Fremmede katte og interne slagsmål (og kattebid!)

Efter en lang periode hvor kattene har enes i fordragelighed, gik fanden pludselig løs i nat. Vi har ellers haft stor succes med ikke at lukke kattene i gården sammen, da det altid var her konflikterne opstod, men i nat var synet af en fremmed kat gennem vinduet nok til at sætte slagsmål i gang. Alle 4 hvinede, skreg og ville bide og flå hinanden. Vi reagerede hurtigt og ville skille dem ad, men da jeg ville fjerne Asta var hun ikke klar til at opgive kampen - det resulterede i at hun bed mig dybt flere steder i hånden. Vi fik kattene placeret i 4 forskellige rum, og så afsted til vagtlæge kl. 3.30 i nat.

Her til morgen er Tani, Aria og Blossom sammen uden de vilde problemer - dog farer de sammen ved den mindste lyd, men heldigvis er de ikke sure på hinanden. Jeg giver det lige nogle timer før jeg prøver at lukke Asta sammen med dem - hun er som regel den mest utilgivende.

Udover “av hånd” (bid), at fod (dybe krads) og av nakke (stivkrampevaccination), så er jeg også i den grad FRUSTRERET! Kattene er så territorielle, at det nu også er et problem at de kan se andre katte gennem vinduet! Det er den samme der kommer i haven næsten dagligt, men jeg kan ikke gøre så meget ved det. Men det er da frustrerende med alle de problemer i min flok- pga. Løsgående katte kan de ikke nyde gården sammen mere, og nu er vinduerne også et problem? Jeg skal have fundet en løsning på noget jeg kan sætte for vinduerne om natten, men som jeg let kan fjerne om dagen. Så de ikke kan se ud. I forvejen har vi rullegardiner, men dem går de bare om bagved. Jeg tænker at tæppe sat op med tape, selvom det ikke er så let at fjerne og sætte op igen. Måske er der sndre gode forslag?

1 Synes om

Nok for klodset, men to øskner i toppen og i bunden, hænge en træplade på dem. Hvis det er for besværligt at hænge den op både i toppen og i bunden, så at man binder noget ude på træpladen (den lilla streg), så de ikke kan komme om bag træpladen. Bare en hurtigt ide, ikke sikker den er brugbar.

Håber der snart er ro i din flok igen. :hjerte:

Jeg ved ikke hvordan dine katte er, men mine ville meget hurtigt få pillet et tæppe opsat med tape, ned.

Min mand var faktisk inde på noget lignende. Jeg tror også klar det er mere gangbart end tæpper, så det er nok den type løsning vi skal se på. Tak :-):smiley:

1 Synes om

Det tror jeg også mine ville. Men indtil vi kan nå at få sat den anden løsning op, må det forsøges tror jeg. Det eneste alternativ jeg kan komme i tanke om, er at lade dem alle være i vores gang, og kun i gangen, om natten indtil en bedre læsning er sat op - herfra er der ingen vinduer. Men jeg kender dem godt nok til at vide, at de natten lang ville kradse på døren til soveværelset :rofl:

1 Synes om

Man kan også få film til ruderne. Det er vel kun nødvendigt at afdække den nederste del? Men så ville de selvfølgelig heller ikke kunne se ud om dagen.

Hvis I allerede har rullegardiner, kunne I måske også sætte nogle skinner op i siderne til at holde rullegardinerne på plads med, så de ikke kan kravle om bag ved dem? Lidt ligesom Velux-vinduer.

1 Synes om

Jeg kan rigtig godt lide ideen, men har svært ved at forstille mig den praktiske udførelse. Film har jeg tænkt på, men jeg vil helst undgå en løsning der gør at noget skal blokere udsynet hele tiden.

1 Synes om

:huh: Måske man kunne lave noget som dette:

https://guideimg.alibaba.com/images/shop/79/09/24/1/new-hot-sale-2014-novlety-household-gauze-screens-mosquito-diy-self-adhesive-sand-window-invisible-with-velcro-free-shipping_303171.jpg

Tænker noget selvklæbende velcrobånd og stof eller andet de ikke kan kigge igennem ?

Måske Selvklæbende Velcrobånd i bunden af de rullegardiner i har nu så de ikke kan komme ind bag dem?

Hmm! Det er bestemt en ide vi kan arbejde videre med… ligesom Ingrids ide, så kan vi arbejde ud fra de gardiner vi allerede har. Der vil stadig skulle gøres noget i siderne, så de ikke kan springe ind mellem, men i princippet kunne dette også klares med velcro. De vil gå udlover tapetet, men hey- hellere det end mine hænder!

Hånden er helt vildt øm og stadig hævet, og nu også rød. Men satser på antibiotika klarer ærterne. Asta er sammen med Blossom alene, og indtil videre stadig ingen kriser. Jeg tør håbe at vi ikke skal igennem endnu en månedlang sammenføring. Håber de alle 4 også kan være i samme rum, men vælger at gøre det stille og roligt i løbet af dagen.

1 Synes om

:kram: God bedring med hånden - og håber du finder en løsning så du ikke igen skal opleve dette. Øv altså.

Tak :slight_smile:

Hold da op - og den her ser jeg efter jeg lige selv har flashet en tråd om næsten samme problem - altså ift. slagsmål!

Jeg håber at du får styr på det :heart:

Tak, det håber jeg virkelig også :blush: det lyder som om du også har uro i flokken? håber også det løser sig hos dig.

1 Synes om