Bule i panden

Mister har fået en bule i panden, mellem øjnene, og så lidt længere oppe.

Hans adfærd, appetit, vokale klagesange osv er som de plejer.
I går tænkte jeg: Han plejer da ikke at have sådan en hovedfacon. Til i dag er bulen så vokset.
Jeg har været ved at mærke på den, og den er lidt øm, men ikke mere end at han siger et miv og så stopper jeg selvfølgelig.
Den er relativt skarpt markeret i kanten, og virker en anelse blød i midten. Jeg kan intet sår se.

Først var min frygt en byld: Talte så med overboen der nævnte at det jo også kan være en regulær bule, fordi han kan have stødt hovedet ind i noget.
Har heller ikke observeret at hans kulle have lavet noget der kunne udløse en byld.

Eftersom han - bortset fra ømheden - er som han plejer vælger jeg at observere og se an.
Har været hjemmefra i nogle timer i dag, og den bulen er ikke vokset.

Vil bare lige dele det med jer, og høre jeres tanker på katte og buler i panden.

Hvordan går det med bulen?

Kommer de udenfor? Det kunne måske være et bistik? Jeg så altså en bi ude i haven den anden dag, selv om det ikke lige er bivejr endnu - men stadig er bifrost, haha :slight_smile:

Bulen er uændret siden jeg skrev dette opslag i lørdags.

Mister har endnu ikke været helt udenfor i løbegården, jeg skal dog ikke udelukke at kan være kommet noget ind når Stine har været ude.

Hans almentilstand er fuldstændig normal - bortset fra at han er lidt sur på mig, fordi det gør ondt hvis jeg rører ham i panden :wink:
Jeg tænker at det nok er fra en slag, han gemmer sig ofte under radiatoren, så den kan han have slået hovedet ind i.
Og så løber han stærkt, så han kan godt have bumpet hovedet ind i noget.
Bulen sidder fuldstændig centreret i panden

Bulen viste sig at være en byld :frowning:
Der gik hul i dag, og jeg fik taget en smule pus ud, og nu er det bare tynd, rødlig væske der kommer ud.
Såret er 3-4mm.

Har selvfølgelig talt med dyrlægen - når der ikke kommer pus ud, Mister er i velbefindende og jeg ved hvad jeg skal kigge efter, så mente de at jeg kunne klare det med lidt Klorhexidin, så det skal købes i eftermiddag.

Har talt med forsikringen - den er nytegnet og jeg har karenstid på sygdom men ikke ulykke.
Sagde det som det er, at jeg ikke aner hvad der er sket, men at det højest sandsynlig er Stine der har haft gang i sømposen. Og så er det et uheld, og forsikringen dækker :relieved:
Der er oprettet en sag - men så længe dyrlægen ikke mener at det er nødvendigt at han kommer derud, så er det jo meget godt.

Sidder helt og ryster lige nu - hader at have syge dyr.
Og Mister vil ikkg m ig lige nu, det gør jo ondt når jeg rører ham i panden :frowning:

1 Synes om

1 Synes om

Nåer stakkels lille mand, det er da træls men godt det ikke var noget værre.
Forstå godt din reaktion når man har haft “rigtig” syge misser så kommer frygten alt for hurtigt frem, stor kram fra mig :kram:

1 Synes om

Tusind tak…

Lige nu ligger han i kradstræet og sover :heart_eyes_cat:

1 Synes om

God bedring til Mister :hugs:

1 Synes om

Tak Eva

1 Synes om

Avs da, ja det gør ondt med sådan en byld.
God bedring til Mister :kram:.

1 Synes om

Mister takker

Fik tiltusket mig mulighed for at tilse såret (Lokke ham hen, og så holde ham kortvarigt)
Der hvor bulen var virkede det ikke længere blødt - og såret virkede tørt :slight_smile:

8 Synes om

Her til morgen lå Mister i sofaen - hvor han vist sover de fleste nætter.
Jeg fik lov at nusse ham, og endda ae ham over panden, som er helt fin, nu skal såret bare hele.

Han nød at jeg nussede ham, lå og æltede med poterne :heart:
Har dog endnu ikke hørt ham spinde… Der gik dog også længe med Stine, og nu kan hun slet ikke holde igen :heart:

7 Synes om

Dejligt at høre :heart_eyes:

1 Synes om