Decembers tanker

Jeg tror jeg har en klage fra Diya, hendes hale har været efter hende hele dagen :joy::roll_eyes:

Og det er desværre arveligt :laughing: - hun har det efter hendes far, og alle børn og barnebarn her i huset har det også

1 Synes om

Så blev der lige bagt 8 plader med småkager.

5 Synes om

Det lyder godt - jeg har sat kaffen over :joy:

Chili, ti stille! Hun sidder i havedøren, der står åben, og vræler og er skidesur, fordi det blæser udenfor :hmpf:

Men tænk, klokken er kun 10.30 på den første feriedag, og jeg kan allerede strege et par ting fra todo-listen. Vel at mærke et par ting, der har stået derpå i flere måneder :rock:

Ferie er dejligt.

Næste punkt på listen er en komplet rengøring af huset. Jeg er nødt til at sige, det holder lidt hårdt at komme i gang …

6 Synes om

Det er da også et voldsomt punkt. Jeg bryder det altid op, så det ser mindre uoverskueligt ud, og så jeg km få lov at strege et par ting undervejs. Fx. Tørre støv af, støvsuge, vaske gulv i, køkken, gøre badeværelset rent osv…

4 Synes om

Se nu bare der, hvad der sker, når du er urimelig, Chili. Så henter hun støvsugeren :venter:

Det VAR faktisk ikke derfor, men lad bare Asani tro det :muhaha:

Det gør jeg også.Men støvsugning og gulvvask er nemt, fordi jeg har parket over det hele. Så når jeg først har overtalt mig selv til at komme i gang, tager det såmænd ikke særlig lang tid.

Støvsugning er nu overstået. Næste trin: gulvvask med damprenser.

2 Synes om

Blæsevejret har blæst Bøllen langt væk, så nu må vi nøjes med Bisse-Bjørn :surrender:
Min veninde har fødselsdag i dag … hun holder altid åbent hus på dagen og jeg sagde jeg nok var der ved middagstid …
Gæt hvem der sov til kl. 11:45, mangler at gå i bad og pakke gave ind?

2 Synes om

kan man godt det?
Ødelægger det ikke parketten?

Damprens er ikke så vådt at det ødelægger men det er godt nok effektiv og kan hjælpe med at få styr på trælse ting i ens hjem…

3 Synes om

Jeg pakker de sidste gaver ind… Og kattene ligger bare og bobler :gruble:

6 Synes om

Vi ser Alene Hjemme. Det er ikke jul uden :slight_smile:

1 Synes om

well…her er det Tilbage til fremtiden …og så 2 og 3 :hoho:

2 Synes om

Det er også gode klassikkere, dog ikke specielt julede :smiley:

Ikke endnu, i hvert fald :hoho:

Jeg har ikke undersøgt det, men jeg kan egentlig ikke se, hvorfor det skulle? Gulvet bliver jo slet ikke så vådt, som når man vasker med almindeligt vand og sæbe (damp = ingen rengøringsmidler). Så skulle det være på grund af varmen. Måske kan lakken tage skade på længere sigt? Jeg ved det ikke. Jeg synes ikke, det virker sådan.

1 Synes om

Den så vi igdå igår, så hyggelig en film. Her er det ikke jul uden Disneys juleshow i morgen :slight_smile:

1 Synes om

Vi har ikke haft problemer, selvom vores parkét er elendig, så,tror ikke det tager skader. Forbløffende mange ting kan damprenses uden problemer i øvrigt :hoho:

3 Synes om

Jeg har været til fødselsdag og på vejen hjem var jeg i Netto … manglede kun kaffe, men kom hjem med varer for små 500,- :cool:
De havde sat en masse julevarer ned til ingen penge, bl.a. en nissedragt til kæledyr til kun 5 kroner … den har vagt stor begejstring (’‘Host’’) i det lille hjem

9 Synes om

Hans knurhår er helt skæve :venter: Stakkels dreng :hoho:

3 Synes om

Enig. Disneys juleshow er lig med total julehygge her også :smiley: Husker stadig det ramaskrig der var, da de droppede at sende det et år. Det ville vi danskere IKKE finde os i :smiley: Det er sjovt, for Disney juleshow er også en kæmpe ting i Sverige, hvor jeg boede i mange år. Det sjove var dog, at de ikke viste præcis de samme tegnefilm, som vi ser. Så det var same same but different :smiley:

2 Synes om

Det vidste jeg ikke, men sjovt at de ikke sender det samme! :slight_smile: