Decembers mad 🎅🤶

Jeg har været til julefrokost hos en kollega i dag. Planen var egentlig at hun ville købe maden ude, men hun syntes det var for ringe til prisen, så hun lavede det selv. Det blev det BESTEMT ikke ringere af <3

Så … 6 slags sild, æg/tomat/rejer, fiskefilet, tarteletter, varm leverstohej, medister og risalamande … pyh … jeg er mætmætmæt!

4 Synes om

En wok-ret - og jeg kan konstatere, at det er noget, jeg skal øve mig mere på! Det undrer mig dog, at jeg hældte enorme mængder chili og paprika på og kom en stor, rød chili i, og alligevel smagte det af - blah. Mine krydderier er måske blevet for gamle, men man burde vel kunne smage den røde chili?

Chili er mange ting - og nogle sorter smager stort set bare som almindelige peberfrugter - så det kan altid anbefales at smage på dem, før man putter dem i gryden - de kan nemlig også overraske i modsat retning… :wink:

Og så skal smagsprøven stamme fra enden nærmest stilken - frugten er ikke nødvendigvis lige stærk over det hele.

skulle have været frikadeller…men orker ikke at røre dem sammen nu, så det bliver til
en håndkarbonade …
og så er jeg faldet over næsten 10 gram safran …jeg må ha’ været rig engang …men lidt af det ryger nok i gryden i weekenden …hvis ellers murphy vil

Risengrød med nisseøl :santa::beer:

2 Synes om

Vi fik de lækreste skinkeschnitzler i går.

I aften skal vi have min hjemmelavede kødsovs :slight_smile:

I går fik vi risengrød.

I dag er jeg blevet inviteret ud at spise på ilden i Roskilde. Det glæder jeg mig til.

Her står den på one-pot pasta med champignon, fennikel, broccoli, pasta og madlavningsfløde.
Krydret med lidt bouillon, salt, peber, chili og gærflager (Giver ostesmag)

en go’ hakkebøf med oceaner af løg …de sidste kartofler…bli’r ikke nok til brasede i morgen …så må nok i rema

1 Synes om

Hjemmelavede burgere med enorme mængder af bløde løg :slem:

1 Synes om

Laks på rugbrød og
små madbrød fyldt med pandestegte blandede grønsager, lidt sojakød og krydderier, og revet ost. Og så bagt i ovn.

Grønlangkål og sylte :savle: Min eneste form for juledekoration, og den har et kort liv :slight_smile:

3 Synes om

flæskeæggekage…har 9 pyller der skal bruges før lørdag

Thai kyllingegryde :smile:
Er altid vild med mad der er gratis :grin:

4 Synes om

Knækbrød o brunkager med varm the

I aften skal jeg ud at spise sammen med Thomas. Det er nemlig 21 år siden vi mødte hinanden i dag :hjerte:

Inden vi går, smider jeg en lasagne i ovnen til ungerne :slight_smile:

8 Synes om

Nakkekam, med hele svineriet - Ris à l’amande når der er tæsket vom …slået mave altså

1 Synes om

Her står den på gås med det hele: kartofler, brun sovs, rødkål, brunede kartofler, råsyltede æbler med ribsgelé og menu Chips. Og selvfølgelig risalamande. Hurra det er jul!

1 Synes om

Jeg skal på arbejde i aften og skal have mad med hjemmefra. Der er bestilt mad til mig også men det er and, og det går ikke i min mund. Så jeg snupper en portion flæskesteg med.

1 Synes om

Skal være ved mine forældre - de er omnnivorer og jeg vegetar.
Jeg har forberedt fyldet til noget indbagt steg - det er med svampe, seitan, fennikel og flødeost.
Den store udfordring er at finde ud af om det skal laves i filodej eller butterdej.
Og så laver jeg en rødvins/flødesovs, som skal skovles op med franske kartofler.

Resten af måltidet kan jeg spise det samme som mine forældre.