Damprenser - skal købes,men hvilken?

Jeg vil gerne have en damprenser til både mit eget badeværelse og til toilettet, hvor kattene har deres bakker.

Jeg tænker også damp bedre ville kunne holde evt. sygdomsudbrud nede, nu jeg her i løbet af 2018 får killinger i mit opdræt (håber jeg ihvertfald på).

De seneste dage, i decembers tanker, har der også været nogle som fortæller de bruger dem på trægulve.
Jeg har helt almindelige “klik gulve”, lyst træ og tro mig når langhårsbanditterne kommer ind fra haven, så hopper de over to måtter, således de får mest muligt havejord slæbt ind i stuen :dokdok:

Ser ud til at I bruger både på sæbebehandlede gulve, laminat, klikgulve og what not. Fint og så langt så godt.

Fra tidligere tråde om emnet, søgte på “damprenser” og fik 50 hit har dog ikke læst alle…, ser det ud til at specielt et mærke bliver nævnt tit “Kärcher”

Jeg har søgt mig frem til en “Kärcher FC 5 Gulvvasker”, som både kan støvsuge og vaske gulve i et hug og åbenbart også fint kunne bruges på trægulve da den ikke efterlader vand.

Men er en “gulvvasker” det samme som en “damprenser” - det er det vel ikke?

Hvilken model damprenser bruger I?

Jeg kender ikke den variant, der støvsuger også, men jo - jeg tror, at nogle forhandlere også kalder dem gulvvaskere. Fx denne fra Skousen. Den ligner efter min bedste overbevisning en helt almindelig damprenser, men bliver kaldt en gulvvasker. Den kan ikke støvsuge:

https://www.skousen.dk/hus-have/rengoering/gulvvasker/product/kaercher-sc-2-11/

Jeg tror nok, det er denne variant, jeg har. Der er flere forskellige, og det handler vist i bund og grund om størrelsen på vandtanken. Der kan være 1 l vand i min, og det rækker pænt langt, synes jeg.

Jeg er glad for min Kärcher. Jeg har prøvet en af de trekantede, der ligner en opret støvsuger. Den var jeg ikke helt så glad for. Men som sagt - jeg kender ikke dem, der også kan støvsuge.

2 Synes om

dem der kan suge har en separat beholder til snavset vand samt en vacuumpumpe…
de er en del dyrere, til gengæld er de anvendelige som bla tæpperenser
– skrevet med en Pjuske liggende på hånden –

3 Synes om

Damprenseren på dit link er magen til min. Tjek Harald Nyborg, der købte jeg min. Den var i al fald ikke så dyr som hos COOP.

1 Synes om

En gulvvasker og en damprenser er ikke det samme

Gulvvasker

Damprenser

Jeg tror jeg ville vælge en damprenser da den også kan bruges til andet end vaske gulve

2 Synes om

Jeg har en af de billige med trekant hoved og den fungerer fint. Dog er den tung, så havde jeg mere gulv (og dermed også plads til at opbevare) ville jeg have en med slange “støvsuger formet”

1 Synes om

Jeg har denne, den er super til rengøring, dog syntes jeg den er for kort i rørene og for lille en vandbeholder, overvejer at købe denne i stedet for, den har har min nabo købt, den har 2 vand beholdere, så det er nemmere at påfylde nyt vand under rengøringen og rørene er længere, så man kan gå mere oprejst under rengøringen

1 Synes om

Jeg har købt til min mor i HN. Men hvis man er medlem af Coop, kan man nogle gange få nogle gode priser. Det var nu helt tilfældigt, det lige blev det site.

Birgit - Vi har en Kärcher damprenser, vil du prøve at låne den nogle dage og se hvad du synes om den? :slight_smile: Den er god til skabe, døre osv. også.

Det tilbud siger jeg helt sikkert ja tak til!

Sender lige pb

2 Synes om

Så fik jeg mig endelig smølfet sammen til at låne den damprenser som @Eva_K har.
Det er en Kärcher 1 og den er helt fint til et hjem af min størrelse.

Og den smatter ikke med vand, så min bekymring vedr. mine klikgulve er gjort til skamme.

Nu er gulvvask ikke min favorit, men det er måske ligefør det kunne blive det med en damprenser i huset.

Der var også lige et par dørlister og skabslåger der fik en tur.

Jeg har tit tænkt når samtalen faldt på damprensere, at “slap nu af og så vask jeres gulve som vor moar gjorde det”. Og her på skrift tadaaa; jeg æder alle mine ord og tanker i mig igen. Kæft den er smart!

Vil ha’ vil ha’ :wink:

3 Synes om

@RuneS endte med at købe en 3’er eller sådan noget fordi der var mere for nærmest samme penge. Men det er ham der ved, hvad forskellen var :stuck_out_tongue:

2 Synes om

Min er også en 3’er. På denne side kan man se, hvad forskellen mellem de forskellige er:

2 Synes om

Det er så en SC2, som Birgit har haft lånt kan jeg se :slight_smile: Og at alt efter prisen ville jeg foretrække en 3 eller 4 med de funktioner de har :slight_smile:

Der var bud hos Proshop.dk i søndags og der kunne jeg købe en sc 3 premium til kr 1.111

Det var et par hundrede kroner sparet. Så købt og hentet i søndags.

Jeg har har så netop gennemdampet min stue, køkken, entre og gæstetoiletet som fungerer som kombineret kattetoilet og vaskerum.

Puha det var vist lettere åndssvagt at gøre det i middagsheden når der er 30+ grader udenfor.

Jeg er super glad for den model og selvom den ‘kun’ indeholder 1 l vand så klarede den alt ovenstående på en tank og der var stadig vand at tømme af.

3 Synes om

Og selv om man kommer til at skulle fylde den, er den jo klar på ca. 30 sekunder.

korrekt de der 30 sekunder var også et argument for at købe sc3 istedet for sc2.