Foderjunglen

Det var vist ikke din skyld, det kunne ingen af os jo æggehvide :rofl:

Hvis de ikke er vant til at få vådfoder, kan det have den effekt i begyndelsen. Det kan også have den effekt, hvis man skifter til nyt vådfoder - lige så vel som det kan ved tørfoder.

Hvis hun har fået nyt vådfoder, hvis hun har fået mere, end hun er vant til, og hvis der oven i købet er blandet vand i - så er det måske ikke så overraskende, at hun får tynd mave af det.

Det kan selvfølgelig også være en bestemt slags vådfoder, katten ikke helt tåler eller kan vænne sig til. Så gå gelinde frem ved alle typer foderændringer og hold øje med, om katten trives. Det er i sidste ende det vigtigste.

3 Synes om

Jeg er 100% overbevist om at du har ret mht. overgangen. Hun fik ikke mere end når de plejer at blive forkælede, så måske det bare er det, at det er nyt for hendes mavse. Giver vandet i sig selv anledning til, at katte kan få tynd mave - altså iblandet foderet forstås?

Det er rigtigt mange år siden jeg har oplevet tynd mave hos mine katte, så jeg havde helt glemt hvor stygt det lugter … fyfordendaogså! Og jeg kunne så se, at ikke bare gruset skulle skiftes, men at hele bakke/låg skulle renses med rodalonvand og skylles grundigt bagefter! Så der blev ‘skudt’ med spredhagl :wink:

Det ved jeg ikke, om det kan i sig selv. Som sagt kan vådfoder have den effekt på katte, der ikke er vant til det, og det bliver jo mere vådt af, at man kommer mere vand i :slight_smile: Men jeg tænkte mest på kombinationen af faktorerne, når hun ikke er vant til det.

Selvfølgelig kan det også være noget i foderet, hun ikke harmonerer med. At finde det rette vådfoder, som de både kan lide og trives med, kan involvere en hel del trial and error :slight_smile:

1 Synes om