En gnaver-billede tråd :D

[QUOTE=PiaB;1278558]man kan udstille en gang uden at være medlem, derefter skal man være enten alm medlem for at udstille.
DMG holder i år fire udstillinger - den første var i Slagelse, den næste i Givskud, så en lille i plantorama Aalborg og så den sidste i år i Skanderborg :slight_smile: Vi håber på lidt samme ‘fordeling’ næste år :slight_smile:
vi er gået i stå med online udstillinger, for folk gider ikke bruge tiden på at tage billeder :p[/QUOTE]

:tihi: Det er da ellers så hyggeligt, at tage billeder af sådan nogle små nogle.

  • kunne da godt være man lige skulle prøve, at kigge forbi til den udstilling i har i Aalborg.

For går godt nok, og leger med tanken om at kunne få sådan en 3-4stk. her hjemme i stuen. (kan flere hanner gå sammen eller? Er det bedst med hunner?)
Påtænker jo at have dem i ét bur som måler: L 98,5 x B 58,5 x H 61 cm - Aner ikke om det vil være for småt til evt. 3 stk. :?

Nå må da lige holde øje, er du den eneste opdætter her i Nordjylland der har blue burmese ell. burmese? For det vil nok være de farver jeg ville gå efter og evt. Lilac hvis de er til at støve op. :ups:

[QUOTE=Juvena;1278559]:tihi: Det er da ellers så hyggeligt, at tage billeder af sådan nogle små nogle.

  • kunne da godt være man lige skulle prøve, at kigge forbi til den udstilling i har i Aalborg.

For går godt nok, og leger med tanken om at kunne få sådan en 3-4stk. her hjemme i stuen. (kan flere hanner gå sammen eller? Er det bedst med hunner?)
Påtænker jo at have dem i ét bur som måler: L 98,5 x B 58,5 x H 61 cm - Aner ikke om det vil være for småt til evt. 3 stk. :?

Nå må da lige holde øje, er du den eneste opdætter her i Nordjylland der har blue burmese ell. burmese? For det vil nok være de farver jeg ville gå efter og evt. Lilac hvis de er til at støve op. :ups:[/QUOTE]

Lige nu er jeg og en veninde der hedder Ane vist de eneste aktive opdrættere af ørkenrotter i Nordjylland i foreningen…
Jeg kender ikke lige nogen på stående fod som laver lilac - i teorien kan de dukke op herhjemme, men det er en ud af mange mulige kombinationer. Alm. burmese ved jeg ikke om jeg tør tror på der dukker op - det er nok samme sandsynlighed som lilac :tihi:
Blue burmese burde jeg få med jævne mellemrum :slight_smile:
Hvad Ane laver er meget forskelligt - og hun har ingen hjemmeside, så kan ikke en gang henvise til det :tihi: Men hvis du en dag bliver fristet, så må vi se på hvad der er :slight_smile:

og vi kommer til Plantorama i Aalborg og laver udstilling i august - husker ikke lige datoen på stående fod, men det er på hjemmesiden :tihi:

Hehe, du har lavet bur af samme kasse som jeg lige har lavet kattebakke af! :smiley: IKEAs største plastkasse på hjul, ikke sandt? :slight_smile:

Hvor tit skal du skifte al bundstrøelsen? Skider de i deres gangsystemer? :slight_smile:

[QUOTE=Diana F;1278564]Hehe, du har lavet bur af samme kasse som jeg lige har lavet kattebakke af! :smiley: IKEAs største plastkasse på hjul, ikke sandt? :slight_smile:

Hvor tit skal du skifte al bundstrøelsen? Skider de i deres gangsystemer? :)[/QUOTE]

jep 130L Samla kasse :slight_smile:

jeg ved faktisk ikke hvor ofte de får behov for totalt skifte. De får jo jævnligt unger og det sviner mere end bare hvis de gik tre voksne. Nu burger jeg et af de mest absorberende bundstrø og jeg bruger at de har rigtig meget bundstrø. så mit bud er at det skal gøres hver 1,5-3 måned efter behov :slight_smile: de skider og tisser overalt, men ørkenrotte optager stor procentdel af det de får ind, så det er begrænset med ‘output’ :slight_smile:

Han flyttede ind i går aftes, hele vejen fra Sverige, og lille Golden’s PokerFace er allerede en totalt linselus! Han charmede totalt de kamera, da han opdagede det gav solsikkekerner :tihi: Ham skal jeg nok blive lidt mere end glad for med det sind! :smiley:

Her er lige af mine :slight_smile:

Kasse’s Bumle - sapphire dark patched

En af Bumles fine unger <3

En fin lille beholder pige fra et af mine nuværende kuld. Hun mangler et navn!

Jeg kna desværre ikke lægge op af mine 3 kæle dimmere, for billedet bliver vendt på hovedet når jeg uploader det :gruble:

Prøv at lægge dem op alligevel - så skal jeg vende dem rigtigt for dig.

Solo, LillePigen og Lillesøster får solsikke kerner.

