Drivhuset 2015

[QUOTE=PivC;1232954] Fra bunden: Citron melisse, chokolade mynte, marokkansk mynte, Oregano. Og så kommer der persille og timian når det er blevet mere sommer og spirene er blevet lidt større :slight_smile:

I bryggerset står hortensia, Engletrompet, Citron verbena og timian og venter på det bliver mere sommer.

Og til spiring står persille. Senere kommer der også basilikum til spiring :D[/QUOTE]

:slight_smile:

Altså… det der krukkesystem er simpelthen bare så flot OG smart at se på… og så en af mine favoritter i din have – engletrompeten - de er såååååå fine, når de står med deres store blomster

[QUOTE=Tante Tut;1233001]:slight_smile:

Altså… det der krukkesystem er simpelthen bare så flot OG smart at se på… og så en af mine favoritter i din have – engletrompeten - de er såååååå fine, når de står med deres store blomster[/QUOTE]

Ja glæder mig også til det hele begynder at gro og blomstre :smiley:

Og her i påsken skulle Ole gerne bygge et højbed til mig, så skal der plantes lidt grøntsager i det også :slight_smile:

[QUOTE=PivC;1233003]Ja glæder mig også til det hele begynder at gro og blomstre :smiley:

Og her i påsken skulle Ole gerne bygge et højbed til mig, så skal der plantes lidt grøntsager i det også :)[/QUOTE]

:ok: :ok: :ok:

Din heldige… kartoffel :tihi:

[QUOTE=PivC;1233003]Ja glæder mig også til det hele begynder at gro og blomstre :smiley:

Og her i påsken skulle Ole gerne bygge et højbed til mig, så skal der plantes lidt grøntsager i det også :)[/QUOTE]

Når engang vi får hus, så tror jeg måske I skulle inviteres på en hyggelig miniferie :tihi:

  • heeeeelt uden bagtanker :wink:

[QUOTE=PivC;1232954][/QUOTE]

Det er for sjovt, det der. Det bliver jeg simpelthen nødt til at efterligne :smiley:

[QUOTE=Tante Tut;1233004]:ok: :ok: :ok:

Din heldige… kartoffel :tihi:[/QUOTE]

Det bliver nok bare lidt salat og løg:)

[QUOTE=Lykke;1233006]Når engang vi får hus, så tror jeg måske I skulle inviteres på en hyggelig miniferie :tihi:

  • heeeeelt uden bagtanker ;)[/QUOTE]
    hvis det er fordi du tror vi kan noget med haver så bliver du slemt skuffet :wink:

Så det i et blad engang :smiley: Vores sidder på en jernpæl, men i bladet var de sat på en kæde der var spændt op :smiley:

Hehe… Det er nu ikke selve havedelen, det er mere Oles hænder, vi godt ku bruge… Jeg har selv 10 tommeltotter og Rune har nok 20 :stuck_out_tongue:

Haha ja okay :smiley: Han er slet ikke ringe til at arbejde med træ min “lille” mand :hjerte: han er uddannet tømrer :wink:

[QUOTE=PivC;1232954] Fra bunden: Citron melisse, chokolade mynte, marokkansk mynte, Oregano. Og så kommer der persille og timian når det er blevet mere sommer og spirene er blevet lidt større :slight_smile:

[/QUOTE]

Ej, dét var godt nok en smart måde. Er det bare en jernstang stukket i jorden med krukker stukket på gennem deres hul, eller hvordan har I lavet det? :slight_smile:

Så giver det god mening, at han er noget mere praktisk anlagt end Rune :tihi:

Mener at der under den nederste krukke er en bræt med et hul i som er gravet en smule ned for at støtte stangen. Øverst er den så støttet. Det er ikke så kønt lige nu. Vi nåede ikke at blive helt færdige med det sidste sommer.

Krukkerne er bare sat ned over stangen og hviler så på hinanden

Her fra sidste år :smiley:

Da vi boede i sønderjylland stod den med taget. Det er en lidt kønnere afslutning. Der brugte vi plastikpotter. Det kan ikke anbefales, de kunne ikke holde til vægten :wink:

Har kun det her elendige billede

[QUOTE=PivC;1233032]Mener at der under den nederste krukke er en bræt med et hul i som er gravet en smule ned for at støtte stangen. Øverst er den så støttet. Det er ikke så kønt lige nu. Vi nåede ikke at blive helt færdige med det sidste sommer.

Krukkerne er bare sat ned over stangen og hviler så på hinanden

Her fra sidste år :smiley:

Da vi boede i sønderjylland stod den med taget. Det er en lidt kønnere afslutning. Der brugte vi plastikpotter. Det kan ikke anbefales, de kunne ikke holde til vægten :wink:

Har kun det her elendige billede[/QUOTE]

Ah ja, det var også cirka lige sådan jeg tænkte den var lavet - smart og rigtig fin løsning - det kunne jeg også overveje ude i vores have hvor vi ikke har så meget sollys pga havens størrelse versus højden på plankeværket. God inspiration i hvert fald :slight_smile:

Og så kan man have mange ting på lidt plads :thumbup:

Mon en chiliplante kan tåle at stå skrå :gruble:

Sagtens, bare støt den med en pind når frugterne kommer. :slight_smile:
Ellers kan du også plante den “skævt”, så den vokser alm lodret op. :slight_smile:

Uh, tak :smiley:

Så skal jeg bare lige overveje, om det mon ville blive for meget for altanen med så mange krukker :slight_smile:

[QUOTE=Lykke;1233115]Uh, tak :smiley:

Så skal jeg bare lige overveje, om det mon ville blive for meget for altanen med så mange krukker :)[/QUOTE]

I stedet for en pind, så brug snor i stedet. Kan lige se det er smartere. Bind evt et par stykker om et par grene, og så rundt om stangen. :slight_smile:

[QUOTE=PivC;1233032]Mener at der under den nederste krukke er en bræt med et hul i som er gravet en smule ned for at støtte stangen. Øverst er den så støttet. Det er ikke så kønt lige nu. Vi nåede ikke at blive helt færdige med det sidste sommer.

Krukkerne er bare sat ned over stangen og hviler så på hinanden

Her fra sidste år :smiley:

Da vi boede i sønderjylland stod den med taget. Det er en lidt kønnere afslutning. Der brugte vi plastikpotter. Det kan ikke anbefales, de kunne ikke holde til vægten :wink:

Har kun det her elendige billede[/QUOTE]

Det er bare så smart det arrangement. Det vil jeg kopiere til min have, jeg skal have krydderurter i potterne. :slight_smile:

Jeg har også plantet krydderurter i dem i år :slight_smile:
Det ser også ret godt ud med hængeplanter, Så forsvinder krukkerne helt i et væld af blomster :smiley: Jeg havde hænge fuchia i dem et år :slight_smile: