Decembers mad đŸŽ…đŸ€¶

I gĂ„r fik vi en af FĂžtex’ “bakker”, denne her var med to nakkekoteletter pĂ„ rodfrugtbund. Den var “pĂ„ dato”, sĂ„ 29,50 var en fin pris.
I dag er John med nogle tog-venner i Tyskland, sÄ om jeg fÄr noget at spise overhovedet 
 Tjaeh. Jeg mÄ se om jeg orker at bevÊge mig om min blÊrebetÊndelse hen i FÞtex 
 :confused:

tomatsvuppe med extra nuller

Mandag fik vi madpandekager med fyld af lÞg, rÞd peber, majs, gulerod, kÄl og champignon. Dertil ris og karrysovs.
Tirsdag blev det til rugbrÞd med bÞnnepostej, vegansk rÞget pÄlÊg og ost.
Idag fik vi varm mad til middag (kl. 12). Det var grĂžnsags karbonader, med kartofler og stuvede ĂŠrter og gulerĂždder i persillesovs.

Kotelet med asani og rÞdkÄlssalat med nÞdder og Êbler. Ja, der stÄr asani - og det er ikke, fordi Asani nÊrmest kravlede op pÄ min tallerken. Men fordi koteletten var krydret med en krydderiblanding, der hedder asani. Jeg kÞbte den jo i sin tid af samme Ärsag :slight_smile:

Men lige netop asani var nok Ă„rsagen til, at Asani alligevel ikke ville have den bid kotelet, han fik tigget sig til :stuck_out_tongue:

Vi fik kylling med ris og bearnaise i aftes.

I aften kommer der besÞg til killingerne, sÄ vi laver noget hurtigt. Det bliver nok Êg pÄ toast.

Google er faktisk god til at ‘oversĂŠtte’ den slags, men sĂ„ skal man skrive ‘in’ imellem de to mĂ„leenheder :slight_smile:

og holde tungen lige i munden om opskriften er amerikansk (som 99% af mine opskrifter) eller engelsk. Et pund er nemlig ikke et pound som sÄ heller ikke er et pound.

Der er ikke nogen der har sagt det skal vĂŠre nemt :joy:

I aften stÄr menuen pÄ glaseret skinke, kartofler og smÞrsovs :drooling_face::star_struck:

En subwaymelt sandwich, med kalkun, skinke, bacon, grÞnsager og forhÄbentlig chipotle chili dressing :kryds: Claus vandt deres facebook konkurrence, sÄ uanset hvad, sÄ er det god mad nemlig gratis :slight_smile:

Biksemad, af overskuds resterne fra mad pandekagerne og resten af de kogte kolde kartofler fra i gÄr.

Torsdag var jeg alene hjemme, sÄ jeg hyggede mig med en af de fÄ ting, Manden IKKE spiser: risengrÞd :heart:

I gÄr og i dag har den stÄet pÄ meget nem mad. Hhv. Pizza og skinketÊrte fordi jeg er nedlagt af en irriterende standhaftig blÊrebetÊndelse og ikke lige orker at hverken handle eller lave mad :confused:

1 Synes om

Vi skal have julemedister med rÄstegte kartofler og ribsgelesauce :slight_smile:

Âœ roastbeef
den anden Âœ ryger i fryseren til pĂ„lĂŠg 


Culotte med flĂždekartofler og salat.

tror jeg vil ha’ et stykke med rulle
pisket til at smage om den kan glide ned :grin:
og et stykke med mĂžrbraden fra i gĂ„r




i pÞlle er der lÞg, salt,peber, fennikel, rosmarin, muskat, allehÄnde, koriander og nelliker 


3 Synes om

FlĂŠskesteg.

Noget farsbrÞd, som Asani var helt pjattet med. Han havde flere gange poten oppe pÄ tallerknen og forsÞgte at rage noget til sig.

1 Synes om

Min mor kogte en hÞne igÄr sÄ der rÞg lidt af til mig. IgÄr fik jeg tarteletter og idag suppe med brÞd til

Ovnbagt laks med frisk pasta, broccoli, asparges og ostesovs :yum:

Har lige sat flĂŠskesteg over. Bedre sent end aldrig. :slight_smile:

Er sÄ slÞj og trÊt i dag, men kÞdet skulle bruges - sÄ det bliver altsÄ natmad, selvom overskuddet mere var til ostemad.