Er Sigga syg?

Er kommet hjem til en savlende Sigga, og der ligger små pytter af savl/klart opkast rundt omkring i huset. Tænker umiddelbart at hun nok har spist et eller andet i haven. Hun virker ellers ok frisk og som hun plejer. Men bliver nu alligevel lidt bekymret…

Hmm kan se at der er meget store savlepletter i sofaen, hvor hun må have ligget… Hvornår ville I gøre noget og hvad?

Jeg har kigget hende i munden, og hun har tilsyneladende ikke noget siddende der. Savlet løber i en lind strøm, men hun virker uberørt af det og ikke forkvalmet. Nu spiser hun endda lidt…

Savl kan være tegn på at der er problemer i hendes mund. Kan hun have spist noget som måske har sat sig fast derinde? Har du prøvet at kigge hende i munden?

…eller som du selv er inde på kan det også være tegn på forgiftning, så kan hun også finde på at kaste op. Jeg tror du skal holde godt øje med hende for at se om der kommer yderligere symptomer

…og selvfølgelig god bedring med hende :blush:

3 Synes om

Jeg er nok ikke til meget hjælp, for jeg er pyllermor nr 1! Personlig ville jeg nok ringe til en dyrlæge og have dem med på råd. Og være parat til at tage afsted hvis hun får det værre eller ikke bliver bedre.

God bedring med hende. :hjerte:

1 Synes om

Hvordan går det med hende?

Hun savler stadig. Men har spist både vådt og tørt, og så har hun forsøgt at fange myggene i haven. Så hun må være rimelig ok. Tænker at jeg må prøve at kigge hende i munden igen. Tak fordi du spørger.

3 Synes om

Åh det var godt at høre. Håber hun er helt sit normale jeg efter en god nats søvn. :smil:

1 Synes om

Det er altid positivt når de spiser ikke sandt :grin:. Godt at høre

Kan hun have kysset en frø?

Naaaah, tror ikke vi har frøer…

Det lyder som det samme, som Asani var ude for her for et års tid siden. Ikke længe efter de var begyndt at komme ud. Han savlede, og når han havde ligget et sted og sovet, var det helt vådt. Men ellers havde han det tilsyneladende fint nok. Det var hen over en weekend, og da vi nåede mandag, var det væk igen.

Jeg har ingen idé om, hvad det var, men regner med, det hænger sammen med noget udenfor. Hvad det så end kunne være.

Det lyder meget ens. Hun savler stadig her til morgen, men spiser normalt uden at kaste op. Hun har også været på bakken og leget i haven. Så nu skal jeg lige overveje situationen i forhold til dyrlæge…

1 Synes om

trine - tjek haven igennem om der er skrubtudser.
jeg havde et par gange det samme problem med viggo - han kunne nemlig heller ikke lade dem være men skulle absolut lege med dem

Jeg har også haft en savle Fiona. Det var et græsstrå der havde sat sig fast i halsen opdagede dyrlægen. Hun ville så ik spise.

Sigga savler stadig, men mindre. Jeg har lige siddet og observeret hende i haven, og hun bider i en plante (jeg har dog tjekket alle mine planter på siamis’ lister) og fanger biller, som jeg måske tror er gåsebiller. Er der nogen der ved om gåsebiller er giftige?

Jeg ved ikke, om de er giftige. Men jeg kunne godt forestille mig, at de er bitre.

Sidste år kom Otto ind og skummede ud ad munden. Han var upåvirket udover det skum var træls. Det gik over i en savlen. Han er ikke død endnu, så vi går ud fra, at han har tygget på noget bittert.

2 Synes om

I dag er der ingen savl :slight_smile: Jeg har gennemgået haven mange gange og finder hverken tudser eller giftige planter. Så hun må bare lade biller og andet kræ være, hvis hun vil undgå tilbagefald - det har jeg sagt til hende :wink: Tak for de beroligende svar og gode råd :slight_smile:

4 Synes om

Godt at høre. Utroligt som de altid kan finde nye måder at forskrække en på. :tihi:

1 Synes om

Hvis hun er en kat og ikke et dydsmønster… sp skal du nok ikke regne med at en bitter pille var nok :joy::wink:

Men dejligt at det ikke ser ud til at være noget alvorligt!

1 Synes om