En eksotisk tur sydpå

I går tog jeg fra Nørreport kl 9, og blev hentet af min veninde på Nykøbing Falster (hvor hun besøgte sine forældre), og så kørte vi i Knuthenborg! :slight_smile:

Jeg er virkelig ikke god til at huske at tage billeder/video, jeg bliver altid så opslugt af nu’et at jeg slet ikke tænker på kamera/telefon. Men min veninde fik foreviget lidt, når hun altså ikke lige kørte bil. :stuck_out_tongue:

Geder! Og en flok æsler, hvoraf et par var meget drægtige!

Kameler og zebraer.


Meget flotte Vladimir på 4-5 år. Dyrepasseren trænede med targets (de lange pinde han står med), og Vladimir kunne markere med poter og snude, strække sig og vise tænder.

Vi fik set en ulv!! :open_mouth: Den hvide klat ca. midt på billedet er faktisk en ulv. :smiley:

Så tog vi i Limpopoland og spiste medbragt frokost, og så måtte vi jo prøve vandrutchebanen. :smiley: Det var følelsen af frit fald og dødsangst efterfulgt af vandtortur! Hahaha! Det var en sjov oplevelse. På billedet hvor jeg forsøger at redde min makeup, kan man se en lys stribe midt på min kjole. Det er kjolens egentlige farve, som blev holdt tør af sikkerhedsbøjlen. Ellers er jeg drivvåd.

Ispause! (PS: Blå Zapp-is var en fæl skuffelse. :frowning:)

Vi sluttede af ved bavianerne. Det er slut med at fodre dem spaghetti (det har det måske været i årevis, men det er også 28 år siden jeg var der sidst). I stedet får man en lille håndfuld giftigt udseende tørfoder. Det var i alle mulige former og kraftige farver. Jeg har ikke forstand på bavianfoder, men kunne ikke lade være med at tænke skodfoder. :confused:

Inden vi tog til aftensmad hos min venindes forældre i Nykøbing, smuttede vi forbi til en dukkert på Nysted strand. :smiley:

Vi fik et lift til stationen, sad et par timer i toget, og jeg ramte endelig sofaen lidt over kl 23.
Jeg sov vel ved 1-tiden, og så har jeg næsten sovet siden. :open_mouth: Arj, har været oppe et par gange i løbet af dagen, velnok 4 timer i alt. Stod op her kl 23 og går snart i seng igen.
Hovedet er træt og benene gør stadig ondt. Men det var det værd! :smiley:

12 Synes om

Det er sørme med at udnytte det her vejr til den slags ture :slight_smile:

Er der kun det ene træ, hvor de kan få skygge, eller kan kamelerne bare godt lide at ligge i bunke? Jeg synes også, det ser ud, som om zebraerne forsøger alle sammen at være samme, skyggefulde sted? Men begge arter burde vel være vant til heftigt solskin.

Hvor ser det skønt ud :smiley:

Heldige dig, jeg er vild med Knuthenborg, men kommer der alt alt for sjældent! Det må være over ti år siden sidst. Mit yndlingssted er klart at være inde hos tigrene, helst på en dag hvor det ikke er for varmt, min erfaring er nemlig at bliver er mest aktive når det ikke er for varmt (eller koldt). Men at være så tæt på så store og imponerende dyr, og uden at det er dem der er lukket inde i et alt for lille bur, det er jeg vild med!

1 Synes om

Det er virkelig et skønt sted! Til trods for at jeg kun havde sovet tre timer natten forinden, og vidste at turen ville koste, så nød jeg det i fulde drag.
Det er vidunderligt at se dyrene så trygge og afslappede.

Jeg er ikke sikker, men mener at der var et par træer på hver “savanne”. Men jeg ved at zebraer gerne færdes i flok for at forvirre rovdyr.
Der var også en dyrepasser der stod fast vagt ved kamelerne (for at minde folk om at de ikke måtte berøres), og udfra den snak min veninde fik med ham, lød til også til at de var glade for trygheden ved hinanden. :slight_smile:

3 Synes om

Hvor hyggeligt :smiley:

Eftersom de er danskere, så tror jeg ikke, de er vant til heftigt solskin :hoho: De er helt sikkert bygget til det, men mon de rigtigt har oplevet det.

3 Synes om

Jojo, men nu var det jo arten (eller hvad det nu er), jeg skrev om - ikke de specifikke dyr :stuck_out_tongue:

Men ellers har du ret. De vil nok være lige så forbavsede som alle os andre over al den sol :slight_smile: