At være eller ikke at være

pluspige i tøjstørrelser!

Siden jeg fik konstateres diabetes 2 i sommers, har jeg tabt mig 16kg. Det er jeg rigtig glad for og stolt over, men det har givet mig et problem. Jeg er pt stagneret i vægt på de 92kg, og jeg har fået det problem, at “storpige-tøj” bliver for stort, men almindelige tøjstørrelser bliver for små.

What to do? Har nogen et godt råd? :slight_smile:

Gå i genbrugsbutikker? Eller lære at lægge tøj ind :slight_smile:

1 Synes om

Det er bestemt en mulighed :slight_smile:

Den sparsommelige jyde dukker også op, idet jeg gerne skulle længere ned i vægt og derfor ikke har den store lyst til at bruge en formue på tøj :wink:

Bid tænderne lidt sammen (igen / stadigvæk) og åbn en pose med tålmodighed :slight_smile: Vægten skal nok rykke igen om lidt, kroppen tager bare lige en pause inden den vil slippe mere :slight_smile:
VH
Susanne

2 Synes om

Det skete for mig i sidste uge. Der tabte jeg intet og tog intet på. Jeg er nede på 99kg (har tabt ca 30kg siden maj sidste år)

2 Synes om

Ellers brug en smule på få stykker tøj og brug det som overgangstøj.

1 Synes om

Åh, jeg gør mit bedste - det gør jeg virkelig :slight_smile: Lige nu er jeg dog ude i praktik på en skole, og trangen til at være “ordentlig” i tøjet er virkelig stor. Specielt fordi jeg ved, at der muligvis bliver et barselsvikariat ledigt, som jeg muligvis gerne vil have.

Krop - kom i gang, do!

3 Synes om

Hvor er du sej! :smiley:

Mange tak ^^
Det er du osse

Hvor er i seje begge to - stort tillykke med det flotte vægttab :thumbup:

1 Synes om

Jeg har dog stadig ca 40kg tilbage før jeg rammer mit vægtmål

Jeg købte tøj fra England det passede lidt bedre i størrelsen da jeg selv var plus pige og var igang med at tabe mig - smed 30kg via. LCHF (kun via. Kosten ingen motion) på 7mdr - efter jeg fik konstateret PCOS i 2015 og gik så All in på kosten i 2016

Min erfaring er man må bide lidt i det sure æble, og bruge noget tøj som forsat er lidt for stort i perioden…

Skal lige se om jeg kan huske hjemmesiden - ellers er der også Ellos som har stort tøj til ok priser.

Denne side: https://www.yoursclothing.co.uk

Yours kan jeg også anbefale. Og så Føtex, bilka og kvickly. Til at betale og fås i et utal af størrelser. Jeg er 46 for neden og 48 for oven

1 Synes om

Føtex/Bilka har jeg købt en del bukser hos. Godt nok ikke bomuld som jeg foretrækker, men behagelige at have på, og for 150 kr pr par. Der køber jeg også underbukser, i bomuld, kan ikke huske præcis hvad de koster, men mener de ofte er på tilbud til 2-3 for 50 kr. Og hvis jeg kan være i det tøj, så kan jeg ikke forstille mig andet end at det kan du også, da du vejer meget mindre end jeg gør. :ok:

Jeg køber stort set alt mit tøj hos enten Dorothy Perkins eller Marks & Spencer. Det meste af tøjet hos dem fortsætter simpelthen bare i størrelserne op til omkring str. 52, så de skelner ikke så meget mellem “almindeligt” og “plus”.

Samtidig har de stort set altid en eller anden form for tilbud og ret billig fragt :smiley:

  • og så tillykke med vægttabet. Det er superflot :tada::tada: