Hjemmelavet legetøj til katte

Hejsa allesammen,
Min kæreste og jeg er så heldige at vi netop har fået en dejlig huskat, Anton.
Det var meget spontant at vi overtog ham fra et vennepar, som desværre er gået fra hinanden.

Vi bor i en stor lejlighed og vil gerne give ham et godt liv. Har I nogle gode ideer til hjemmelavet legetøj, vi kan lave til ham?
Jeg går ret meget ind for at passe godt på miljøet og undgå at købe alt for meget unødvendigt, så hvordan fungerer papkasser, toiletruller osv. som stimulering til kat?

Tak på forhånd!:høhø::høhø:

En legekammerat med 4 ben og 1 hale er fantastisk aktivering :høhø: Men ellers så er papkasser sååå gode, jeg plejer selv bare at klippe/skære et par huller i (de er jo bedst hvis man har en udenfor man kan lege med når man selv er derinde), men andre har gjort det meget fint… Jeg er selv glad for tørrede kaninhaler, -ører mv., som kattene synes er meget morsomme. Kan man undvære er de også ofte glade for hårelastikker :wink: Og vi har en enkelt der eeeeeeeelsker piperensere

Toiletruller kan laves til alt fra ringe man kan slæbe rundt med, til at blive lukket i enderne om en godbid

Toiletruller kan man klippe til i forskellig højde (ikke for høje) og lime på en papbund og så hælde kattens tørfoder i rullerne, så han skal fiske det op. Foderaktivering er godt for indekatte. I kan også gemme tørfoder rundt omkring, som katten så kan gå på jagt efter. I min barndom lavede vi kattelegetøj ved at folde noget papir sammen og binde en strik om. Meget simpelt, men mange katte lader sig lokke, så længe der bare er nogen i den anden ende af strikken, der trækker i papiret :slight_smile:

lån eller køb bogen skrevet af Sara Elisabeth Kellner der hedder Kæks kattelegetøj. Den er fyldt med gode ideer til hjemmelavet kattelegetøj. Jeg har selv købt den OG sjovt nok har Galten Bibliotek som det eneste i Skanderborg kommune også bogen :klappekat:

små firkanter fleece eller andet med en knude på midten. Hæklede mus af garnrester. Vinpropper. sugerør er der mange der er glade for også - jeg har en og toppen for hende er når hun selv kan få lov at trække det ud af min juicekarton.
og hule af en papkasse betrukket med t shirt findes der intruktioner til. det samme med puttekurv lavet af en langærmet trøje.