Hurtig som en (baby)Ninja

Hun er nu en sød lille fis :heart_eyes:
Og godt for dig hvor lydig og godt opdraget hun allerede er blevet. Rolige velopdragne hunde syntes jeg er søde (gider ikke gøende, hoppende, bidende/gumlende hunde), men Ninja hende kunne jeg godt lide! :grin:

1 Synes om

Jeg er meget glad for - og nok også lidt lettet over :ups: - så nem og lærenem Ninja er :slight_smile:
Hun er gennemgående en rar og kontaktsøgende hund, og det kommer man dælme langt med :slight_smile:
… og da jeg ikke ved noget værre end gøende, utrænede og direkte ulydige hunde, så var det mig ret vigtigt, at vi fik startet tidligt på det basale træning.

… sådan uden at rose mig selv FOR meget ( :ups: ), så tror jeg måske også det har hjulpet, at jeg så hurtigt som muligt fik sat helt klar struktur på dagen og gav den lille krudtugle nogle faste rammer.
Feks det med ro om formiddagen. Det har vi som udgangspunkt ALTID! :slight_smile: Også selv om det er weekend, og jeg er hjemme. Så ligger hun i gangen og sover om formiddagen. Det hjalp meget i Herning - der sov hun jo bare hele formiddagen væk, selvom der var stor ståhej overalt omkring hende :smiley:
Der kunne jeg virkelig se, hvor meget det havde betydet :slight_smile:

Lige nu er det mere omgivelser end hende jeg opdrager på :tihi:
Hun må ikke springe op - af nogen overhovedet. Gal det et svært at få folk til at fatte! :confused:
Hun må gerne løftes op, men ikke selv springe op! “Men hun må godt ved mig,” - neeeeej, så går vi bare igen :confused: og så bliver folk fornærmede!
Hun skal også kun kaldes på med navn én gang, ikke 17! Det er én gang, det er svært nok at lære stabilt indkald uden folk står og kalder hendes navn en million gange - så lærer hun bare det er ok at vente til der er kaldt 10-20 gange …
men neeeej nej “ niiiiinja, Ninja, ninja, ninja, niiiiinja kom kom kom niiiiinja”.
Og så henter jeg hunden og går videre, mens de står og forstår ikke en besked om én gang … :confused:

Pyyhhh det er sværere at opdrage omgivelserne end hundehvalpen :tihi:
Gid man kunne isolere sig med sin hund, til den var helt færdigtrænet og ikke så modtagelig for uvaner fra omgivelserne - det et jo da rigeligt med dem jeg propper i hende :tihi:

8 Synes om

Dagen i dag er Ninja blevet introduceret til jobbet som kommunal kontorhund.
Hund virker til at kunne have kompetencer inden for dette område, så virksomhedspraktikken fortsætter ugen ud :tihi:

Sådan helt ærligt er det fordi, at jeg ugen igennem har 9-10 timers dage alle dage og det er for længe for hende at være alene en hel uge hver dag, selvom om hun bliver luftet halvvejs.
I dag skulle hun have været alene 9 timer og 40 minutter, hvis ikke hun var med - det for længe :confused:

På kontoret er kun jeg og en lige så hundetosset kollega i denne uge, så det var ikke svært at få lov af hende til, at Ninja måtte komme med.

Ninja sover stort set hele arbejdsdagen eller ligger bare og hygger. Men hun er i det mindste ikke alene +- 9–10 timer hver dag :slight_smile:
Hun virker til at hygge sig gevaldigt og er mentalt fyldt så rigeligt, når vi kommer hjem :slight_smile:
det er faktisk også helt rart nu det er så varmt, at eftermiddagsturen totalt er ombyttet en kort tissetur og så op i den “køligere” gang og spise hunde is :tihi:

11 Synes om

Ninja fortsætter jo da bare med at være en dejlig hund :smiley: I havde jo da selvfølgelig heller ikke forventet andet, vel? :tihi:

De sidste par uger er gået med arbejde, hygge og lidt øvelser. Vi er ved at øve de nødvendige ting til udstilling - stå med fokus, trave-løbe på plads, stå med et målebånd ved siden af sig osv. :slight_smile:
Af træning er hun ved at blive god til det med at tage stand - vi øver så på avance ordren og ro i opfløjet - det er lidt et 1-års projekt at få perfektioneret til næste års markprøver :tihi:

Man skulle jo tro at apport lå naturligt til hende - meeeen jeg kan fornemme at det bliver vores næste store udfordring og træningspunkt efter udstillingen. For hun vil godt løbe ud til det jeg kaster. Ved hjemfløjt er jeg så mere spændende, så hun smider det hun har i munden og løber ind til mig :tihi: Den problematik har jeg ALDRIG stået i med nogle af de jagthunde jeg ellers har været med til at træne, så er helt på bar bund :tihi:
Så når vi om 1½ uge skal til udstilling, så får vi lige lidt tips af de garvede bretonfolk :tihi:

søndag d. 12. skal vi nemlig til udstilling i Mou - Ninja stiller op i babyklassen :smiley:
Vi var ellers lige ved at misse tilmeldingen, men der er heldigvis lidt velvilje med os nybegyndere :ups:

Vi har også en del legeaftaler - især med Bobby og også med Herkules.
Turene op til Herkules er altid en fest - de har gået til hvalpetræning sammen og har virkelig fundet melodien sammen :smiley:

Google Photos
Google Photos

Ralf har i den grad fundet sig til rette med at have en hunde-“slagssøster”.
I går aftes lå han vist i kø til madskålen, men hun levner ikke rigtig noget :tihi:
Google Photos
Dog flytter hun sig, hvis han går hen til hende, så han kunne sagtens spise med :smiley:

Hun NYDER at komme op og ligge - og kigge ud over altankanten :tihi:
Google Photos

Sofaen er nu også ret god - hun må kun være, når hendes tæppe er der. Så hun nyder det ekstra meget, når det endelig er tilladt :smiley:
Google Photos

16 Synes om

Sååå sød altså :heart_eyes:

1 Synes om

Vi havde en lidt træt morgen i dag.
Hun er vist en “sove længe” hund - for selvom vi gik meget tidligt i seng (lige godt kl 21 :ups: ) og derfor havde sovet over 8 timer, så skulle der mer end overtalelse til at få hende ud af nullerputten før kl 6 i morges :tihi:


… og ja - hun har helt selv tyvstjålet Ralfs yndlingsnullerput inde fra stuen og slæbt den i gangen :tihi:
Det lykkes nemlig en gang mellem så, at hun får ham overbevist om, at de skal sove sammen :heart_eyes:
så jeg har ikke nænnet at fjerne nullerputten igen :ups: Hun passer heldigvis godt på den :smiley:

Det ender dog med, at hun vokser ud af den, så jeg må nu nok inden længe have fat i Brita (@kamikaze) og få bestilt en i breton+burmeser størrelse, så der er plads nok :tihi:

14 Synes om

Rod og flyttestress betyder bare at både hund og katte søger ekstra nærhed - helst i sofaen :tihi:
Ralf og Ninja er blevet noget nær de bedsteste venner :smiley:

21 Synes om

Aww :heart_eyes:

1 Synes om