byggeri helt væk, spulede resterne med dem hårdeste vandstråle jeg kunne lave og da vandet var sunket fik det lige ca 100 gram stødt kanel.

Hvis de ikke fatter at min have er off limits for myrer, så er de fisme dumme!

Så nej jeg har ikke en meget eksotisk jordart i min have; det er kanel… :s:

Byggeprojektet udsat tiæ i morgen når jeg har set om de små entreprenører er flyttet ud af min have.

3 Synes om

Et par af mine hortensiaer lå næmest slapt hen ad jorden, da jeg lige før var ude at fodre fugle. Babu-babu, nødvanding. Og det er altså planter, der burde være rodfæstede nok til at klare sig selv. Under normale omstændigheder …

jasminen

7 Synes om

A post was merged into an existing topic: Havens fugle

Den sidste rhododendron blomstrer, hylden blomstrer, stubben skyder - det gør den anden også…

2 Synes om

Hvad er det for en stub? Skuddene ligner dem, der kommer på min stub. Og som skal fjernes hele tiden :frowning:

Er der nogen af jer, der har oplevet af have en masse spindelvæv på jeres planter og træer i år? Jeg faldt lige over denne artikel i DR, og jeg er ret sikker på, at nogle af dem har fundet vej til min have. Jeg har netop studset over, hvad det var for noget sjovt spindelvæv, der var på flere af planterne :worried:

1 Synes om

det er en poppel