Decembers mad 🎅🤶

Ny mĂĄned, ny trĂĄd.

Vi skød december i gang med flæskesteg med sprød svær. Og rødkål. Dog ikke ferniserede kartofler, men ellers alt hvad der hørte til.

Og i dag fik vi så biksemad med spejlæg af resterne :slight_smile:

1 Synes om

skulle ha’ haft en mørbrad i går, men det gik i vasken med en akut til dr dyr, så mørbrad i dag …
og har en idé om at bygge en pizza i morgen …hvis ellers…

Mørbrad igår, det var ikke så tosset :slight_smile: Kalvegullash i aften - jeg har lavet en kæmpe portion fordi det gik op for mig at ovnen jo en gang for alle er gjort så ren, at der max må lunes et par theboller i den indtil huset er solgt :slem: - så kalvestegen blev lige lavet til gullashtern i stedet! Så der blev også til nogle portioner i fryseren :slight_smile:

1 Synes om

der er 21 dage tilbage til det stor ædegilde …min gane og mine smagsløg er sat op til pizza …men bliver nok nødt til at se lidt på chokolader og konfekt og så’n …så det ender nok med spaghetti og kødsovs …time will tell …fik bagt jule snegle i går …de er ikk så ringe endda

Jeg mĂĄtte jo ogsĂĄ pĂĄ samme menu som trĂĄdstarter :wink:

2 Synes om

Her stod den på øko kotelet ( længe leve datovarer), ris og timian gulerødder.
Idag kommer min bror og hjælper med at spise en flæskesteg.
Snarest stĂĄr den pĂĄ lammedeller, da farsen i fryseren skal bruges.

1 Synes om

pizza…
dejen til hævning…
skal i gang med fyldet …

har prøvekørt en ½ ramme kattetunger …kom bedre ud end sidste år, har ramt temperaturen rigtigt til den billige chokolade …håber at kunne holde standarden

Der var julefrokost pĂĄ kollegiet i gĂĄr, sĂĄ nachos til sen frokost ogsĂĄ hjemmelavede burger tyl aftensmad :savle:

Mørbradbøffer med champion og bløde løg i fløde sovs og kartofler.
Det har jeg ikke fået siden jeg boede hjemme men så faldt jeg lige over en opskrift og så måtte jeg jo lige prøve :wink:

1 Synes om

i gĂĄr endte det med, at jeg fik lagt en pizza sammen :slight_smile: og det blev der sĂĄ rester af til i aften :slight_smile:

Fik årets første julemad i fredags, kæft det var en skuffelse. Cateren bag skulle skamme sig! Jeg er i den grad skuffet over det stadigvæk

Jeg skal lave mac’n’cheese - hvad bedre comfort food på en kølig mandag i december :cheese: :shallow_pan_of_food:

SĂĄ er der serveret

For dem der ogsĂĄ er til comfort food sĂĄ kan opskriften findes her https://www.marthastewart.com/957243/macaroni-and-cheese

Og den tillempede opskrift som jeg bruger er her martha’s macaroni-and-cheese – smitten kitchen

Hvis man er til lidt chili sĂĄ er denne opskriften sĂĄdan ca verdens bedste Chipotle macaroni and cheese with bacon | Homesick Texan

smittenkichen.com og homesicktexan.com er mine to-go sider nĂĄr jeg skal finde nye ideer; kan klart anbefales.

nemlig …

1 Synes om

Her stod den på flæskesteg und alles med bror og svigerinde igår. MUMS !!!
Og i dag pĂĄ mousaka og tomat salat med feta.
Har købt princip “intense” blommetomater fordi de var på tilbud i føtex - De er GODE !

Jeg har fået julefrikadeller (krydret med allehånde), kartofler, hemmelig sovs og masser af rødkål :savle:
Vi lavede en portion frikadeller hver, og jeg måtte indrømme at Claus’s version uden allehånde, med mel og uden mælk ikke var mig :ups: Jeg erstatter altid mel med havregryn, fordi jeg syntes det er bedre :slight_smile:

Chili con carne (surprise! :stuck_out_tongue: )
Serveret med ris, toppet med rigelige mængder creme fraiche, tomater, løg, majs og koriander.

Kan du ikke omskrive en af de opskrifter til dansk… jeg er ikke så god til cup

cup = 2,5 dl
stick butter = 112 g smør
resten er vist dansk.
Ellers spørger man google “cup to grams” etc der er mange sider som oversætter US mål til DK mål

3 Synes om

farserede porrer …
har pladsmangel i fryserne…oprydning…håber lidt bedre stabling giver plads nok

Vi spiste deller med spinatsovs og franske kartofler i gĂĄr.

I aften skal vi have krebinetter.