Årets havetråd 2018

Men er det normalt, at der kommer blomster i på denne årstid? Det kan jeg altså ikke huske at have set før, men min begrænsede erfaring er jo nok ikke et pejlemærke for noget som helst :slight_smile:

Det sker ofte, når vi får varme perioder i efteråret. Mange planter som ikke burde gøre det blomstrer nu. :slight_smile: No worries. :slight_smile:

1 Synes om

Jeg havde mit rosenprojekt fremme i dag for at se, hvordan det gik med dem. En enkelt var gået til i mug, men 7 ud af 8 er vel heller ikke så galt. Det SER da lovende ud, ikke?

Jeg er simpelthen så overrasket :slight_smile: Glædeligt, selvfølgelig. Jeg har vist ikke gjort ret meget rigtigt, årstiden er ikke den helt rigtige, og de stod alt for tillukket de første 14 dage. Men min mor siger godt nok, at den er usædvanligt hårdfør. Jo mere hun klipper den tilbage, jo mere vokser den :slight_smile:

8 Synes om

Jeg tror snart, jeg må til at finde mig et haveforum et sted - inden jeg fylder forum her op med havehistorier og -billeder :ups: MEN - nu har jeg altså lige taget det smukkeste billede af Queen Elizabeth, som jeg synes, jeg må dele.

Lidt mere QE - denne gang dog i en vase indendøre. Men kun fordi de sad for enden af en gren der lå hen ad jorden og blev væk i græsset.

5 Synes om

Jeg elsker at du deler de billeder :smiley: Lige nu undvære jeg jo have - har “kun” min mors at gå og kigge på …
Haveplaner er så svære at lave, når ikke man har præcise havemål, så jeg nyder at se andres fine planter og haver herinde :smiley:

1 Synes om

Diana mener ikke, det er Queen Elizabeth, og jeg ved det jo ikke. Så nu kalder jeg den bare Queen X fremover :rock:

3 Synes om

Det er godt, Pia. Jeg vil jo ikke skræmme nogen væk ved at give indtryk af, at der er mere have end katte herinde :slight_smile:

1 Synes om

Personlig er jeg absolut ikke havemenneske, men noget af det jeg synes der er så hyggeligt her på kattegale, er netop at vi ikke kun snakker om katte. Og ved at vi ikke kun snakker om katte, lære vi også hinanden bedre at kende, ser flere sider af hinanden, det kan jeg godt lide og det giver en god stemning. :smil: Og jeg følger endda med i jeres havetråd, for jeg skulle jo nødig gå glip af noget. Jeg tjekker den bare ikke så grundigt som katte- og tanketrådene. :grin:

2 Synes om

Jeg har en lillebitte have og absolut ikke grønne finger, men syntes det er dejligt og hyggeligt (og lærerigt) at følge med i denne her tråd.

Det er som @Enki skriver en god måde at lærer lidt mere om hinanden og blive lidt klogere.

Så fortsæt endelig alle sammen :sunny::smil:

2 Synes om

Hvis du finder et haveforum, så ser vi dig jo aldrig igen :stuck_out_tongue:

Og bare roligt. Jeg er ikke på noget baby-forum, så jeg skal begynde at poste i vildskab om et andet emne end katte :hoho:

3 Synes om

Jeg mener også at have købt en tilsvarende rose, som Queen Elizabeth (for et par år siden) … er den fra Bilka?

Nej, den er fra Rema :slight_smile: Og jeg kan jo ikke se, om det er sådan én eller ej.

Til gengæld ved jeg, at den har været underernæret, både hvad angår vand og gødning, og jeg synes, det ser ud, som om de seneste to knopper, der er ved at springe ud nu, er helt anderledes. Måske er det bare indbildning, men jeg har faktisk tænkt på det, allerede inden Diana satte spørgsmålstegn ved stamtavlen - at de fx ser meget mere lyserøde ud :slight_smile:

Nu må vi se, hvad der sker med den til næste år, når den er etableret og får næring nok.

2 Synes om

Der er sååååå lang tid til foråret. Så er det godt der så småt er gang i løgudsalget diverse steder så man kan købe sig til lidt. Just waiting for the post. Er de ikke bare fine. Forsøgte også at købe en anden iris i meget mørkelilla farver, men der var en der snuppede de tilbageværende for næsen af mig :hmpf:

4 Synes om

Paradisæbletræ i efterårsgevandter.

3 Synes om

Besøgte Gartneriet Spiren igår, hun åbnede sin sæson
… uhhhhh det er SÅ farligt at besøge hende, avavavavav i pengepungen. Men hey, jeg havde altså ingen juleroser, kun påskeklokker. Det var jeg jo nødt til at lave om på ikke sandt :wink:

5 Synes om

Årets sidste (tænker jeg) Ingrid Bergman :heart_eyes:

7 Synes om

Hvor er hun bare smuk. Det er en af de eneste roser jeg bare ikke kan få til at lykkedes. Min mor har de flotteste kæmpestore og kraftige INgrid Bergmann roser, min svigermor ligeså. Jeg er nu på min 3 indkøbte. De er bare alle noget skravl, og på ingen måde i nærheden af de livskraftige roser der er hos min mor og svigermor. Kan ikke lade være med at tænke om den nutildags Ingrid Bergmann er en lidt anderledes genetisk sort sammenlignet med førnævnte :thinking:

Altså, jeg kan ikke huske hvornår jeg købte min, men indenfor de sidste 5 år … så deeet :wink:
Jeg gør intet særligt for at holde den i live … den bliver klippet ned om foråret, får vand i tørkeperioder og det er det … måske et skvæt gødning (Substral-agtig … one size-fits all) et par gange i løbet af sommeren … måske ikke :sunglasses:

Måske er der vejen - ikke at passe dem ret meget :tihi:

Jeg er fx bedre til at holde pelargonier end svigermor, fordi jeg hele tiden glemmer dem…

3 Synes om

Bladene på Parykbusken lige nu …

10 Synes om