Externe link bør åbne i ny

jeg ved ikke om dette er tilfældet på pc men på min android mobillos gælder det.
Interne link åbner i samme fane og det giver ok mening.
Eksterne link åbner desværre også i samme fane og det irriterer mig idet jeg så de facto kommer væk fra KG med mindre jeg bruger back i browser.

Kunne det være muligt at ændre attributterne på min. eksterne link således de default åbner i en ny fane?

Hvis alle link skal være de samme kunne jeg godt ønske at default er at link åbner i en ny fane.

6 Synes om

Enig - det kunne være rart hvis man kunne gøre så links åbne i ny fane/vindue.
Det er jævnt forvirrede når man klikker på et link, og så det åbner i den fane hvor man havde KG.

1 Synes om

Det er faktisk en indstilling man selv kan skifte i sin profil under grænseflade :slight_smile:

4 Synes om

Tada og nu er det så skiftet og for dem der, lige som jeg, ikke har fedtet ret meget rundt i opsætningerne, så kan grænseflade findes her.

1 Synes om

Jeg har også fået rettet det :slight_smile:

Jeg er ikke så meget inde i mobil-usability, men for desktop siger guidelines, at links skal åbne i samme vindue, med mindre det er links til dokumenter. Det er der flere gode grunde til, bl.a. at brugerne ikke kan anvende tilbageknappen, hvis links åbner i en ny fane/et nyt vindue. Til gengæld kan brugerne selv styre, om de vil åbne links i en ny fane/et nyt vindue.

At folk så selv kan indstille deres præferencer her er jo udmærket. Så behøver det ikke blive til en diskussion om, hvad vi hver især synes er bedst :wink: