Farvel til Lillemanden

Kære alle

Lillemanden er her ikke mere. Det gør så uendelig ondt at måtte skrive, men min allerdejligste skovbamse blev idag aflivet efter en lang tur til dyrlæge. Min skat havde det virkelig dårligt. Jeg troede, at han var i bedring, men da jeg fik tallene fra den tagne blodprøve, kunne jeg og hjælpere godt se, at den var gal.

Derfor tog jeg ham idag en tur til Skovlunde, hvor vi fik den bedste behandling - både ejer og kat. Vi startede med en blodprøve for at måle galdetal, da den tidligere blodprøve havde vist meget negative værdier v. leveren. Lillemandens galdetal var så høje, at de ikke kunne måles nøjagtigt. Der blev taget røntgen, som var en smule utydeligt i leverens konturer, så dyrlægen spurgte, om han måtte scanne. Her blev det bekræftet, at Lillemandens lever var meget stor. Galdeblæren har hæmmet den, således, at affaldsstoffer og blod har ophobet sig i meget stor grad, og det er det, som Lillemanden har fået det skidt af.

Min kære gut var rigtig syg. Slap og gullig og bare slet ikke sig selv. Igennem natten har han og jeg kigget hinanden dybt i øjnene, og jeg lovede ham, at jeg ikke ville udsætte ham for en masse, som ikke kunne hjælpe. I hans øjne idag læste jeg, at han var klar til at komme afsted.

Jeg føler, at jeg fik sagt ordentligt farvel til min sjæleven, og at jeg traf det rigtige valg. Dyrlægen var heldigvis ikke i tvivl. Jeg er glad for, at jeg fik svar på, hvad der var galt, og at jeg ikke står tilbage og føler, at jeg kunne have gjort mere.

Dejlige, dejlige Lillemanden. Min skovbamse, min fodvarmer, min første udstillingsmis og mit trofaste følgeskab på toilettet. Jeg håber, at du har det godt, der hvor du er nu. Du vil blive inderligt savnet, min kære ven.

Hvil i fred : lys:

Kære Pernille, hvor er jeg ked af at læse din skønne bamse er gået over. Det er jo alt for tidligt :ked:

Det gør mig så ondt for dig :ked: alt for tidligt at skulle tage afsked med en dejlig kat.

Åh det gør mig så ondt !

Det gør mig ondt:kram:

:lys:

Det gør mig ondt:kram:

:lys:

Det gør mig så ondt for dig :ked:

-kramer

Det gør mig så ondt for dig Pernille, jeg synes du har været meget igennem med dine katte :kram: :trøste:

God rejse Lillemanden :lys:

sender en masse krammer din vej:ked:

:rip:
:lys:

Det gør mig virkelig, virkelig ondt Pernille :hjerte:
Jeg kan læse, at du har fået taget en god afsked med Lillemanden, og at du er rimelig afklaret med situationen. Forhåbentlig kan det også lindre lidt, at du har fået en god forklaring og i samråd med dyrlægen har truffet det rigtige valg i kærlighed til Lillemanden.

Jeg sender dig det allerstørste cyber kram og masser af tanker.

:lys:

Det er så sørgeligt at man ikke fatter det :ked:
Håber bamseskatten har det godt hvor end han er nu :hjerte: :lys:

:kram:

:kram:

Det gør mig ondt. Kram herfra…

Åh, Pernille, det gør mig forfærdeligt ondt :frowning:

Venligst
Dorthe

Det gør mig ondt :trøste:

:kram:

Det gør mig så ondt Pernille. Hvil i fred Lillemand :lys:

:kram: