Grus - hvad er godt?

Jeg er lidt træt af VanCat, kvaliteten har været dalende den sidste tid hvilket Jan fra agrosam giver mig ret i… Så jeg vil meget gerne skifte til noget bedre…
Har pt Extreme Classic i 2 bakker (ud af 5) men syntes virkelig de stinker…

Hvad er der ellers af gode mærker på markedet? Skal siges jeg har 9 katte, hvoraf de 6 er langhåret og 1 af dem har en tendens til at få grus til at sidde fast i “bukserne”…

Hvad bruger i andre og hvor køber i det (gerne med mulighed for at købe en hel palle ad gangen)

Og det skal være uden pudder - så min astma slår knuder ellers…

Vi er endt hos Tigerino efter utilfredshed med først Everclean og siden Extreme Classic :slight_smile:

1 Synes om

Vi bruger Ever Clean Extra Strong (uparfumeret) efter at have afprøvet alt muligt.

Du skulle kunne få det pallevis, hvis du henvender dig direkte i en Petworld.

Jeg er på Lykkes hold. Bedste grus, næsten støvfrit, ingen parfume og lige netop den variant klumper super godt.

Hvor fåes det henne ad?

Det er det i papkasser ik? :thinking::see_no_evil:

Må jeg komme med et side-spørgsmål?

Hvad er det gode ved at det er klumpende? Jeg synes det er smart, men mega irriterende når man overfladisk renser… :confused:

Syntes gruset bliver hurtigt klamt når f.eks. Tis ikke klumper, så ligger det jo blot i gruset indtil det hele skal skiftes… Når det er klumpende kan de blot fjernes, såfremt det er af ordentlig kvalitet så klumperne ikke går i en milliard stykker…

2 Synes om

Også her. Jeg ved ikke, om man kan købe det i DK, så man kan købe en palle. Køber man hos Zooplus, bliver det nok dyrt, hvis man skal op i den størrelsesorden. Der er jo tillæg for tunge pakker.

Her i huset vender vi altid tilbage til AK grus. Det er klumper bare bedst og er meget drøjt i brug.
Samtidig foretrækker jeg lidt større korn, da jeg har dårlige erfaringer med fint grus der støver for meget.

Jeg er endt her:

Det klumper godt, dufter af de træfibre det er lavet af, støver ikke, og har en noget lavere vægtfylde, så det er nemmere at håndtere når man er udfordret på fysikken.

Catrine er også godt, det koster dog det dobbelte pr opfyldning af en bakke, og vejer meget mere.

1 Synes om

Det gik jeg væk fra at bruge sidste år, efter at have brugt det i 7-8 år … var simpelthen ved at blive idiot af det grus der blev slæbt ud af bakkerne :ahhhhhhh:
Nu bruger jeg fint ‘‘Canada’’-grus købt i Petworld, men det har pudderduft, så det …

1 Synes om

AK fra Agrosam er pt det bedste grus på markedet IMHO :slight_smile:

Tak for input alle sammen…

Må vist til at eksperimentere…

Brugte AK for flere år siden, men blev egentlig træt af det pga. Det støvede helt ondsvagt - gør det stadig det?? :thinking:

Ja det er rigtigt, men det jeg har (klumpende) det sidder så godt fast,at når jeg vil fjerne det,så det lige før skovlen knækker… og nogle gange når jeg bruger kræfter for at fjerne det,så smutter skovlen fra mig og det grus med tis/lort der er kommet på skovlen, får en flyvetur - hvilket bestemt ikke er lækkert :confused:

Hvor dybt et lag grus har du i bakken?

Hmm… ikke så dybt… det skal måske være meget dybt? :see_no_evil:

Det er svært at få bakker der er dybe nok til min smag, men mine bakker er ca 25 cm og gruslaget ca 15+ cm, så rammer klumperne ikke bunden, og kattene kommer ikke så nemt til at ramle hinandens tidligere besøg heller :slight_smile:

1 Synes om

Jeg bruger gerne zooplus udendørsbakker - både med og uden låg (ikke alle katte kan lide låget, som de skal bukke sig under). Det er de største og dybeste bakker, jeg kan finde.

Ahhh ja okay, det gir mening, det må jeg prøve :relaxed: Tak :+1: