Årets havetråd 2018

Er de ikke smukke?

11 Synes om

er ved at pille en udgået clematis ned …sammenvokset med 2 vinstokke …ca 15 m lang …formentlig vinen der har taget for meget lys fra den …

2 stk. træer/buske plantet - OG SÅ ER MIN TELEFON DØD, SÅ JEG IKKE KAN FOREVIGE DEM! :hmpf:

For det skal selvfølgelig være lige nu! :rock:

Men sikke en hovedpine jeg fik af at gå derude i den stærke sol :uha:

1 Synes om

Systemet har nok ret - jeg fylder for meget. Jeg burde bare lave en tråd, der hedder Ingrids havetråd 2018. Men jeg havde virkelig aldrig troet, jeg kunne blive så glad for at have en have :slight_smile:

Buskene ser ikke ud af meget på afstand:

Lidt mere, når man kommer lidt tættere på:

Og så nær på. Først magnolie med store knopper (jeg kom selvfølgelig til at knække den største af dem af :dokdok:), og så paradisæble med fine, røde grene og også masser af knopper.

Jeg benyttede den overskydende jord til at lave noget, man med lidt god vilje måske kan kalde topdressing af græsplænen. Når jeg har jord, fx også gammel krukkejord, hælder jeg det i de værste huller derude. Så må vi se, om det hjælper - eller om det bare gør plænen endnu mere ujævn. Selv om det nok ville være svært …

6 Synes om

Det skal nok blive fint Ingrid :sun_with_face:

1 Synes om

Se lige hvad jeg har fået til min lille have! :smiley:

Nu mangler jeg bare græsplænen :tihi:

9 Synes om

rådyrene har ikke ædt påskeliljerne i år…
og de andre som jeg aldrig kan huske hvad hedder kommer lige om lidt

Påskeliljer sat sidste år… Ved ikke helt hvad jeg synes :thinking:

2 Synes om

For et par år siden købte jeg også den helt udfyldte slags. Syntes de var pæne på billedet, men dels havde de svært ved at holde hovedet oppe pga de simpelthen var for tunge og så kom de kun to år og aldrig siden.

Jeg kan godt lide dem på billeder men i min have er de ikke så gode

Købte mig for 100 kr blandede akelajer i går. Skal så bare lige finde en plads til dem :grin:

4 Synes om

Jeg er lidt af samme opfattelse. De var så pæne på billederne… men jeg synes ikke helt de lever op til udseendet i virkeligheden.

Mine vælter også … suk

1 Synes om

Se lige her hvem der slet ikke var død alligevel. Blomstrer åbenbart bare sent. De 2 andre døde er heller ikke døde alligevel, de sender en masse blade afsted lige nu. Så kommer der forhåbentlig blomster i dem næste år

5 Synes om

Jubii jeg har for første gang købt planter til min have. Her er det to blåbærplanter :slight_smile:

I Kristi himmelfartsferien kommer mine forældre, og så skal hele haven lægges om, så indtil videre arbejder jeg kun i krukker osv.

5 Synes om

Her er et hjørne af haven, så I kan se, hvorfor der skal ske lidt :smile:

2 Synes om

Det bliver spændende Trine, husk “før og efter” billeder :sunny:

Haha ja jow der er muligheder :wink::grin:

Glæder mig til at følge med i dit omlægningsprojekt!

1 Synes om

Tjaaaa - i det mindste behøver du ikke runde byggemarkedet, for at få inspiration til valg af fliser… :open_mouth: :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Synes om

Ja, husk før og efter-billeder, Trine! Det er så tilfredsstillende at kunne sammenligne :slight_smile:

Har du lagt planer for, hvad du vil?

Så skal der plantes roser :sun_with_face:

4 Synes om

Jeg fik gjort terrassen sommerklar i går. I ved rense flisefuger for ukrudt, tømme kapilærkasser, feje etc. etc.

Nu mangler jeg bare lige at en trailer gider fylde sig med den rodebunke til højre i billedet. Trailer kommer i morgen, kan godt være den ikke selv fylder sig op… :wink:

Noget øm og træt blev jeg, men pænt blev det.

2 Synes om