Dyrebutikker nær den tyske grænse?

Er der nogen der har kendskab til nogle dyrebutikker på den anden siden af grænsen a la bordershop for dyr :stuck_out_tongue:
Vi kender godt zooplus osv allerede, men tænkte på at tage en tur til tyskland for selv at se på varerne :slight_smile:

Futterhaus i Flensburg (har ikke selv været der, men har hørt om stedet fra flere sider). Og ellers ligger Avifauna på den danske side af grænsen.

www.avifauna.dk/ i Kollund

Das Futterhaus - 2 styk i Flensburg - jeg syntes den i sydbyen er bedst

DAS FUTTERHAUS
Schleswiger Straße 48
24941 Flensburg
Öffnungszeiten:
Mo. - Fr.: 9.00 Uhr - 18.30 Uhr
Sa.: 9.00 Uhr - 14.00 Uhr

lidt mere info generelt om Flensburg dyrehandel - se her flensburg tierhandlung - Google-søgning

god tur

Heidi

I Flensburg ligger dennehttp://www.futterhaus.de/
En rigtig god butik, med kattefoder af snart alle mærker, og alt hvad man i det hele taget skal bruge til kat :slight_smile:
Der ligger en i Schleswiger Straße 48 ·og en i Batteriestraße 8.
Jeg har kun været i den i Schleswiger Strasse, og kender derfor ikke den anden.

[QUOTE=Con Meo;636476]www.avifauna.dk/ i Kollund

Das Futterhaus - 2 styk i Flensburg - jeg syntes den i sydbyen er bedst

DAS FUTTERHAUS
Schleswiger Straße 48
24941 Flensburg
Öffnungszeiten:
Mo. - Fr.: 9.00 Uhr - 18.30 Uhr
Sa.: 9.00 Uhr - 14.00 Uhr

lidt mere info generelt om Flensburg dyrehandel - se her flensburg tierhandlung - Google-søgning

god tur

Heidi[/QUOTE]

1000 tak :slight_smile:
Jeg kan ikke rigtig se nogen priser eller et decideret tilbudskatalog på deres hjemmeside - hvordan er de prismæssigt? Og hvordan er deres udvalg? - Er det turen værd?

Futternapf er lille - har ikke så stort udvalg som futterhaus, men de er noget billigere.

Iøvrigt er Avifauna absolut et besøg værd.

Og hvis man ikke har mod på at skulle ind i Flensburg, så findes Futterhaus også i Handewitt, ikke særligt langt fra Scandinavian Park :slight_smile:

DAS FUTTERHAUS
Frösleer Bogen 13
24983 Handewitt

Hm. Das Futterhaus plejer at ha’ en online-tilbudsavis, men jeg kan se at de er på vej til at lave det om til et nyhedsbrev man så kan abbonnere på.

Vi køber en del dernede, men mest akvarietilbehør. de er klart dyrere end Zooplus, men man kan jo som du selv er inde på, se på tingene og så bestille dem :wink: Det var f. eks. sådan jeg gjorde med den vandfontæne jeg købte for nylig. Das Futterhaus ville ha’ €49.95 for den mens Zooplus solgte den til det halve O.o

Afdelingen i Batteristrasse har mange dyr, hvis det er det man kan li. En meget stor, fin afdeling med krybdyr blandt andet. Forretningen ser lillebitte ud udefra, men lad jer ikke snyde… den er i flere (kælder9etager og går langt ind bagved :slight_smile:

Nå ja og så har de en kat der holder til i forretningen :slight_smile:

Tak for en god idé her til ferien, hvor vi alligevel er i den del af landet.
:slight_smile:

Das Futterhaus…brugte det før Zooplus… ok kører derind hvis jeg lige står og mangler noget Animonda dåsemad - men ellers er det generelt jo kun lidt billigere end i dk. Ved ikke om det måske er 10 - 15 procent billigere

prøv at lur på nettet

Heidi