Huset for enden af rækken - “renoveringsdagbog”

Gør dig selv en tjeneste og sæt glasfilt op i stedet for glasvæv :slight_smile:

Filten er meget nemmere at reparere på end vævet er, hvis der skulle komme en skade et sted :slight_smile:

7 Synes om

Vævet er bare mere slidtstærkt ift at jeg har både hund og kat.
Jeg har set forskellen hos mine forældre - havde en væg med filt og en med væv. Efter ti år blev filtvæggen udskiftet til glasvæg :confused:

Hm, okay.

Vi har også både hund og kat(te) og jeg er SÅ glad for at filten er glat, så det kan tørres af, og at eventuelt møg ikke kan sætte sig i “hullerne” :slight_smile:

Og man kan “lappe” på filt uden at man kan se det, det kan man så absolut ikke med væv :slight_smile:

Ekstra bonus er, at kattene IKKE kan kradse kløer i filt :grin:

1 Synes om

Der var en gang et badeværelse


… så kom Pernille forbi :smiley:

9 Synes om

Hun ville godt nok ikke få adgang til mit badeværelse! :besvimer:

4 Synes om

Med Pernilles hjælp er badeværelset nu klar til, at mureren kommer i morgen tidlig :smiley:

Og eftermiddagens garagebillede :smiley:


Om jeg får mer smidt derud for i dag, det er ikke sikkert. Nu blev jeg dælme træt! :ups:

8 Synes om

ARRRHH - kom nu, vi sidder jo her og venter på næste kapitel…!! :face_with_raised_eyebrow::stuck_out_tongue_winking_eye:
Da du længere oppe skrev om de planlagte aktiviteter forud for 1. deadline, tænkte jeg “ja, ja - dream on!” - det gør jeg så faktisk ikke længere… :flushed:
Respekt! :ok:

3 Synes om

Jamen jeg fik faktisk lavet lidt mer med Pernilles skub. Et par lister mer røg af og blev af-sømmet inden min far kom fra arbejde samtidig med elektrikeren.

Al el blev gennemgået - en masse stik skal flyttes og ledninger trækkes.
Eftersom min far bruger på søndag til at vælte skillevæggene, så skulle al el jo være lukket deri.
Så det gik der lige en time godt og vel med :slight_smile:
Men så er der også styr på, hvor el fremover skal sidde i hele hytten :slight_smile:

I morgen kl 7 går det løs igen - der kommer mureren nemlig og kigger på gipspladerne (fler har desværre massive fugtskader :frowning: ) og ikke mindst afløbet i gulvet.

Så nu holder vi altså - vi er for trætte til at gøre mer fornuftigt dernede.
Men bare rolig - næste kapitel kommer i morgen :wink:
Det er næsten bedre end julekalender :hoho: :wink:

10 Synes om

Dagens projekt - dampe tapet ned! :slight_smile:
Med hjælp fra et mordvåben af en rulle :tihi:

5 Synes om

45 minutter senere …
det her kommet til at tage LANG tid :confused:

At dampe tapet ned er kun for de tålmodige!
Det bliver pænest af det, men føj det tager lang tid.

Du går ellers til makronerne!! Lidt sjov at rive ned, men det er da heller ikke af storhed… :wink::grin:

1 Synes om

Det bliver ualmindelig godt med det bette hus :slight_smile: men jeg lider i stilhed…
Har været der hvor du er 3 gange og det er slut for mig :slight_smile: uanset hvor fedt resultater bliver så magter jeg ikke længere at knokle som en lille kineser og se at jo mere jeg laver jo værrer bliver det :wink:
Men det bliver gåååååååt :clap::ok:

1 Synes om

Jeg vil godt lige indskyde, at jeg normalt ikke tager så hårdt fat på andre menneskers badeværelser :wink:

5 Synes om

Pyha - af de tre timer jeg havde i huset i formiddags er den ene nok gået med at holde håndværker :hoho:
Først så gik strømmen - nå skifte sikring, så sprang den også, ned efter nye sikringer.
Så skulle jeg lige tage stilling til et par spørgsmål og sådan … jo hen af vejen er der nok gået en time med at have murer :hoho:

Men det er nu også lidt hyggeligt - mureren har jeg leget med som barn :tihi:
Det er lidt skægt at se den “lille møgunge” være blevet til en helt fornuftig ung mand :slight_smile:

Nå - det var frokosten, ned og dampe mer tapet af.

På søndag skal vi skifte tre gipsplader og have vælte vægge :open_mouth: fart på damper, fart på! :tihi:

5 Synes om

Det minder mig om engang, vi havde en gulvafhøvler. Han havde også erfaret, at sikringerne tit sprang, når han var i gang. Men det havde han en løsning på: Han stoppede sammenkrøllet staniol i hullet, hvor sikringen sad. :scream: Han gav ikke direkte udtryk for at have forstået, at hans grej var for kraftigt i forhold til almindelige el-installationer.

Nå, den slags er nok blevet umuligt med moderne sikringer.

Her endte maskineriet i krafudtaget :hoho:
Så var det løst effektivt.

Nu vil det jo være lyv, hvis jeg siger, jeg kender Pia - men ud fra det jeg har kunnet læse mig til gennem årene herinde, så vil det være hele vejen eller no deal for hende. Når man ved, hvordan tingene skal gøres rigtigt - og det har man selvfølgelig sat sig 100 % ind i - så er det naturligvis også sådan, man gør dem. Og så tager man ellers bare fat og kører på, indtil man er færdig.

Tager jeg helt fejl? :wink: (Jeg er meget misundelig!)

2 Synes om

Jeg tror det er ret spot on :slight_smile:

1 Synes om

Sådan vil jeg helst jo :ups:

Men det lille hus - det er muligvis det mest tåbelige, uoverskuelige og hårdeste jeg har kastet mig ud i :open_mouth:

Vi troede jo faktisk lidt maling kunne gøre det …
men niks! 4 lag tapet, to lag spartel i mellem og PLASTIKmaling!!! Dampene gav fortabt :open_mouth:
Jeg må manuelt stå og flå yderste lag maling og tapet af før jeg kan fat med damperen …

Hårdt og varmt … hårdt og varmt!

3 Synes om

Tapetfjernelse sucks - så hårdt, tjek…
Men tåbeligt tænker jeg nu ikke det er - og at dømme efter bla. ovenstående, så virker det som om, du har ganske godt overblik over udfordringerne… :wink::ok:

I øvrigt - er det gipsplader, det sidder på…?

2 Synes om