Gæt et dyr

Dem kalder vi leopardsnegle - vi har mange og her lever de FINT side om side med dræbersneglene.:argh: Ingen kamp om pladsen. Det er lige før jeg tør vove mig ud i en påstand om at de faktisk yngler sammen (men kun næsten)

Men NU ER DET SLUT !! Jeg har bestilt 2 sneglebekæmpere, så nu ryger de alle ! Tror desværre også vinbjergsneglene ryger :blegne: - så jeg må skynde mig at indfange dem, og hjælpe dem ind til naboen.

Sådan 2 basser her ( næ, jeg får dem fra ællinger)
Moskusænder !! - Fra køledisken kendt som berberiand :uha:

Bye bye dumme snegle :yatta:

:hjerte::hjerte:

Hvor er de skønne, Poly… nu håber jeg så bare, at det er en Hr. og en Fru And der flytter ind - så vi får babyer.

:wehuu::wehuu:

Men… jeg er oz liiiiidt ked… for jeg har tre af deres bryster liggende ude i fryseren -what :ked:

Kan de mon genoplives og genudsættes ??

:kryds::kryds:

Hvor er de skønne, Poly… nu håber jeg så bare, at det er en Hr. og en Fru And der flytter ind - så vi får babyer.

:wehuu::wehuu:

Men… jeg er oz liiiiidt ked… for jeg har tre af deres bryster liggende ude i fryseren -what :ked:

Kan de mon genoplives og genudsættes ??

:kryds::kryds:[/quote]

Det skal være en Hr. og Fru, så derfor får jeg dem først, når man kan se forskel på dem.

Og da jeg spurgte på dem, svarede manden - vil du ha´dem i fryseposer? og hvad skal de veje? :uha: Næ - jeg ville ha´levende sneglespisere.

Og Jens glæder sig - han elsker andesteg-what (pst, det gør jeg osse ):sshh:

[quote=Poly-Cats;386553]Det skal være en Hr. og Fru, så derfor får jeg dem først, når man kan se forskel på dem.

Og da jeg spurgte på dem, svarede manden - vil du ha´dem i fryseposer? og hvad skal de veje? :uha:

Næ - jeg ville ha´levende sneglespisere.

Og Jens glæder sig - han elsker andesteg-what (pst, det gør jeg osse ):sshh:[/quote]

:høhø::høhø::høhø:

Jamen altzå… mænd.

Men… Poly,… skal I spise dem ??

Kan du slagte dem eller er det et mandejob ??

:fin:

Helt seriøst, så troede jeg at Berberi-andebryst kom fra en Berberi-and - men det er nok den latinske betegnelse så… og YES ! :ok: - det er amme-namme-mad.

:savle::savle::savle:

Jamen altzå… mænd.

Men… Poly,… skal I spise dem ??

Kan du slagte dem eller er det et mandejob ??

:fin:

Helt seriøst, såtroede jeg at Berberi-andebryst kom fra en Berberi-and - men det er nok den latinske betegnelse så… og YES ! :ok: - det er amme-namme-mad.

:savle::savle::savle:[/quote]

Jeg kan ikke spise noget jeg har navngivet - og vi har allerede bestemt at hannen skal hedde NAPPE, så nu må vi finde et konenavn der matcher:høhø:

Jens derimod er bonde født og kvajet opdraget (hedder det ikke sådan?) Så for ham er det naturligt at spise det man slagter. - Men … det får han altså ikke lov til.

Så på et fjerkræsforum (… ja DE findes :S) at flere har ænder gående i haven, som sneglespisere. Og de har et fast par, som yngler året efter. Og lærer man ikke at spise sine egne ænder, så drukner man i dem til sidst.
Så nu må vi se til den tid - måske bli´r jeg hardcore andeæder -what

[quote=Poly-Cats;386996]Jeg kan ikke spise noget jeg har navngivet - og vi har allerede bestemt at hannen skal hedde NAPPE, så nu må vi finde et konenavn der matcher:høhø:

Jens derimod er bonde født og kvajet opdraget (hedder det ikke sådan?) Så for ham er det naturligt at spise det man slagter. - Men … det får han altså ikke lov til.

Så på et fjerkræsforum (… ja DE findes :S) at flere har ænder gående i haven, som sneglespisere. Og de har et fast par, som yngler året efter. Og lærer man ikke at spise sine egne ænder, så drukner man i dem til sidst.
Så nu må vi se til den tid - måske bli´r jeg hardcore andeæder -what[/quote]

:høhø::høhø:

Jamen… så skal konen vel hedde Nippe :rock:

Jeg tror heller ikke, at jeg kunne spise noget jeg havde gået og snakket og nusset med - men der er jo ikke noget galt i det.

:uha:

Jamen, els sælger vi da dine bryster som delikatesser sammen med mine snegleæg - det er kun godt for vores buissiness med lidt blandet udvalg.

:ok:

Og at du bor sammen med en kvajet mand :høhø::høhø: - det lyder som om at der aldrig er kedeligt hos jer.

:klapper: :fløjte: :wehu: :yah: :yatta:

Jamen… så skal konen vel hedde Nippe :rock:

Jeg tror heller ikke, at jeg kunne spise noget jeg havde gået og snakket og nusset med - men der er jo ikke noget galt i det.

