December tanker

Øjjjj … jeg er træt lige nu og har ondt i ryg og skulder :surrender:
Men med dejlig hjælp fra ungerne, er jeg nået et godt stykke i dag :ok:
Nu skal jeg finde noget at spise og så står den på afslapning … det trænger jeg til

4 Synes om

Altid godt at være forud … ik’? :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Synes om

Jeg er allerede 2 dage bagud på min skrabekalender :wink:

I dag fylder min ældste søn 22. :flag: Det er ret vildt, synes jeg…

4 Synes om

3,7 kg hjemmelavet marcipan, blev det færdige resultat i år :rolleyes:

1 Synes om

jeg er tre bagud på min skrabekalender, har ikke noget kalenderlys eller adventskrans - akve mon det bliver jul alligevel… :wink:

til dig selv eller skal du dele med nogen? :wink:
Tænker hvis til dig selv, så får du en sød december og måske en anelse mavepine :slight_smile:

det er rent faktisk kattene som er bagefter, for der er 4 skrabekalendre:

1 til Blua
1 til Cookie
1 til Guliver (nej @anne_p jeg deler ikke med dig :wink: )
1 til killingerne (og mig :wink: )

2 Synes om

Jeg syntes virkelig ikke det er ok!!!
At killingerne skal dele er virkelig imod alle juleregler - afstiafsted med dig og køb 4 mere; alt andet er faktisk ret tæt på en eller anden form for plageri… :wink:

1 Synes om

Det er til hele familien samt venner, så det er faktisk slet ikke for meget :grin:

Nu skal vi kun sove to gange før kredsaften, med hygge samt gløgg og æbleskiver

1 Synes om

Ja, det er også for dårligt. Jeg er en meget dårlig mor :rolleyes:

1 Synes om

Ja nu er det jo @Eva_K og jeg der har lovet at købe ind. Vi blev enige om en sukkerfri og grøn jul. Så ingen slik eller kager eller gløgg; vi laver derimod nogle grønkålshakes og køber mandariner og andet sundt og nærende…

Jeg mener i hvert fald det var det vi blev enige om… Ellers må man jo møde op og se hvad vi blev enige om :stuck_out_tongue:

Kiggede lige på Kattens Værns hjemmeside - ikke fordi jeg skal have flere katte, men af nysgerrighed og så for at se billeder af dejlige katte. :heart_eyes:
Men af de vel omkring 75-80 katte, der søgte nye hjem var der kun én, der var lejlighedskat resten skulle til hus og have.

:klappe: Den tror jeg at ingen, der kender mig vil tro på! :klappe:

3 Synes om

Det var lige før jeg overvejede at køre den lange tur fra Hurup - bare for at opleve det :tihi: for dét ville alligevel være for atypisk dig :hoho:

Det skal du ikke tænke på har købt det til onsdag.
He he he

1 Synes om

Hos Dansk Dyreværn Århus er det også sjældent at der er rent indekatte.
Begrundelsen er at rigtig mange katte kommer ind som herreløse, hvor man på ingen måde kender baggrunden, og så vælger man at sige at det vil være godt med udeadgang. Hvis en udekat kommer ud i en lejlighed kan det skabe store problemer, og på den konto er der da også kommet katte retur til internatet,

4 Synes om

Hvis internatet reelt ikke kender kattens baggrund kan jeg egentlig godt forstå valget - hvis internatet vel at mærke giver sig tid til at informere om muligheden for indhegning af haven.

MEN! Der er altså rigtigt rigtigt mange af de killinger, der fra internatets side har været hos plejefamilier (man må formode indendørs), som efterfølgende KUN bliver formidlet som hus og have katte - og der holder begrundelsen sgutte :frowning: (og med “internat” mener jeg samtlige de internater, hvis opslag, jeg ser på Facebook - ikke ét specielt)

5 Synes om

Her vi vi - helt personligt - enige.

Jeg er ikke med til at beslutte hvad det enkelte dyr skal og ikke skal - og det sker at jeg er uenig i vurderingen. Især når det kommer til killinger.
Især den med at når killinger er indleveret som 1-2-3 ugers, så skal de kunne gå frit senere, da de jo så har været ude.

Igen - dette er min helt personlige holdning.

4 Synes om