Gæt et dyr

[quote=Tante Tut;383550]:):slight_smile:

Jamen, nu må vi se om de overhovedet leverer varen - troede, at jeg havde set adskillige parringer :øhmm::øhmm: men en parring ser sådan ud : Og sådan har mine ikke stået - ikke mens jeg har siddet og nidstirret dem…:tihi:

:wehuu:[/quote]

Nå da… troede det så sådan ud:

[quote=Poly-Cats;383760]Nå da… troede det så sådan ud:
[/quote]

-LOL-LOL-LOL-LOL

Bare det gjorde - at tænke sig altid at have nybagte kanelsnegle

:savle: :bebe: :savle: :bebe:

Spørgsmål: Er Tante TuT så det man kan kalde en sær snegl?


På solrige dage er skovsnegle i høj grad anvendelige som næsebeskyttere. De har en fin krumning og gode, selvklæbende egenskaber. På den måde forhindrer man at næseryggen bliver solskoldet, så man kommer til at se dum ud.

[quote=Poly-Cats;383766]Spørgsmål: Er Tante TuT så det man kan kalde en sær snegl?


På solrige dage er skovsnegle i høj grad anvendelige som næsebeskyttere. De har en fin krumning og gode, selvklæbende egenskaber. På den måde forhindrer man at næseryggen bliver solskoldet, så man kommer til at se dum ud.

[/quote]

-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL

OMG !?

Nu giver du mig ideer - jeg vil gå rundt til sommer ude på Bellevue - og prøve at sælge dem for en 10’er stykket.

Om jeg så bliver betragtet som sær ???

Who cares… not me…

-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL

Kun 10.- stk ??
Ej Therese, du skal tænke stort:

Ikke billigt - men godt…
Sneglefarmere i Frankrig har med mellemrum forsøgt at producere kaviar af snegleæg, men smagen har aldrig rigtig været god.
Nu har Dominique og Sylvie Pierru, et par gæve sneglefarmere fra Soissons i Picardie-regionen nordøst for Paris, fundet en måde at lave snegleæggene om til en ren delikatesse. Deres sneglekaviar, “De Jaeger”, kom i handlen i oktober 2007 og koster 80 Euro for 50 gram. På trods af den høje pris, er der stor efterspørgsel på produktet i jule-perioden. De madelskende franskmænd er altid rede til at udforske nye gourmet muligheder.
:ok:

[quote=Poly-Cats;383770]Kun 10.- stk ??
Ej Therese, du skal tænke stort:

Ikke billigt - men godt…
Sneglefarmere i Frankrig har med mellemrum forsøgt at producere kaviar af snegleæg, men smagen har aldrig rigtig været god.
Nu har Dominique og Sylvie Pierru, et par gæve sneglefarmere fra Soissons i Picardie-regionen nordøst for Paris, fundet en måde at lave snegleæggene om til en ren delikatesse. Deres sneglekaviar, “De Jaeger”, kom i handlen i oktober 2007 og koster 80 Euro for 50 gram. På trods af den høje pris, er der stor efterspørgsel på produktet i jule-perioden. De madelskende franskmænd er altid rede til at udforske nye gourmet muligheder.
:ok:[/quote]

:klapper: :yah: :yatta: :klapper:

Jamen dog ?!

Måske har jeg fundet en lille niche i dansk erhvervsliv - nu vil jeg undersøge, hvordan jeg bliver selvstændig erhversdrivende udi vinbjergsneglekaviar.

:wehu::wehu:

Ringer som det første til restaurant Noma…

:fin::fin:

[quote=Tante Tut;383772]:klapper: :yah: :yatta: :klapper:

Jamen dog ?!

Måske har jeg fundet en lille niche i dansk erhvervsliv - nu vil jeg undersøge, hvordan jeg bliver selvstændig erhversdrivende udi vinbjergsneglekaviar.

[/quote]

Du må hellere læse sneglekaviar linket: http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://img.borsen.dk/img/dagens-nyheder/p_img_artrel/56/147356artimg_9555_1.jpg&imgrefurl=http://pleasure.dk/gourmet/artikel/147356/&usg=__VEIhgNGzqg9BrXQhKS2RLZG_API=&h=215&w=372&sz=14&hl=da&start=59&um=1&itbs=1&tbnid=e2wMnR40OCFQ5M:&tbnh=71&tbnw=122&prev=/images%3Fq%3Dsnegle%26start%3D40%26um%3D1%26hl%3Dda%26sa%3DN%26ndsp%3D20%26tbs%3Disch:1

Og HUSK procenter til mig 25/75 % Ok ?