:uha:

Jamen, els sælger vi da dine bryster som delikatesser sammen med mine snegleæg - det er kun godt for vores buissiness med lidt blandet udvalg.

:ok:

Og at du bor sammen med en kvajet mand :høhø::høhø: - det lyder som om at der aldrig er kedeligt hos jer.

:klapper: :fløjte: :wehu: :yah: :yatta:[/quote]

Mine bryster :ups: tror ik de er til salg -LOLJens snakker med dem hver dag :p:tihi:
Og jep - her er sjældent kedeligt…

NIPPE er et godt navn :rock:

[quote=Poly-Cats;387002]Mine bryster :ups: tror ik de er til salg -LOLJens snakker med dem hver dag :p:tihi:
Og jep - her er sjældent kedeligt…

NIPPE er et godt navn :rock:[/quote]

-LOL-LOL-LOL-LOL

Iiiih altzå… du VÈD jo godt, hvad jeg mener, nå…

-LOL-LOL-LOL-LOL

Men… pas nu på :

Hvis han slagter alt det han går og snakker med hver dag og dem der har et navn, såeeeee… ville jeg seriøst overveje at købe en brynje…just in case…

:uha:

[quote=Tante Tut;387004]-LOL-LOL-LOL-LOL

Iiiih altzå… du VÈD jo godt, hvad jeg mener, nå…

-LOL-LOL-LOL-LOL

Men… pas nu på :

Hvis han slagter alt det han går og snakker med hver dag og dem der har et navn, såeeeee… ville jeg seriøst overveje at købe en brynje…just in case…

:uha:[/quote]
Han slagter slet ikke spor - han kører Autotransport :ok: Så du ka´altid få et lift.
Så det bli´r nok ved købeænder her - måske kan vi sælge ællingerne som levende berberi, gør det selv and med sneglefyld og udsøgte sneglekaviar, og se om andre hopper på den :fløjte:

:høhø::høhø::høhø:

Okæj, siger til hvis jeg får brug for et lift. :ok:

Ved du hvad ?

De kloge narrer de mindre kloge - så lur mig om vi ikke kan få overbevist nogen om, at det ER en delikatesse.

:savle::savle:

Du gætter for øvrigt aldrig, hvad jeg fik at spise i dag ??

:fløjte::fløjte:

Du gætter for øvrigt aldrig, hvad jeg fik at spise i dag ??

:fløjte::fløjte:[/quote]

SNEGLE med hvidløgssmør ?? :stuck_out_tongue: -engel

-what :besvimer: -what :besvimer:

NEJ !?

Jeg spiser ikke noget jeg har givet navn :stuck_out_tongue: og siddet og nusset med, så Mulle, Dulle, Sulle, Kulle, Fnulle, Bulle, Gulle OG Nulle lever endnu

:wehuu:

[quote=Tante Tut;387684]-what :besvimer: -what :besvimer:

NEJ !?

Jeg spiser ikke noget jeg har givet navn :stuck_out_tongue: og siddet og nusset med, så Mulle, Dulle, Sulle, Kulle, Fnulle, Bulle, Gulle OG Nulle lever endnu

:wehuu:[/quote]
Nåå nej da, klart. :sorry:

Pssssst - har du opdaget at det er blevet vores helt egen tråd :tihi: Vi har skræmt alle væk med vores delikasesser.

[quote=Poly-Cats;387727]Nåå nej da, klart. :sorry:

Pssssst - har du opdaget at det er blevet vores helt egen tråd :tihi: Vi har skræmt alle væk med vores delikasesser.[/quote]

:høhø::høhø:

Jae… måske.

Eller også tør de ikke at melde sig på banen, fordi vi er lidt for tossede ??

Men de lurer altzå… prøv at se, hvor mange visninger tråden har

:sshh::sshh:

Psssssssssssssst… to af sneglene har ligget gravet ned i 2 dage nu - så måske er de ved at samle kræfter til æglægningen ??

:kryds:

:kryds::kryds::kryds: for æg

:høhø::høhø::høhø:

JA-HA !!!

Skøøøøøn æggesmiley… :tak:

-love -love -love

Poly ??

Der er vist ikke andre, der stadig hænger på, men :

Mit hjem er blevet omdannet til en elskovsrede - sneglene parrer sig på livet løs - på kryds og tværs med hinanden :sshh::sshh:

Så nu håber jeg snart, at de graver sig ned og lægger æg…

:kryds:

Uha… bare opdrættet ikke løber løbsk :blegne: og du pludselig svømmer i sneglebabyer.


Fandt lige dette sjove billede, af 2 snegle babyer der er ved at kravle ud af deres æg!

:høhø: :høhø:

Jooooooow, vi skal have mange babysnegle - der er jo aftagere til dem.

Sikke et fint billede af dem små babyer på vej ud af den et-værelses. :wehuu:

Lurer lidt på, om jeg skal have et akutudstyr parat, hvis noget går galt…

:øhmm:

[quote=Tante Tut;393174]:høhø: :høhø:

Lurer lidt på, om jeg skal have et akutudstyr parat, hvis noget går galt…

:øhmm:[/quote]

Kog noget vand og riv nogen lagner - så kan det vist ikke gå helt galt :tihi: