Chili er officielt sukkersygekat :(

Vægttab og diabetes ved jeg ikke noget om. Men mht fedthalen/ryggen, så lagde jeg mærke til, at når Nobby havde en træls periode med maven, så blev hans ryg og hale fedtet. Det blev pænt lige så snart maven var ok igen. Så måske det er fordi hun generelt har det bedre :slight_smile:

Hvor er det dejligt at høre, at hun har det godt :heart:

1 Synes om

Når ens blodsukker kører godt, så er hårpragten (og mange andre ting) bedre kørende. Jeg hører nogle gange om hårkvalitet hos frisøren - hun nævner KUN noget, når jeg har haft en skæv periode hvor blodværdierne ikke er hvor de skal være! Og det er altså ikke fordi hun ved noget om hvordan det kører :slight_smile:
VH
Susanne

1 Synes om

Aha, jamen, det ville jo være skønt, hvis det var et så håndgribeligt tegn på, at hun har det bedre.

1 Synes om

Det lykkedes mig endelig at komme til at veje Chili den anden dag, og jeg blev en anelse skuffet. Hun har som ventet tabt sig, men kun 200-300 gram. Jeg troede, det var mere, for jeg synes, det er så tydeligt. Nu er jeg bange for, at jeg bare ser, hvad jeg gerne vil se. Og det hjælper jo ikke Chili.

Jeg ved selvfølgelig godt, at 200-300 gram skal omregnes til katteår eller noget … Så det er vel en ganske pæn procentdel af hendes kropsvægt. Desuden havde hun tabt sig 300 gram i løbet af det foregående år, så alt i alt er vi oppe på godt et halvt kilo.

Men der er lang vej (ca. et kilo) til 5 kg, hvis det er det, hun skal ende på :uha:

men hvem siger at det er 5 kg kun skal ende på?
Du skal passe på at hun ikke taber sig for hurtigt, hvilket hun jo heller ikke gør, men fokusere på om hun ser rask ud (pels, humør etc) og at hendes blodsukker er stabil.
De to ting er i min verden meget vigtigere end et tal :grinning:

1 Synes om

Nej, tallet er selvfølgelig ikke afgørende. Men det er det, dyrlægen vurderer, hun burde veje ud fra størrelse og kropsbygning m.m. Det er selvfølgelig et rundt tal, om man så må sige, men jeg bruger det jo også til at vurdere, hvor meget mad hun skal have. Der skal man jo tage udgangspunkt i, hvad hun burde veje.

Og selvfølgelig er det vigtigste, at hun ser ud til at have det rigtig godt.

1 Synes om