Besøg af (vild)kat

Enig, den burde indfanges. Nu går den jo også rundt med et sår på poten. Aner ikke hvor den holder til. Og med mange fritgående, ejede katte er det meget svært at sætte en fælde op.

1 Synes om

Jeg er helt enig, Vivian. Når den kan lave så slemme skader på en voksen person, så skal den indfanges og aflives. Som du skriver, hvad nu hvis det var et lille barn - der tromler hen imod den, og den føler sig truet! Bare tanken er jo lige til at få gåsehud af!

1 Synes om

Det var nu svar til Jim, der skrev den var en vild kat, kalder det selv en vild kat selvom det reelt er forkert.

2 Synes om

Et dyr i panik er farligt. Om det er hest, hund kat eller andre dyr. Det bedste ville være at den fik tjekket poten. Det er dog nok ikke muligt at fange den lige foreløbig. Den kommer nok ikke igen.

God bedring med alle sårene.

7 Synes om

nu skrev jeg netop vild kat i stedet for vildkat…og jeg gentager gerne mig selv når jeg siger at det er normal adfærd for ethvert dyr der er trængt op i en krog …imho kan katten ligeså godt være en tam, der panikker

9 Synes om

Uha, det var en slem omgang, rigtig god bedring til dig :kram:

1 Synes om

Jeg nævnte jo at jeg blev bidt af Nora for et par år siden, og Nora er en racekat der har boet hos mig siden hun var 12 uger. Grunden var at hun var kravlet op i en vinplante på vores terrasse og havde fået sin halespids viklet rundt om en gren. Hun sad altså fast og var skrækslagen, så da jeg ville hjælpe hende ned, anså hun også mig for farlig og bed mig meget eftertrykkeligt flere gange. Og ja: Normal adfærd for en skræmt kat.

7 Synes om

Av av - god bedring :kram:

1 Synes om

Uha, Louise. Det var da en skrækkelig oplevelse :troste: Jeg håber, du hurtigt kommer over det igen, og at Primcillin virker, som det skal.

Lige som Jim og andre tror jeg ikke, man kan udlede noget om kattens temperament af episoden. Jeg tror ikke, man kan udlede andet, end af den var trængt op i en krog og skrækslagen. Når flight er udelukket, må det jo blive fight.

6 Synes om

AVS for nogle bid du har fået :cry: Rigtig god bedring :kram:

1 Synes om

Fuldstændig som forventet virkede Primcillin ikke, og min hånd hævede, og jeg føler mit lidt utilpas og har følelsen af let feber.
Fik en akut tid ved sygeplejersken i lægehuset i dag. Blev sendt derfra med Bioclavid - det rigtige antibiotika - e slynge til armen, besked på at holde den i ro og en tid til ny blodprøve i morgen, så de kan holde styr på mit infektionstal, som er forhøjet, dog uden at være kriminelt…

:kram:

3 Synes om

Øv altså. Håber Bioclavid så kan slå det ned…

2 Synes om

Sikke noget juks, Louise :frowning: Jeg håber, den rigtige slags virker hurtigt.

3 Synes om

Av av god bedring til dig :blomst:

2 Synes om

Rigtig god bedring :slight_smile:

1 Synes om

God bedring

1 Synes om

God bedring :kram:

1 Synes om

Testen ved lægen i torsdags sagde at infektionstallet var faldet, heldigvis.
Slyngen skal bruges efter behov som hjælp til at holde hånden i ro, og til at undgå at jeg svinger for meget med armen når jeg går. jeg skal selv mærke efter hvornår det giver mening at bruge den.

I dag er jeg godt øm i arm og hånd. Kan ikke rigtig lave noget husligt så kom til at sidde lidt for længe ved PCen og med iPad. Det kan mærkes, de små bevægelser irriterer mere end man skulle tro.

Hævelsen er dog heldigvis næsten væk i hånden. Overarmen er nu pænt grøn og gul.

6 Synes om

Godt at høre at det går fremad :smil:

4 Synes om