[quote=Poly-Cats;383776]
Du må hellere læse sneglekaviar linket: http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://img.borsen.dk/img/dagens-nyheder/p_img_artrel/56/147356artimg_9555_1.jpg&imgrefurl=http://pleasure.dk/gourmet/artikel/147356/&usg=__VEIhgNGzqg9BrXQhKS2RLZG_API=&h=215&w=372&sz=14&hl=da&start=59&um=1&itbs=1&tbnid=e2wMnR40OCFQ5M:&tbnh=71&tbnw=122&prev=/images%3Fq%3Dsnegle%26start%3D40%26um%3D1%26hl%3Dda%26sa%3DN%26ndsp%3D20%26tbs%3Disch:1

Og HUSK procenter til mig 25/75 % Ok ?[/quote]

:wehuu::wehuu::wehuu:

Åååårh, den der pinke-prinsesse-snegle vil jeg gå efter at avle---- næe, vi er da venner, ing ??

Så vi si’r da 50/50… du gav mig idéen og jeg udfører den - så det er vel kun fair ??

:cool::cool:

Å-K… vi bli´r rige !! :muhaha:
Synes vi skal prøve dem af på Birthe herinde først, hun er da ½ fransk ik? :tihi:

[quote=Poly-Cats;383825]Å-K… vi bli´r rige !! :muhaha:
Synes vi skal prøve dem af på Birthe herinde først, hun er da ½ fransk ik? :tihi:[/quote]

Hellere direkte fra hus godt med hvidløgssmør :smiley:

Årh …det vist bare fordi du ikke har smagt Tuttens sneglekaviar endnu -juhu
Så vil du ikke spise andet!! -breakdance

[quote=Poly-Cats;383836]Årh …det vist bare fordi du ikke har smagt Tuttens sneglekaviar endnu -juhu
Så vil du ikke spise andet!! -breakdance[/quote]

Jamen det lyder da godt - husk nu at det skal være testet af flere personer - der skal være avis review osv før i begynder at exportere :cool:

Åååårk, alt det er på plads. ( Therese har jo ikke været online i flere timer nu :p)
Så vi mangler vist bare, at de begynder at lægge æg …:S

[quote=Poly-Cats;383825]Å-K… vi bli´r rige !! :muhaha:
Synes vi skal prøve dem af på Birthe herinde først, hun er da ½ fransk ik? :tihi:[/quote]

:ok::ok:

Okæj, så tager vi ned og afleverer dem personligt…jeg er sikker på, at Birthe bliver lykkelig og rørt til tårer - især, når hun får at vide at vi bliver i 14 dage…

:wehu:

-engel-engel

Deal… jeg bærer dem ud fra DIT hus, mens Poly laver hvidløgssmørret ??

:savle::savle:

[quote=Poly-Cats;383836]Årh …det vist bare fordi du ikke har smagt Tuttens sneglekaviar endnu -juhu
Så vil du ikke spise andet!! -breakdance[/quote]

:savle::savle::savle:

Jae… nemlig… det bliver en world-wide-sensation, gør det - men fordi det er dig, Birthe - så får du det kvit og frit - AD LIBITUM !

:hjerte:

-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL

Du er simpelt hen næsten FOR vanvittig til mig… hvor er det bare godt lavet…tak partner

:wehuu::wehuu:

[quote=Tante Tut;382752]
Alternativt kunne du selv gå på jagt, have dem inde i huset så børnene kan se lidt på dem - eller sætte dem direkte i haven.

De lever ofte ved jernbaneskråninger af en eller anden grund, jeg endnu ikke har fundet ud af.[/quote]

De skal absolut bo i haven :slight_smile:

Kender et sted på Vestvolden, hvor der boede en hel del for nogle år siden … måske man skulle tage på udflugt :fløjte:

:høhø::høhø:

Jeg er sikker på, at vi sagtens kan finde et par frivillige testpersoner herinde - bare meld jer her i tråden

:kryds: