Er min kat stresset?

Mit bedste bud er stadig at det er som Sugieh og Brian :wink:

Sugieh: Årrrrrrrrkkkkk er den fnatmide her stadig… Det er da imponerende som han er IRRITERENDE!
Brian: Hey Bedste skal vi ikke lige bøvle lidt, hvis du nu må lugte min numse, så gider du godt ik ik ik ? Må jeg bide dig lidt her? Så fang mig da…

OG… så går Sugieh lige i fælden og jager Brian gennem stuen. Når han så stadig ikke fatter det, så får han stryg :smiley: Brian er bare 340% kold i rumpetten og går til stålet igen efter en lille lur eller et måltid og så starter det hele forfra :smiley:

[QUOTE=DK Sugieh;1295539]
OG… så går Sugieh lige i fælden og jager Brian gennem stuen. Når han så stadig ikke fatter det, så får han stryg :smiley: Brian er bare 340% kold i rumpetten og går til stålet igen efter en lille lur eller et måltid og så starter det hele forfra :D[/QUOTE]

Og dette kunne være lige så nøjagtigt være en beskrivelse af Theodor og Chip. Chip giver ham ikke stryg, men skriger på hjælp og så kommer Chap og puster sig op.
Theodor har respekt for Chap, har fået en seriøs (og iøvrigt ganske velfortjent røvfuld af ham), så Theodor skynder sig at smide sig ned på siden og foregive han er den sødeste lille bitte killingemis.
Ca. 34 sekunder senere, tjaaa du…

Det er en smule sjovt at se på og nogen gange temmelig enerverende. Så jeg har købt Elgen Helge til Theodor og den leger jeg så nu mosle-lege med Theodor med. Den må han bide kradse springe på og alt det der som en stor knægt nu gerne vil. Det har faktisk hjulpet en del.

Og så tror jeg også at Bertil er for god af sig. Og så er han lidt en kryster på trods af at han er så stor som han er.

[QUOTE=DK Sugieh;1295539]Mit bedste bud er stadig at det er som Sugieh og Brian :wink:

Sugieh: Årrrrrrrrkkkkk er den fnatmide her stadig… Det er da imponerende som han er IRRITERENDE!
Brian: Hey Bedste skal vi ikke lige bøvle lidt, hvis du nu må lugte min numse, så gider du godt ik ik ik ? Må jeg bide dig lidt her? Så fang mig da…

OG… så går Sugieh lige i fælden og jager Brian gennem stuen. Når han så stadig ikke fatter det, så får han stryg :smiley: Brian er bare 340% kold i rumpetten og går til stålet igen efter en lille lur eller et måltid og så starter det hele forfra :D[/QUOTE]

Sådan er det også med Fanni og Mimi! :dummeslag:

Fanni er temperamentsmæssigt lidt mere blød og giver sig nemmere end Mimi, som har uanede mængder selvtillid. De elsker hinanden og nyder virkelig at putter, hygge og lege. Men hun bliver med mellemrum ret træt af Mimis høje energiniveau. :argh: Fanni er begyndt, at hvæse og knurreskrige lidt, når de leger brydekamp, men kun indtil Mimi stopper og så starter Fanni brydekampen igen et øjeblik senere. Så jeg tager efterhånden Fannis udbrud med et gram salt. :tihi: Men jeg støtter altid Fanni, når Mimi bliver for fræk eller krævende. Såsom, når Mimi prøver at skubbe Fanni væk fra hendes liggeplads.

Så jeg tror, at du skal sidde lidt på hænderne og ikke bekymre dig så meget længere. :stuck_out_tongue: Man skal lige lære, hvornår det er på vej mod en rigtig konflikt eller om de selv kan løse det. Det skal de nemlig også lære. Det bliver nemmere med tiden, for Blua bliver ældre og Bertil lærer også, at Blua nogle gange kommer hjem og lugter lidt sært, men at det ikke er farligt.

