Fiona vil ikke spise 😯

Nå nu har jeg lige brug for et godt råd igen! Efter nogle heftige måneder (også økonomisk) hvor først Alfred var til dyrlæge med byld og Fiona med noget der havde sat sig fast i halsen og senest Fridas nye nyrediagnose, så vil Fiona ikke spise nu! Det har stået på siden i går morges. Da jeg kom hjem i aftes havde hun brækket to steder, jeg tror ihverttilfælde at det er hende. Hun ville gerne ud i aftes og har været ude hele natten. Hun kom ind til morgen og ville gerne kæle. Men hun rører ikke maden ligegyldigt hvor lækkert det er. Hun plejer ellers at være grovæderen her i katte land. Jeg ved jo at katte ikke kan gå uden mad ret længe så what to do? :cry:

Med tanke på at det er fredag og juledagene betyder flere lukkedage end en normalt weekend, ville jeg tage hende til dyrlægen i dag og få noget appetitvækkende til hende. Måske går det i sig selv, men du vil sikkert få bedre ro med et smut fordi dyrlægen. :hjerte:

2 Synes om

Har lige kontaktet dyrlægen.

1 Synes om

Hvad fandt I ud af, tager du forbi dyrlægen, eller mente dyrlægen at du skulle se tiden an? :slight_smile:

Hej tak fordi du spørger. :relaxed: Jeg har talt med dyrlægen to gange. Vi skulle tage temperatur og forsøge at få mad i hende. Hun havde ikke feber og maden blev i hende. Så vi ser lige tiden an. Lige nu sover hun sammen med Frida i min seng. :heart_eyes:

3 Synes om

Åh det var godt at høre. Masser af :kryds: for at det var det, og I nu kan nyde juledagene i fred og ro. :hjerte:

1 Synes om

Det er ret almindeligt at nyrekatte svinger i hvordan de har det, og regelmæssigt kaster op og er forkvalmede (og det kan være meget forskelligt ift tallene hvor meget kvalme de har, der er der ikke rigtig en sammenhæng). Rigtig ofte hjælper det på dem hvis man kan få lokket lidt mad i dem, når de er færdige med at kaste op. De er ikke altid gode til at starte selv. F.eks. finde lidt frisk tørkost, og så komme nogle stykker i (som ala en pille) i munden, så trigger det ligesom noget spisning. Men det er jo så kun hvis katten ikke synes det er et stort overgreb med pillen. I øvrigt hvis det generelt er (bliver) et problem med spisningen og hun bliver ved at tabe sig og være småtspisende, kan I overveje mirtazapin, som er appetit stimulerende :slight_smile:

1 Synes om

Hej Eva. Tak for rådet, det vil jeg huske på med Frida. Hun er heldigvis ok lige nu. :sweat_smile: Det er lige nu min unge mis Fiona der har problemer. Det kommer åbenbart lidt i stime nu. :cry:

Aah, hovsa, jeg havde ikke lige opfattet Fiona vs. Frida, som du jo har opfanget :slight_smile:

Fiona spiser igen! :grin: og Frida har det stadig godt. Så nu håber vi på fred i laaaang tid. :kissing_heart:

12 Synes om