Balsam til tør pels

Muffe har pelsen fra helvede. Den er tør, ulden og knudrer nemt. Det har hjulpet gevaldigt på den, at vi sørger for meget fedt i foderet, og han får ekstra olie på sin natmad. Men her i frosten bliver den alligevel knastør og endnu sværere at rede ud.


Vidunderet efter sin frokost

Kan nogen af jer anbefale en god spray balsam eller lignende?

At smide ham en tur i bad er ikke en mulighed, da både Rune og jeg er glade for vores liv og lemmer :wink:

1 Synes om

Jeg synes den generelle antistatiske (den blå) spray fra Ann-Dorrit hjælper en del? Jeg har dertil sådan en anti-tangle en, som jeg brugte til Diego i sin tid. Jeg kan lige prøve at tjekke senere hvad det er den hedder.

1 Synes om

Bi-Phase og Absolu, gætter jeg på?

Vi har begge to og bruger Absolu, når han har trælse knuder (medmindre de er saksen værdig, han filtrer jo på ingen tid).

Jeg troede egentlig Bi-Phase kun var antistatisk, havde ikke tænkt på den til tør pels :slight_smile:

Bi-phase, ja. Absolu nej. Det er ikke et Ann-Dorrit produkt :slight_smile:
Biphase er heller ikke andet end antistatisk, så vidt jeg ved, men der er sådan en eller anden sammenhæng mellem tør og antistatisk der får dem til at knudre mere, synes jeg? :slight_smile:

Bruger den blå og hvide spray til tør bimse pels :relaxed: Fungere fint her i hytten.

absolu er da et ann dorrit produkt, den er fra anju og er ret god til knuder
vores absolu er da købt hos ann dorrit

http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/Anju/mcpetshop-anju.htm

Jeg læser det som den Eva har ikke er fra Ann Dorrit :slight_smile:

1 Synes om

Jeg smuttede lige ind på Ann Dorrits side. Der står faktisk, at Bi-Phase er til filtret pels, men også er antistatisk. Så den er da et forsøg værd :slight_smile:

Tak :slight_smile:
Vi bruger den til bimserne, men kun fordi de bliver super statiske. Har ikke oplevet, at deres pels har føles tør.

2 Synes om

Nemlig, det er ikke det produkt, der hedder Absolu og det er ikke et af Ann Dorrits produkter heller :slight_smile:

Lige for at opdatere: Vi endte med at købe en jojoba balsam fra Anju hos Ann-Dorrit.

Den virker lige efter hensigten! Selvom det kun er en gang, vi har brugt den på ham, så er der en hel tydelig forskel i pelsen.

4 Synes om