Concept for life-god eller?

Mon ikke det har med andre ting i posen end protein?

Tørfoder er meget processeret foder og der er forskellige tilsætningsstoffer i.

Katte er biologisk indrettet til kun at spise animalsk protein…

Brug en mus som ‘gold standard’

En voksen mus er ca. 64% protein og 24% fedt. De sidste ca. 10% er div mineraler - eks. calcium - og næringsstoffer.
Kun 1-2% af mus er maveindhold af plantedele.

Mus indeholder også omkring 70% væske. Katten er fra naturens hånd indrettet til at få væskebehov dækket via mad.

Så god kattemad: 80%+ animalsk protein (ca. 20% fedt - gerne mere).
Ingen planteprotein - eller under 10%.
Højt væskeindhold…og ja, det betyder vådfoder i en eller anden form.

Mus :grimacing:
Får dine katte mus? Er det på daglig basis eller? Evt suppleret med våd- og/eller tørfoder?

Ja, man skal altid se/føle efter kattens reaktion på det, godt du fandt en løsning med de 34% istedet for, det kan ikke have været rart med 3 katte med dårlig mave :pensive:

Sorry 35%

Purizon fra zooplus er et godt foder, som ikke er blandt de aller dyreste :slight_smile:

2 Synes om

Ja, nogle af dem får mus. De købes frosne :slight_smile:

Eks
https://www.hpreptiles.dk/shop/krybdyr/foder/frost-foder/mus/25-stk-medium-mus-8-15-g/

Det er daglig supplement til råfodring - og lidt dåse. Det er lidt forskelligt fra kat til kat hvordan jeg fodre…meget afhængig af hvem der vil spise hvad…

‘Indhold’ i mus er godt at bruge som rettesnor da en mus er optimal kattemad.

1 Synes om

Ofte hænger det, af hvad jeg har observeret hos folk, sammen med at dem med højere protein også er dem der kalder sig selv grain free/korn frie, og de bruger så istedet kartoffel, som en del katte får splatmave af.

1 Synes om

Det ville give bedre mening for mig også - højt indhold af animalsk protein i sig selv giver ikke tynd mave.

Nogle typer kød kan give problemer hos nogle katte - har eks en som ikke helt fungerer med oksekød…det er desværre i MUSH.

2 Synes om

Tak for alle jeres svar, nu har jeg fået en masse information at arbejde videre med :heart_eyes:

Umiddelbart tænker jeg at afprøve med de små poser og indføre (hvad jeg nu vælger) langsomt i deres nuværende kostbog ser hvad deres maver, pels og velbefindende siger til det :smiling_face_with_three_hearts:

Mange tak :yum:

Der en variant hos Mush der ikke indeholder okse, det tre varianter de har til kat kan ses her

1 Synes om

Oksekød er også det som jeg synes mine enten mindst kan lide og/eller er hårdest ved maven :slight_smile:

1 Synes om

Du har ret - tak :slight_smile: den lyserøde ser ud til at være uden…må lige teste igen - har dem alle tre i fryser…ville gerne hvis de lavede flere ‘rene’ varianter hvor der ikke var blandet kød fra forskellige dyr sammen

Det var da så lidt :slight_smile:
Ja det ville jeg også gerne, at de lavede mere med rene varianter.

1 Synes om