Hvad hed jeres første kat?

Da jeg var barn, købte mine forældre en chokolademasket Siameser, der hed Wanchai.

Min første egen kat var en sortsmoke med hvidt huskat ved navn Victor (Borge).

Min første racekat var en Korat, der hed Kitty (Sawat’s Kirilin).

3 Synes om

Min barndoms første kat hed Scirocco. En stor sort/hvid spraglet hankat, der bare selv flyttede ind en dag. Min mor led passende i anledningen, nøs og hostede og agerede allergi, men det hjalp lidt da han viste sig at kunne fange mus :slem: Jeg kan vist ikke finde nogen billeder af ham; det er tæt på at være fra før camera obscura blev opfundet :wink:
VH
Susanne

3 Synes om

Den første kat jeg kan huske var vores lille sorte hunkat Nina. Mine forældre havde hende fra før jeg blev født.
Min første egen kat i eget hjem hed Teddy.

3 Synes om

Pjuske - tortie huskat
Da vi flyttede på gård da jeg var teenager ville min mor at vi fik en gårdkat og vi fik Pjuske derefter. Dengang fik man jo ikke gårdkattene neutraliseret, så Pjuske blev med tiden omdåbt til missemor. Hun var en sjov en. Hun var kun staldkat og aldrig inde, men hver gang det var tid til at føde bad hun om at komme ind i bryggerset og så ville hun holdes i pote mens hun fødte.

3 Synes om

Nu fandt jeg et billede af Mis :slight_smile:
Han var nu en dejlig kat :slight_smile:

9 Synes om

Han ligner en tortie… :hjerte:

1 Synes om

:slight_smile: Men det var han ikke, for jeg var selv med da han fik fjernet vedhænget :wink:
Jeg ved ikke hvilken farvekode han var, for jeg render vildt i andet end masker :laughing:

2 Synes om


Mis med skrammel i halen :slight_smile: Han slæbte altid visne blade med rundt i den hale :slight_smile:

7 Synes om

Jeg undskylder til Mis (hvor han så end er) - det var nok mønsteret, der snød mig. :dokdok:

Jeg har selv haft en tortie, der hed Carl - og han fik killinger… :tihi:

12 Synes om

Her er den første kat jeg husker - dejlige Alice. :hjerte:
Et år var hun væk hele vinteren og kom hjem igen med en halvstor killing. :slight_smile:


Alice og Finn, 1963

17 Synes om

Nu fik jeg dem samtidigt, så de to første var Yasha og Devouee :slight_smile: :heart:

4 Synes om

Min første helt egen rigtige kat, det er min Jeppe :hjertehop:

Som barn havde jeg ferie katte hos mine reserve bedsteforældre, den første var en helt hvid, blåøjet hankat, som jeg kaldte George :hjerte:

5 Synes om

Min families første kat hed Tris og hun var en skøn bicolor sort spottet/makrel tabby.

8 Synes om

Min første egen kat, der dog endte med at være min fars kat. De skulle bare passe hende i et år, men hun blev boende i 13 år. :tihi:

Hendes officielle navn var Cassandra, men hed generelt bare Skatter, Lille Mis eller Den Lille Sorte. :hjerte:

9 Synes om

2
Elvis én skøn huskat ‘look a like Norsk Skovkat’ blanding.
:see_no_evil: 11år siden. Øv jeg ingen billeder har gemt af ham, kunne kun støve dette ene billede op af ham da jeg lige havde fået ham hjem.

8 Synes om

Fandt dette ene billede af ham hvor han er lidt ældre. Han var tit med hjemme hos mine forældre på besøg, og elskede at putte med deres hund Baloo. :heart_eyes:

208827_1014628374244_4916_n

14 Synes om

Ja, det ligner da godt nok den store kærlighed :slight_smile:

1 Synes om

De var bestemt også bare bedste venner, mine forældre grinede sådan af at når de var ude og gå tur med deres hund når Elvis var med på besøg. Så gik han troligt med rundt på hele turen. :grin:

4 Synes om