Frida

Mens jeg venter på opringning fra dyrlægen om tjek, så har Frida sin trovæbner Fiona hos sig. Frida har ikke lyst til at spise mere, hun drikker meget og tisser meget. Med sine 15 og et halvt år tænker jeg nyrer eller sukkersyge. Nu må vi høre hvad dyrlægen siger. :cry:

1 Synes om

Det lyder ikke umiddelbart godt. Vi krydser poter herfra Casa Bæstevang og ønsker god bedring :kryds:

1 Synes om

Tak! Jeg er heller ik så optimistisk :cry:

God bedring til Frida :bebe::kryds:

God bedring til Frida :hjerte:

God bedring til Frida :slight_smile:

Rigtig god bedring med hende

15 år er en god alder for katte men desværre også der mange af skavankerne melder sig.
God bedring til hende!

Der er jo nok ingen tvivl om, at der er noget i vejen med hende. Men det er jo ikke udelukket, at det måske kan behandles.

Hvornår skal du til dyrlægen med hende?

Update. Dyrlægen kom forbi her, han skulle alligevel hen og se til nogle køer. Det er noget af det jeg elsker ved at være flyttet ud på landet. Jeg har ikke bil, så det er ik så nemt for mig at komme afsted.

Han lagde mærke til, at hun går noget krumbøjet og sagde, at det kunne være noget med bevægeapperatet. Hun var til tjek for et år siden, og der husker jeg ikke at det var noget der blev bemærket. Hun får nu pencillin mod en evt blærebetændelse og flydende smertestillende for at se om det kan ændre hendes gang, hvis det fx er noget gigt. Så ser vi hvordan det går de næste dage.

Jeg fik jo tun og tunvand i hende i aftes, og der livede hende noget op. Så fra at havde troet det måske var ved at være tid hun skulle herfra, så er jeg et andet sted lige nu. En veninde kom med whiskas - noget jeg af princip ik vil købe - og det spiste hun lidt af. Så må jeg jo stikke principperne skråt op…:laughing:

Dyrlægen sagde også jeg skulle være OBS på det mad jeg giver hende. Det er fint senior hills foder til katte over 11, men jeg har en stor sæk, så måske kan det være blevet lidt for gammelt. Så han anbefalede mig at købe en lille pose frisk.

Jeg tænker så, at hvis det er nyrerene, så er det ik fedt med det medicin hun får nu… Men da jeg sagde at urinen lugtede af acetone, så tænkte han på blærebetændelse. Og vi må jo starte et sted. Hvis der ik sker en bedring så tænker jeg blodprøver er næste step inde på dyrehospitalet.

Jeg kan godt fornemme denne dyrlæges holdning til så gammel en kat, jeg fornemmer at han ikke synes, at der skal gøres alt for meget.
Jeg er absolut heller ikke tilhænger af at skulle holde liv i et gammelt dyr for enhver pris, men jeg synes Frida skal leve noget tid, hvis hun kan have det godt. :heart:

1 Synes om

acetone…så tænker jeg mere sukkersyge…så’n er det da med mennesker…så vidt jeg husker

1 Synes om

Blærebetændelse kan jo være et udslag af sukkersyge - både hos mennesker og dyr.

Frida er livet op og hun har spist lidt vådfoder og lidt af hendes tørfoder, og hun spinder lystigt her ved min side. :heart_eyes:

10 Synes om

Godt at høre. :hjerte:

2 Synes om

Så er Frida vågnet op, jeg tror det smertestillende gør noget for hendes eventuelle gigt. :grinning:

8 Synes om

Kan I anbefale noget lækkert mums vådfoder til at forkæle med? :yum:

Hill’s a/d fra dyrlægen feks., mine elsker det, men det er dyrt.

1 Synes om

Tak for anbefalingen. :blush:

1 Synes om

Zooplus forhandler det også - det er ganske rigtigt dyrt, men formentlig billigere end hos dyrlægen.
Om det så er velegnet i forhold til en potentiel diabetes eller nyrediagnose, kan jeg ikke umiddelbart gennemskue ud fra de beskrivelser, jeg kan finde…

2 Synes om