Huset for enden af rækken - “renoveringsdagbog”

Så er der loft i hele stue, gang og køkken :smiley:


I morgen venter badeværelset :slight_smile:

12 Synes om

Har du valgt at lave stue, gang og køkken i et ??

Ja :slight_smile:
Gangen var meget aflukket og køkkenet ligeså. Så der er lige en stump mur med skabe på begge sider til at tage træk osv fra hoveddøren, men ellers er det blevet et stort åbent rum i stedet for to små alt for tætte rum :slight_smile:

3 Synes om

En aflukket entre er ellers praktisk til at forhindre, at kattene løber ud, når yderdøren åbnes.

2 Synes om

I mit lille hus er gang og køkken også i et, og jeg er super glad for det. Det giver en fornemmelse af mere plads og udnytter alle kvadratmeter, i stedet for at have et rum, man alligevel bare går igennem :slight_smile:

1 Synes om

Jeg er også fan af det åbne :slight_smile:

1 Synes om

Ikke at jeg er uenig, men alt efter hvor slemt det er at 1. Katten gør det, og 2. At katten har lyst til at gøre det, så bor Pia vist i meget fredelige omgivelser og har katte, der ikke synderligt udesøgende ift andre racer :slight_smile:

1 Synes om

Ja skulle de smutte, så er det ikke det værste sted det kan ske :slight_smile:

Men heldigvis er kattene mine ikke dørsøgende i det daglige - og ved større mængder af mennesker, som kommer på besøg, så har jeg altid været vant til lige at lukke dem fra på et værelse til alle er kommer ind :slight_smile:
Det er bare en vanesag. Og jeg havde brug for at udnytte pladsen bedre for at få drømmekøkkenet :hoho:

2 Synes om

Træk direkte ind i stuen ville være min største bekymring ved ikke at have entreen lukket. Men I har jo nok kunnet fornemme, om det er et problem.

1 Synes om

Det er det heldigvis ikke :slight_smile:

1 Synes om

Indrømmer min bekymring ligger nu også på om det vil give træk og der tænker jeg det er godt i renovere nu det er vinter med kulde og blæst, for så får i fanget alle trækhuller :slight_smile:

Det ser godt ud :slight_smile:

2 Synes om

Det er et utroligt tæt hus heldigvis :smiley: Energirapporten, som blev lavet ved salget, kunne ikke finde på andet end at et par termostater måske kunne trænge til en opdatering, men uden at det ville have en nævneværdig effekt :tihi:

Lige nu står huset jo tomt, så der er ikke så meget til at genere varme, men selv da loftet var hevet ned og der kun var dampspær op til isoleringen, så behøvede vi faktisk kun en enkelt el radiator for at holde det hele varmt.
Nu de rigtige radiatorer er sat op igen, så står de faktisk kun på lige knap 1 over det hele selvom temperaturen jo da ikke er meget over frysepunket :slight_smile:

Vi satte en ny radiator op i gangen, netop fordi vi kunne blive lidt bekymret for kuldetræk fra døren, når nu der ellers kun er en stor radiator til hele de rum i stueenden. Men det hele slutter utroligt tæt - og det er jeg i den grad meget glad for :slight_smile: jeg HADER nemlig træk og er frygteligt sart med træk - får ondt i halsen alt for nemt…
Indtil nu har vi ikke kunne finde træk fra andet end lige lidt ved loftslemmen, så den fik nye lister og så var det løst :slight_smile:

6 Synes om

Hos mig er entré og køkken i et og så med 2 meters åbning direkte ind til stuen. Der er ingen træk overhovedet og på ingen måde koldt. Det er alle andre steder det trækker her :joy::joy::joy:

Jeg synes det er en fantastisk løsning Pia. Jeg ville også prioritere et sådan køkken og åben stue over lukket entré :slight_smile:

1 Synes om

Som jeg kender Pias katte, så tænker jeg heller ikke den åbne løsning er noget problem. De er ikke dørsøgende, selv når man kommer og er noget så fedt som gæst :tihi: Så forstår godt hvorfor det hele er åbnet op - det er lækkert med den plads :smiley:

Vi har jo den meget dørsøgende Hugo, og derfor var slusen meget vigtig for os. Så tror den prioritering helt kommer an på, hvordan ens katte er :slight_smile:

2 Synes om

Det kan jeg dæleme godt forstå, du prioriterer - det betyder jo også, at gangarealet fremfor at være “spildplads”, nu bliver en del af stue/køkken, og giver ekstra m2… :ok:

Og mht. kattene, så er det vel bare et spørgsmål om at vænne sig til altid at låse døren, så den ikke bliver åbnet uden du er forberedt. Her bruger vi faktisk samme koncept, til trods for at Manse er inde/udekat - ellers åbner han selv døren, og han glemmer desværre ofte at lukke den efter sig… :sunglasses:

3 Synes om

Sikke en forvandling det allerede har taget, det bliver så godt når du bliver færdig. :ok:

1 Synes om

Endelig færdig med at sætte loft op :smiley: badeværelset er nu klar også inkl huller til ventilation og lys :smiley:


Nu skal der fuges langs loftet i alle rum og stuen skal have skyggelister,
… og så skal badeværelset forhåbentligt laves færdig her i weekenden (på nær lige et spejl, som skal laves, og en lampe i loftet, der skal hjem først :slight_smile: ).
Det passer også så fint, at vaskemaskinen bliver leveret næste uge :smiley:

… så kan vi måske komme til at overveje at begynde på, at samle køkken i næste uge allerede :smiley:

12 Synes om

Nu er der hentet badeværelsesinventar - og i aften skal det rengøres inden vi kan komme til at sætte op i morgen :slight_smile:

… foruden skyggeliste-projekt i stue og køkken, men der skal lige kigges på loftet først (nu), da noget af loftet “drypper” ved et par bræt :confused:

Så weekenden går nok også endda nu :hoho:

9 Synes om


Det vigtigste først - toiletbørste monteret :smiley:

Og så spejl og vask :smiley: (skufferne kommer først i, når al vand er i orden :slight_smile: )

Egentligt skulle der havde været lavet et spejl med en slags ramme, men dette spejl kunne komme med i tilbuddet, så det kunne jeg ikke sige nej til :smiley:

… i morgen er det “bare” brusedørene og toiletpapirsholderen, og måske også en håndklædestang, når jeg kommer hjem fra hundetræning :slight_smile:

12 Synes om

Hvor bliver det lækkert :heart_eyes: Og jeg er personligt fan af spejlet :innocent:

1 Synes om