Fanni bliver stadigvæk noget mopset, når hun opdager at Mimi er med på Fannis luksus rejse, når vi er afsted på udstilling. Hun går fornærmet rundt og knurrer af Mimi, som ikke helt tager det seriøst. Det er en blanding af usikkerhed og utilfredshed.

Så det kan være en ide, at tænde for Feliway’en og give Kalm over weekenden, når du er på udstilling.

Tak for gode råd. Nu er de første gang at jeg har ført katte sammen, så derfor har jeg nok også været lidt nervøs. Bertil er min første kat og han har bare en helt særlig plads i mit hjerte og derfor gør det også ondt på mig når han ikke har det godt.
Jeg føler vi er rustet til opgaven nu, dagene går op og ned, men er sikker på at de bliver mere glade for hinanden når Blua bliver ældre

[QUOTE=Katho;1295556]Tak for gode råd. Nu er de første gang at jeg har ført katte sammen, så derfor har jeg nok også været lidt nervøs. Bertil er min første kat og han har bare en helt særlig plads i mit hjerte og derfor gør det også ondt på mig når han ikke har det godt.
Jeg føler vi er rustet til opgaven nu, dagene går op og ned, men er sikker på at de bliver mere glade for hinanden når Blua bliver ældre[/QUOTE]

Jeg har det 100% ligesom dig. Men nok lige et halvt år længere fremme end dig. :ups: Jeg har lært at sidde lidt på hænderne og observere dem. Jeg har stadigvæk svært ved at få Fanni til at lege rigtigt med legetøjet, for Mimi tromler stadigvæk frem, når der leges.

Fanni havde næsten den samme reaktion med stressudløst blærebetændelse efter at Mimi flyttede ind. Bertil vil sikkert være glad for lidt alene tid sammen med dig.

[QUOTE=velfa;1295568]Jeg har det 100% ligesom dig. Men nok lige et halvt år længere fremme end dig. :ups: Jeg har lært at sidde lidt på hænderne og observere dem. Jeg har stadigvæk svært ved at få Fanni til at lege rigtigt med legetøjet, for Mimi tromler stadigvæk frem, når der leges.

Fanni havde næsten den samme reaktion med stressudløst blærebetændelse efter at Mimi flyttede ind. Bertil vil sikkert være glad for lidt alene tid sammen med dig.[/QUOTE]
Bertil plejer at være meget legesyg, kunne virkelig få ham til at hoppe og springe rundt efter en drillepind. Men ja, Blua overtromler legen og man kan se at Bertil gerne vil lege med, men han kan bare ikke få fodfæste.
jeg har gjort det et par gange at jeg har haft Bertil alene i stuen og så bliver han bare helt sit gamle jeg, en rigtig puttekat som nemt kunne sove 5 timer på mine ben hvis jeg havde tisset af i forvejen :tihi:
Men det er rart at høre at alt det som vi går igennem er helt normalt og at jeg bare skal give det tid

Det med at de små overtager legen tror jeg er meget normalt. Det er sket hver gang vi har fået killing, men det blir bedre med tiden.

For tiden står jeg nogen gange med Rhys under den ene arm og leger med de andre :tihi:

[QUOTE=Lykke;1295580]Det med at de små overtager legen tror jeg er meget normalt. Det er sket hver gang vi har fået killing, men det blir bedre med tiden.

For tiden står jeg nogen gange med Rhys under den ene arm og leger med de andre :tihi:[/QUOTE]

Jeg har også haft Mimi under armen, men hold kæft, hvor kan en Korat vride sig… :uha:

Og det tror du ikke Rhys gør? Det er jo ikke Louis :wink:

Så prøv med en orientaler :uha:

Koraterne er lige slemme, som Siatalerne, mens de er killing/ungdyr. :surrender1: De bliver først lidt tungere i rumpen, når de runder 10-12 måneder. :tihi:

Så har Bertil idag været til dyrlæge for at få målt urinen her godt en måned efter og alt var bare som det skulle være :slight_smile:
PH værdien lå som den skulle og Bertil er helt sund og rask. Er så lettet og glad :wehu: