Diarré hos killing. Advarsel indeholder klamt Billede

Hej.

Beklager billedet men har en killing på 13 uger som siden Igår nat har haft diarré men ellers virker frisk. Han har nu skift 2 gsnge udenfor bakken, begge gange om natten men da jeg skulle samle op her til morgen ser jeg det ligner der blod pletter i?

Hvad kan det betyde??

Edit: Billede fjernet

Blodet og slimen du ser betyder ikke andet end en voldsomt irriteret tarmslimhinde. Hvad der har udløst diarreen er en anden sag - det ser lidt… kornet ud.
VH
Susanne

Okay troede ikke det var så godt når der blod i.
Har fået tid hos dyrlægen men hvad Kan han gøre?
Aner ikke hvad der har udløst det. Købte noget Canikur pro som jeg startede på men jo så ikke rigtig blevet bedre.

Intet foderskift, er midlertidigt stoppet med vådfoder. Vi har haft ham lidt over en uge. Så måske det flytningen men han virker bare ikke stresset eller noget.
Og så skider han skidt udenfor sin bakke 2 gange nu. Begge gsnge om natten men om det fordi han ikke kan nå det eller hvad det er ved jeg ikke, han gjorde det i bakken i løbet af dagen i går. Vi har lukket til soveværelset og har tænkt på om det kan være med til det?

Så er vi kommet hjem og havde noget afføring med der blev testet for Giardia som heldigvis var negativ. Kunne heller ikke se blod i det, men fik dog ikke lige spurgt hende.
Han var slet ikke dehydreret, men skulle blot holde øje med at han fortsætter med at spise og drikke, og holde igen med vådfoder. Derudover han havde ikke feber og fortalte også at han leger og spiser normalt, virker glad og ikke syg.

Hun kom frem til en mavetarm infektion som han nu er kommet i behandling for, så han fik en sprøjte dernede og jeg har fået nogen piller med hjem. Derudover har jeg fået ormekur med hjem for en sikkerheds skyld sagde de. Skal også fortsætte med Canikur.

3 Synes om

Ja, orm er altid det første de mistænker.
Har jo kæmpet med 2 hunkatte med diare- ene testede så positiv for coronavirus.
Vi har brugt skånemad i en periode- ris og kogt kylling/ torskerogn.
De var så ikke så begejstret for ris, men lidt fik de da- nu tilbage på alm. foder.

Hvad er Canikur ?

Det er et produkt (pasta eller piller), der hjælper på maven. Egentlig til hunde (heraf cani), men det bruges også til katte.

1 Synes om