Solo er min helt specielle og helt fantastiske kælepot og tiggerøv <3

selvom billede-upload ikke virker, så skal I jo da ikke snydes for, at jeg har fået taget lidt nye billeder af ørkenrotterne herhjemme :smiley:

Damerne først, så vi starter med Joker :slight_smile: Hun er diluted agouti (agouti med generne for blå :slight_smile: )



Så Satomis Trickster - hun er blue burmese og søster til joker :smiley: (nr to i Danmark, dokumenteret :slight_smile: )



Her fanget med aftensolen i pelsen :inlove:

Ja - jeg er helt og aldeles fortabt i den farve :ups:

Så til drengene. :slight_smile:
Sammen med Joker og Trickster går Golden’s PokerFace - han er “alm” burmese, men bærer heldigvis blå :smiley:



Og så til de farvenysgerrige, så tog jeg lidt billeder af Poker og Trickster sammen :slight_smile: så man bedre direkte kan se forskel på alm burmese og blue burmese.
Det in mente at de er kun henholdsvis 2 (Tricks) og næsten 4 mdr (Poker) gammel, så farverne udvikler sig stadig - de pointer mere, bliver lidt mørkere osv. over de næste par pelsskifte.

… og så er de her altså Anes skyld! :tihi: :ups:
jeg skulle KUN have et bur med min avlsgruppe i… Men så fik Ane pludselig to toplækre drenge i et par kuld og jeg var dyyybt forelsket! :ups: den ene han var simpelthen for fin - det er sjældent man støder på så fin en agouti-farve!
Men jeg skulle kun have et bur! og de var helt forkerte til mit opdræt. Så jeg slog plat eller krone - og mønten bestemte, at de dem skulle jeg ikke have! :frowning:
De blev sat til salg - og lynhurtigt reserveret. Jeg glædede mig over, at det var en aktiv udstiller, så jeg ville se drengene jævnligt. Selvom jeg fortrød helt vildt for hver gang jeg så dem hos Ane - de udviklede sig bare fint! :smiley:
Men lige inden var flytteklar, så sprang køber fra :uha: Ane skrev (lidt frustreret) til mig - og jeg greb hurtigt chancen! det var for godt til at være sandt :ups:
Så nu har jeg en gruppe… altså en avlsgruppe - ooooog en drenge-hyggegruppe, som fremover bliver min primære klappe-kæle-PR-arrangement gruppe, når vi er til dyrskuer osv. og så også som udstillingsgruppe :smiley:

Den ene dreng kalder jeg Teddy - men på stamtavlen hedder han Kasse’s Never ignore coincidence! - En toplækker agoutidreng med giga potentiale i farven for en fin udstillings"karriere" :smiley:




Og hans halvbror Manse flyttede også med - Kasse’s Madman in a Box! - en super lækker black pied dreng :hjerte:




Den almindelige burmese er jo en lille chokomeser :hjerte:

Hvor er de døg søde, men mest den blå - blåt er godt - for øjet og hjertet. (her skulle være en masse hjerter, men det virker åbenbart ikke!)

Undskyld, Pia, at jeg bryder ind i din tråd med off topic-snak - jeg er bare lige nødt til at spørge: Kan du ikke få ikonerne til at virke, Berit? Hvilken browser bruger du? Dem har jeg ikke oplevet, der skulle være fejl med.

Ja hov hva Pia :tihi:

Jeg har pt. nogle ekstremt modige unger, der allerede tog solsikkefrø gennem tremmerne før de blev 4 uger! Det er det tidligste jeg har oplevet. De er så dejlige, jeg er glad for, at jeg har bestemt mig for at beholde en af pigerne.

Jeg ved ikke hvordan man lægger en video op, så i får lige et link til youtube: Mmmm solsikkekerner er godt. - YouTube

Puha, de dimmer er bare slet ikke pæne… :ups:

:lovelove: :lovelove: :lovelove: :lovelove:

Ruuuuuneeeeeeee, seeeeeee!

Dine ørkenrotter er bare for skønne, Pia :smiley: Når Butter om 30 år ikke er her længere, så skal jeg have sådan et burmese-par!

Apropos, så fik jeg selv taget lidt billeder af hende forleden. Ikke som dine, men alligevel ret gode når man tænker på, at de er taget med mobil.

Satomis Buttercup

https://lh3.googleusercontent.com/5TP55YL2-fa0QrYksg7dWRMxC_DPkl5v06qSiPU9G_sGfBPrDUqzktOXyLnYk4Gt0riHEg=s152

https://lh3.googleusercontent.com/fLVFzczwatcbwO7Naw4Y6rpR5gsSyKFErAxM2xtH81OS9KXgxh3nVtDJXK9OvZuuiBtiQio=s152

Vi prøver liiige igen

Redirecting...[%2Fimg&h=KAQEjSrZn

Redirecting...[%2Fimg&h=KAQEjSrZn

må det vist være :slight_smile:

Tak Pia :smiley:

helt enig! :smiley:
Det er flere som Tricks jeg gerne vil lave :slight_smile: Poker bærer heldigvis blå, så de to kan kun lave blue burmese og burmese som udgangspunkt… (jaja der kan komme overraskelser, men det skal helst ikke! :tihi: )

Ingrid, som skrevet i den anden tråd om fejl efter nedlukning: Jeg bruger Firefox og når jeg klikker på advanced for at komme til siden med smilies, så er der en blank side. For at få mit skriv frem igen er jeg nødt til at klikke baglæns, vupti, så er det der igen. :smiley: