Huset for enden af rækken - “renoveringsdagbog”

Jo mere jeg kigger på spejlet, jo mer falder jeg også for det :blush:

… det er skønt at sætte inventar op efter at have gået i halvanden måned og “bare” ryddet ned, malet og sat loft op. Inventaret gør det ligesom mer og mer til et hjem :smiley:

2 Synes om

Det bliver da så fedt :smiley::smiley:
Jeg glæder mig til at se det live :smiley::+1:

1 Synes om

Hvad er røret ved siden af vasken til? Jeg kan også godt lide spejlet - jeg kan godt lide, det er 16:9-agtigt og passer til bordet i bredden.

1 Synes om

Røret er afløb til vaskemaskine :slight_smile:
Det er lidt en “gammeldags” måde at lave det på, har jeg hørt :slight_smile:
Men det bliver jo heldigvis skjult bag vaskesøjlen :smiley: for kønt er det ikke :hoho:

Så er brusedørene også oppe :smiley: det tog så også 3,5 timer at få til at hænge helt lige og lige højt :ups: mindst en time er gået med at bore de ti huller i væggen, gal de fliser er hårde! :hushed:

Der mangler så skruer til håndtagene, så de kommer først på i morgen :tihi:
Men nu skal der “bare” monteres vand på vask og bruser, fuges langs loftet - og elektrikeren montere ventilation, så er badeværelset så godt som færdig foruden lidt småting som håndklædestang og holder til toiletpapir :stuck_out_tongue:

15 Synes om

Såååå … nu mangler jeg lige at modtage håndklædeknagerne, elektrikeren skal lave el og vasketårnet skal installeres - så er badeværelset færdig :smiley: selv toiletpapiret har fået en holder i dag, bruseren er kommet op og skufferne sat i :smiley:

Skufferne skal lige justeres og der skal fuges lidt derinde, så er vasken helt klar til brug :smiley:

Hele køkkenet er også slæbt ind - på nær lige hvidevarene altså :tihi: det fik dog ikke billeder af, for i morgen vil jeg have det hele sorteret op og lagt i stak alt efter hvad det er hvad :ups: lidt nørdet brig af tid, men det giver overblik og intet bliver glemt så! :slight_smile:

13 Synes om

Det er et superflot badeværelse, du har fået lavet! :thumbup: Håber du snart kan bruge det?

1 Synes om

Tjaaeee … vi mangler stadig at samle og montere køkken, fuge loft i to rum, lægge gulv og fodlister, opsætte nye gerigter ved dørene, male skab og døre … og så flytte ind :hoho:
Og så er der en masse el som elektrikeren skal have styr på også.

Tjeklisten bliver jo da kortere hele tiden heldigvis :slight_smile:

7 Synes om

Totalt imponerende hvad I har præsteret! :klappe2:

1 Synes om

Tak :smiley:

I går aftes begyndte vi at gøre klar til køkkenet - der er sat en “styreliste” på væggen, så højden gerne skulle blive ens over hele rækken af skabe :tihi:
Og de første to skuffeskinne er skruet på den ene side af højskabet - så kaldte aftensmaden altså, så fortsættelse følger først på lørdag :tihi:

5 Synes om

Huset er det ikke - men den er tiltænkt mit nye hjem :slight_smile:
En flot brugt standerlampe, som min far hjalp med at få fat i på auktion.
Den gamle ledning var mør og alt for fristende for den lille hund, så den blev tygget over :hoho:

Da jeg lige havde en lille time for mig selv i eftermiddags, fik den en ny sort ledning og gammel rygersod og skidt fra tidligere hjem er vasket af :slight_smile: det pyntede gevaldigt! :smiley:


(Kan se det på billedet ligner, at skærmen er skæv - det er vinklen som snyder, heldigvis er den pænt lige :slight_smile: )

8 Synes om

Super fed lampe :thumbup: Sig bare til, hvis du bliver træt af den :wink:

2 Synes om

Det går vist lidt lang tid :hoho:


Rejsegilde på første køkkenskab :smiley:

12 Synes om

Fyraften :slight_smile:

Så fortsætter vi i morgen :slight_smile:

9 Synes om

Nu med dør til badeværelset :smiley:

15 Synes om

… og mens min far og Bo satte dør i, så samlede jeg et par køkkenskabe mere :slight_smile:

14 Synes om

Første langside af skabe er nu sat fast på væggen og har fået monteret skuffer :slight_smile: (jaja de skal alle ud når bordpladen skal på - I know :stuck_out_tongue: )

16 Synes om

Fiiiint :thumbup:

1 Synes om

Nu har jeg læst hele tråden og set de fantastiske før- og nu-billeder.
Det er jo et helt nyt hus, du har opført, flot flot arbejde.

Jeg håber, du fortsætter tråden, når du skal lave have og indhegning osv…

1 Synes om