Er det her ikke meget normalt? (Togtur med kat)

Når jeg rejser med mine katte møder jeg MANGE folk der er dybt paf over hvor rolig mine katte er. De kan slet ikke forstå tasken er helt åben og katten har lært, at det ikke er ok at hoppe op af tasken.
Kan rejse sådan her med 3 af mine katte.
Er det så unormalt? For mig er det helt almindeligt at katten har lært man ikke hopper op?
Skal lige have hånd over hende når folk går ind og ud og dør står åben, det kan friste lidt gor meget. Men ellers bliver hun pænt i tasken, er da bare alm opdragelse, er det ikke?

Tak til Roadhouse for at fjerne lyden

7 Synes om

Sådan rejste jeg også på både tog, fly og bus med min gamle mco blanding. Hun lå på skødet af mig hele vejen hjem fra USA og når jeg rejste i tog frem og til Ålborg i de gamle kupetog i DSB var hun heller aldrig i kasse.

Dem jeg har nu kender ikke tog og bus; Theodor og Joy kunne jeg helt sikkert gøre det med. Fiona er noget mere forfløjen så hende ville jeg have en sele på for sikkerhedsskyld.

Hester ville simpelthen ikke kunne ligge stille - hun er hyperaktiv, knevrer konstant og er ustyrligt nysgerrig! Sox tror jeg mere ville kunne klare tog/bus - men ingen af dem har prøvet det.

Tsarina er jo hardcore til det der pjat :+1:

Jeg har rejst i tog med Mira en del gange efterhånden. Hun vil gerne ud og ligge på skødet. Det gør jeg som regel, for ellers har hun meget ofte en koncert uden lige inde i kassen, hun er ikke begejstret for de transportkasser.

2 Synes om

Hvor er hun dog sød og dygtig :heart_eyes:

2 Synes om

Hvor er hun dygtig! Sigga er jo en meget erfaren kat i fht togrejser til Nordjylland, men hun ligger altid bare i transportkassen oppe på hattehylden og sover. En åben dør ville betyde “kom ud og se, hvor vi er” for hende, og så ville hun gå sig en tur i hele kupeen ( ja, det har vi prøvet en gang :tihi:). Men grunden til at hun er der, er nu også at jeg har mødt meget forskellige holdn8nger hos DSB-personale om, hvad de synes er ok. Og på denne måde er der aldrig ballade.

Jeg får i øvrigt også mange søde kommentarer og nysgerrige spørgsmål, når jeg har sigga med i toget. Folk ervist ikke vant til at tage deres kat med sig på ferie :smile:

3 Synes om

Video med Gynt
Selkirk rex travel with train - YouTube Gynt kan afdækkes som en hund. Han fik lov at rejse sådan her. Tyske kontrollører roste ham for at være sød og dygtig. De fleste danske var ok men en brokkede sig. Derefter lå han i sin seng på sædet eller gulvet, så var det ok. Når man er på ture på 3-4 + timer synes jeg det er synd kat ikke lige kan få strukket ryg og ben, og så er det jo kedeligt,man kan godt se på video tsarina begynder at kede sig var en 9,5 times tur

Har ikke haft brok over Tsarina sidder i helt åben taske, ser ud til det er ok så længe der er noget imellem kat og sæde/bord. Svenskerne og Tyskerne er ret ligeglade så længe kat er under kontrol.

Hov kunne jo også med Ronja, så 4 katte jeg kunne rejse med åben taske.Kyrie også er ved at lære det nu. Men foretrækker hule effekt med halv lukket.

1 Synes om

Hvis man skal svare på om det er ‘normalt’ kommer det vel an på hvor meget vi ser det i billede i vores samfund eks. lige som offentligamning! Det er det mest normale i hele verden at give sit barn mad, men da vi har haft pakket det så meget væk gennem mange år, er det pludselig noget vi anser som ‘ikke normalt’ sandt og skræmmende! Vi dansker er så stærke vanedyr at når noget anderledes som normalt ikke ses i vores hverdags billede, så undres vi over det og sætter det i kassen som ‘ikke helt normalt’ … Hvis nu flere og flere rejste med deres katte /dyr sådan ville det ej heller være noget man længere anså som noget helt ‘WOW har du lige set der’ - men desværre rejser ikke ret mange dansker med deres dyr. De bliver enten hjemme, eller passes på internat osv. og de få der så rejser med deres dyr er ofte i lukkede kasser, af den ene eller anden grund.

Og hvor må det være skønt at kunne nyde rejsen sammen :heart_eyes: det er da det bedste!