Hvad hed jeres første kat?

Hvad hed jeres første misser…altså efter I fik jeres eget…
Vores hed Svepper og Snuggi…Svepper var en flot rød hanmis og Snuggi en sort med lidt hvid…åh hvor var de søde og hvor er det mange år siden de var her :disappointed_relieved::disappointed_relieved:

4 Synes om

Hannibal. Ikke mig selv der valgte hans navn, han var to år gammel da jeg fik ham, men med tanke på min glæde for elefanter, syntes jeg det var ganske passende at han hed Hannibal og derfor beholdte han navnet. Nåede at få 11 år med ham, før han måtte aflives p.g.a. kræft. Han er det tætteste jeg er kommet på at have en soulmate. :love: Huskat, sort med hvid, og den letteste kat jeg nogensinde har haft, og mødt. Han var så dejlig og jeg var i sorg længe efter han døde. Så meget at der gik næste et helt år, før jeg kunne klare at få kat igen, for jeg ville jo bare have ham tilbage. :brist:

7 Synes om

Rudolf var den første kat, Lene og jeg havde sammen. Vi fik ham til jul '92, så han kunne sådan set ikke hedde andet… Han var den sødeste og klogeste kat, man kunne ønske sig. :hjerte:


Rudolf, november 1993

7 Synes om

Duchess, hun var en kat jeg hentede på en gård, hun var stribet med hvidt, jeg har desværre ikke noget billede af hende .

5 Synes om

Mis :laughing: En langhåret husmis jeg fik da jeg var 11 år. Jeg har haft en del “Mis” :slight_smile:

4 Synes om

Garhardt :heartpulse:
Vi fik ham da jeg var 5 eller 6 år, og vi knyttede bånd med det samme. Han var en god lille husmis.

Gerhardt og mini-mig. :smiley:

billede

7 Synes om

Hun hed Nippy - en sød lille langhåret tortie med hvid huskat af skotsk oprindelse. Som blev taget alt for tidligt fra moren, for det gjorde man jo dengang derovre. Jeg bliver helt ked af at tænke på, hvad vi bød hende af uvidenhed :ked: Men hun var en sød lille størrelse :heart:

The lady of the manor

Man flyder da ned fra stolen, ikke?

8 Synes om

Min første kat er jo faktisk Sigga :hjerte:

7 Synes om

Min første kat er Bertil. Han er en siameser blanding og var skøn som bare pokker. Han bor idag hos min veninde og lever et liv som enehersker med egen slave :slem:

8 Synes om

Min første kat som meget lille pige under 6 år hed Whisky fordi den var Black and White. Hmmm gad vide om det er derfor jeg siden har haft to sort hvide katte. Først Orla og nu Alfred. Jeg har stort set altid haft kat! Jeg har desværre ikke et billede af whisky her, det skal også skannes ind da det er papir billede :wink: men jeg smider lige et af Alfred i katte billeder i stedet for. :slight_smile:

2 Synes om

Tjaaa - vist ikke kun derovre, min første kat var knap 7 uger, da vi overtog ham, tilbage i 80-erne…:worried:

Buster indtog, tiltrods for sin unge alder, huset med storm - selv min kattehadende gravhund faldt pladask for ham. :sunglasses::hjerte:
De havde et fortrinligt samarbejde - et eksempel: Frederiks hundekiks (sådan nogle store “marv”-ting) blev opbevaret i et Ikea bolcheglas, sådan en skrå glasfætter med skruelåg, placeret på en relativt høj skænk.
Buster lærte lynhurtigt - og som relativt lille killing - at skrue låget af, hvorefter han smed kiks ned på gulvet, hvor Frederik bed dem i stykker, og de efterfølgende delte stumperne.
Det varede så ved indtil Buster blev stor nok til selv at knuse dem - så blev de indtaget oppe på skænken, mens Frederik sad på gulvet og så skuffet ud. :grin:

Han var i den grad en personlighed, og efterlod sig et eftertrykkeligt poteaftryk - det var ham, der fik mig konverteret fra overbevist hundeejer til 100 % kattefan… :smiley_cat:

6 Synes om

Vi kunne ikke få taget et bryllups billed uden vores store fælles kærlighed

Dk arjunas Mr Weasely daglig kaldet Mr, var vores begges første og han var den første til at putte ved vores børn…

Han satte dybe spor i vores hjerter og er nok skylden til at opdræt og udstilling blev noget vi satte pris på…

11 Synes om

Åh det er nok det dejligste bryllupsbillede jeg har set, det rammer lige i mit kattegale hjerte. :smelter:

6 Synes om

Min egen første kat hedder Misty. Hende har vi stadigvæk. Men aner ikke hvor navnet stammer fra. Om jeg selv fandt på det eller hvad :laughing:

3 Synes om

Lunte - sort/ hvid husmis

3 Synes om

Næh, det har du ret i. Jeg ved heller ikke, hvorfor jeg skrev derovre.

Ham Buster lyder godt nok, som en skarnsfætter :hoho:

Nu hvor jeg tænker over det, så tror jeg måske jeg har navnet fra pokemon. :laughing:

1 Synes om

josephine - som min far kom hjem med da jeg var 12.
Min første egen var en hvid blandingsmodel fra internat, som kom til at hedde turbo.

2 Synes om

Jeg ved ikke, hvad hun hed :wink: - men hun var halvvild og flyttede ind på min gård med sine 5 killinger der lige havde fået øjne…:expressionless: (flyttet fra loftet i naboens udhus…og nej, det var ikke deres kat…).
Efter at have omtalt hende som ‘mormissen’ i nogle uger fik hun navnet Artemis. Og fik lov til at blive. Og blive gjorde hun. Og blev en ren sofapude. :grin:
Artemis fordi hun var en god jæger - og fordi det er pendenten til mit eget navn, Diana, jagtgudinden i hhv. græsk og romersk mytologi. :grin:

4 Synes om

Min barndoms første kat hed Prik, hun var gårdkat på mine forældres gård, med adgang til indelivet om dagen. Tror hun boede i stalden om natten.
Som voksen hed min første kat Kittekat oftest kaldt Kitte. Kitte var frit løbende ude - indekat.
Begge katte var sort/hvide huskatte.

3 Synes om